Villa Superstar Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 Precis som titeln antyder Ă€r jag pĂ„ jakt efter nĂ„n vst med fina handklapp. Har letat en stund pĂ„ kvr-audio men hittills bara hittat dĂ„liga "synth-handklapp" som inte lĂ„ter verkliga alls. Anledningen till att jag inte vill spela in sjĂ€lv Ă€r att jag endast besitter en headset-mikrofon och den har minst sagt begrĂ€nsad ljudinspelningskvalitet đ . Vst:erna fĂ„r gĂ€rna vara gratis men det Ă€r inget krav đ.
Martin Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 (redigerat) Reason har shysta klappar tycker jag. Redigerat 30 mars 2005 av chilone
jonasekman Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 Om du har nÄn form av sampleplayer borde det vÀl finnas mÀndger av handklapps-ljud att ladda ner gratis. /J
osiris Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 Hemsida med handclaps i wav-format om det kanske kan vara av intresse. đ
Villa Superstar Postat 30 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 30 mars 2005 Hemsida med handclaps i wav-format om det kanske kan vara av intresse. đ Tackar och bockar đ
Rapid Wanker Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Hemsida med handclaps i wav-format om det kanske kan vara av intresse. đ Fransoserna förnekar sig aldrig. Vad stĂ„r Ko och Mo för (jag fattar att det Ă€r kb och Mb men vill veta vad fransmĂ€nnen kallar det)
Stinkey (oregistrerad) Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Ta mig tusan, pÄ internet finns ALLT!!
Tokas Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Jag vet inte var det finns en handklapp, men jag hÀr finns minsann en haklapp: https://www.studio.se/index.php?showtopic=2259&hl=haklapp
spaceman Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Det bÀsta vore om "handclapsen" inte vore sÄ lika klapp-efter-klapp sÄattsÀga. Nackdelen med en samplad handclap Àr att alla claps lÄter likadant. SÄ blir det aldrig vid en liveinspelning. DÄ mÄste man ta till mixer-gurun för att förvrÀnga det hela vilket kan bli lite meckigt.
RogueOps Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 Fransoserna förnekar sig aldrig. Vad stÄr Ko och Mo för (jag fattar att det Àr kb och Mb men vill veta vad fransmÀnnen kallar det) Octets har jag för mig o-et stÄr för. Det vill sÀga franska för bytes.
freddo Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 (redigerat) Om det Ă€r franska vette tusan. Stammar frĂ„n grekiska kanske? PĂ„ english sĂ„ betyder octet "a group or set of eight" (jmf octave, el. oktav som man vĂ€l kĂ€nner till đ ) ... detta kanske Ă€r sĂ„ lĂ„ngt frĂ„n handklapp man kan komma? *lol* Trevlig helg pĂ„ er! Redigerat 1 april 2005 av freddo
pereds Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 I Fxpansion BFD sÄ fÄr man till riktigt naturtrogna handklapp med rummsklang om man sÄ vill.... Jo just det det Àr i XFL uppdateringen... sjukt program 30 GB totalt.. BÀsta Jag har hört...
saverman Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 đ Vilken jĂ€kla trĂ„d! Vilken jĂ€kla vĂ€rd!! HĂ€r sitter vi och diskuterar var man hittar ett handklapp! đ Klart att inte alla kan spela gitarr eller trummor, men klappa hĂ€nderna?! MissförstĂ„ mig rĂ€tt, men vĂ€rlden Ă€r bra vrickad. đ
nurfen Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Har vÀl inte sÄ mycket att göra med vilka som kan eller inte kan klappa hÀnderna, snarare vilka som kan spela in det bra..
Villa Superstar Postat 12 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 12 april 2005 Du tog orden ur munnen pĂ„ mig nurfen đ. Kom gĂ€rna med fler tips, Pereds förslag Ă€r noga noterat men det kĂ€nns lite onödigt med 30gb instrument (som dessutom sĂ€kert kostar massvis med pengar) om man bara vill ha lite handklapp. Men tack Ă€ndĂ„ och fortsĂ€tt posta đ.
nurfen Postat 20 april 2005 Postat 20 april 2005 Kom gĂ€rna med fler tips, Pereds förslag Ă€r noga noterat men det kĂ€nns lite onödigt med 30gb instrument (som dessutom sĂ€kert kostar massvis med pengar) om man bara vill ha lite handklapp. Men tack Ă€ndĂ„ och fortsĂ€tt posta đ. Leta upp MASSA "otzotz-claps", sen lĂ€gger du de som lĂ„ter bra samtidigt, panorerar dem olika, och till slut ska du nog se att du fĂ„r till det att lĂ„ta ganska naturligt. SĂ„ gör jag đź
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.