Jump to content
Annons

Mitt första album ute! - och historien bakom...


Steven Persson

Recommended Posts

Den möjligheten har du. Om du vill tappa lyssnare..

nja

nu var du lite elak 😉

men visst krävs det lite mer intressanta vinklingar och vändningar i en låt som ska pågå längre

jag tror det vettiga är att man gör en låt och stoppar in det man tycker passar in och får låten att växa - sen blir den så lång den blir

inte att sikta på en viss längd och sen försöka fylla ut tiden

det krävs ofta lite låtar i låten om den ska bli 20min och fortfarande vara intressant för den som lyssnar

lite väckarklockor och fallgropar så lyssnaren hålls alert och undrar vad som komma härnäst

men va fan - det finns ju hela skivor som hade mått bättre av att kortas ner till 5 min 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack tack! Ja mitt uttal är fan besvärande på vissa delar. Så det ska jag definitivt jobba på.

Texter är fan svårt det..det känns mest som att det blir vad det blir, för jag försöker så hårt men tycker inte det blir så mycket bättre. Tyvärr. Men det stoppar ju inte en' från att fortsätta försöka ändå.

Sitter och klurar på nästa album redan. Och ena elgitarren blev nedstämd till C.....så får vi se vad det blir!

Link to comment
Dela på andra sajter

nja

nu var du lite elak 😉

men visst krävs det lite mer intressanta vinklingar och vändningar i en låt som ska pågå längre

jag tror det vettiga är att man gör en låt och stoppar in det man tycker passar in och får låten att växa - sen blir den så lång den blir

inte att sikta på en viss längd och sen försöka fylla ut tiden

det krävs ofta lite låtar i låten om den ska bli 20min och fortfarande vara intressant för den som lyssnar

lite väckarklockor och fallgropar så lyssnaren hålls alert och undrar vad som komma härnäst

men va fan - det finns ju hela skivor som hade mått bättre av att kortas ner till 5 min 😛

Självklart är det så. Det är bland annat därför jag skrev att om jag hade varit mer skillad så hade jag gjort det. Nu är jag inte det så det hade bara varit pinsamt om jag försökte.. 🙂

Redigerat av Azzopardi
Link to comment
Dela på andra sajter

Imponerande vad snabbt du lärt dig!

Det jag tycker du ska fila på nu är ditt engelska uttal och din lyrik.

Jag gillar What You Want to Feel, men den kunde varit lite rivigare, lite tyngre. Det är något som gör den lite för platt.

Tack tack! Ja mitt uttal är fan besvärande på vissa delar. Så det ska jag definitivt jobba på.

Texter är fan svårt det..det känns mest som att det blir vad det blir, för jag försöker så hårt men tycker inte det blir så mycket bättre. Tyvärr. Men det stoppar ju inte en' från att fortsätta försöka ändå.

Sitter och klurar på nästa album redan. Och ena elgitarren blev nedstämd till C.....så får vi se vad det blir!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...