Jump to content
Annons

Logic Pro X + Komplete 9, hjälp!


carlbergs

Recommended Posts

Hej, har precis uppdaterat datorn, köpt Logic Pro X och fick hem Komplete 9 nyss, nu har jag installerat allt enligt anvisningar, men ingenting fungerar.. Logic hittar alla pluggar och instrument i "audio manager" men inte i instrumentlistan.. och när jag öppnar Kontakt enskilt så finns det inga ljud alls.. snälla hjälp!

Redigerat av carlbergs
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har varit med om att man måste avinstallera ett plugg-in helt, därefter installera uppdatering för att Logic skall "känna" var alla settings finns. Kanske kan vara värt ett försök?

Om du har personliga inställningar/ljud/setupper/etc. i Komplete föreslår jag att du sparar undan dessa innan du avinstallerar Komplete om du nu väljer att följa min rekommendation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit med om att man måste avinstallera ett plugg-in helt, därefter installera uppdatering för att Logic skall "känna" var alla settings finns. Kanske kan vara värt ett försök?

Om du har personliga inställningar/ljud/setupper/etc. i Komplete föreslår jag att du sparar undan dessa innan du avinstallerar Komplete om du nu väljer att följa min rekommendation.

Förstår inte vad du menar.. Ska jag avinstallera allt och installera det igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att han menar att du för säkerhetsskull ska spara undan presets, templates etc som du kan ha gjort på ljud etc för de "gamla" pluggarna så de inte går förlorade när du uppdaterar.

efter det avinstallera gamla pluggarna helt och sedan installera nya pluggarna (som han skriver).

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan du kanske detta men:

Har du varit noga att tala om sökvägen till samlingsbilblioteken?

Pluggen (programmet) ligger ofta på ett ställe på datorn, väljer man oftast default.

medans att många har en särskild hårddisk till samplingsbibliteken (ljuden). Du måste ge sökvägen hit, annars hittas inga ljud.
Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan du kanske detta men:

Har du varit noga att tala om sökvägen till samlingsbilblioteken?

Pluggen (programmet) ligger ofta på ett ställe på datorn, väljer man oftast default.

medans att många har en särskild hårddisk till samplingsbibliteken (ljuden). Du måste ge sökvägen hit, annars hittas inga ljud.

Var ger jag sökvägen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ger jag sökvägen?

Vid installationen. Du kan nog göra installationen igen, då får du flera val i första steget, välj ändra, eller custom eller vad det kan heta, och gå fram till rätt steg och ändra eller se över sökvägen/sökvägarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid installationen. Du kan nog göra installationen igen, då får du flera val i första steget, välj ändra, eller custom eller vad det kan heta, och gå fram till rätt steg och ändra eller se över sökvägen/sökvägarna.

Tack för svaren! Dock inget som hjälpte mitt problem 😱 men nu är det iaf löst! Tack och bock, vänliga forum!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Laban1 för ditt förtydligande över min mindre bra förklaring! 🙂

@ Carlbergs: Trevligt att problemet är löst. Men det vore ännu trevligare om du delar med dig av lösningen ifall någon annan råkar ut för samma problem 🙂

Redigerat av Implasticyde
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Laban1 för ditt förtydligande över min mindre bra förklaring! 🙂

Tyckte nog att din förklaring var rätt tydlig faktiskt! 🙂

@ Carlbergs: Trevligt att problemet är löst. Men det vore ännu trevligare om du delar med dig av lösningen ifall någon annan råkar ut för samma problem 🙂

Håller med, lite trevligt att göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...