Jump to content
Annons

Maverick tillbaka till äldre OSX


Kjubeis

Recommended Posts

Annons

Kan du beskriva problemen du har? Jag har ännu inte uppgraderat vilket bara beror på att jag har en jobb laptop som kör ML och jag måste ha iMacen på samma då jag låter iMacen använda laptoppen som disk när jag jobbar hemma. Vill dock uppgradera och då skulle det vara bra att veta vad andra har råkat ut för. Jag kör Logic X bla

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte personligen Mavericks var grymt. Bästa osx som gjorts sedan Snow Leopard.

I mitt fall hade jag gärna stannat kvar där om Avid fått tummen ur arslet &

fixat drivrutinerna till mitt ljudkort M-audio Fast track C600 som var det enda som felade.

Själva operativ systemet gjorde verkligen underverk med prestandan & datorn.

Märks att dom verkligen gjort stora ändringar under huven.

Kommer garanterat uppgradera tillbaka när jag får alla delar till studion att funka med det igen.

Går inte att spela in utan ljudkort ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att vi fått många crasher med Maverick i Logic (ej senaste logic och den vill vi

inte köra heller pga 32/64 bit inkompabilitet).

Har kollegor som kör filmredigering och de har också fått strul med Maverick.

Finns många trådar där problemen diskuteras...

Det enda som är intressant är en stabil dator så man kan fokusera på att

skriva låtar och spela in. Att Mavericks är snyggare, startar lite snabbare och ska vara

ngt bättre på vissa applikationer är helt irrelevant för oss som vi ha ett pålitligt verktyg.

Nya Macpron för övrigt jäkligt konstig. Design är till för folk som vill stila, vi vill

bara ha en bra burk där allt ryms (läs HDs) och är praktisk.

Apple är bra men serverar tyvärr ofta bajsmackor.

För fan!

Annars?

Funkar Maverick bättre än Mountain Lion för er som kör äldre Logic?

Har ni i så fall tips på fixar och kända kompabilitetsproblem?

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Funkar Maverick bättre än Mountain Lion för er som kör äldre Logic?

Har ni i så fall tips på fixar och kända kompabilitetsproblem?

Jag uppdaterade mina pluggar till 64-bit och har därefter fått bättre prestanda i Logic X på samma hårdvara som innan (iMac i5 3.1 GHz från 2011) i Mavericks. Spelar lite Starcraft 2 också och jag upplever också att SC2 fungerar och flyter bättre efter uppdateringen från Snow Lion till Mavericks.

Det som inte fungerade efter jag uppdaterade till Mavericks var

* BankID från Handelsbanken, som Handelsbanken nu löst genom att uppdatera sin BankID-drivrutin.

* Drivrutinen för Apogee Ensemble är uppdaterad och fungerar, förutom att jag inte kan höja-/sänka ljudet med tangentbordet, har inte satt mig in i frågan mer.

*Ett plug-in för att spela Windows-media filer till Quicktime slutade fungera men det gör inget för jag använder VLC och kan inte minnas senast jag tittade på en film i wma-format.

* Jag har tidigare köpt iWorks (pages, numbers, keynote) och läst att man skall få iWorks till Mavericks gratis. När jag går in i App Store står det att jag skall betala för att uppgradera pages, numbers och keynote. Har en kollega som hade samma problem med pages, numbers och keynote men som klickade på "köp" och då fick en notis om att han redan ägde programmen och därför kunde ladda ner programmen gratis från App Store.

Misstänker att de problem som finns i nuläget med Mavericks till största del beror på att 3:e partstillverkare inte har uppdaterat sina program och/eller drivrutiner. Tyvärr är detta inget nytt fenomen utan sker var gång ett nytt operativsystem ser dagens ljus. Windows, OS X eller vad man nu använder. Men tids nog kommer även 3:e partstillverkare ifatt och allt blir förhoppningsvis frid och fröjd! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...