Jump to content
Annons

Bloodlit - Lions Singel / Proddad å mixad av mig!


crillemannen

Recommended Posts

Annons

Saknar tube värme i både gitarrer och på cymbaler, men speciellt cymbalerna låter inte så bra i mina Trident HG3/dangerous audio source. Låter förmodligen annorlunda i ditt system. Jag hade velat summera det analogt för att få lite tube värme...men det är jag det.. Låter lite väl tortt, speciellt cymbaler låter torrt och some dom är equade dom ska låta mer "öppna" enligt mig.

Produktionen kunde med analog summering få lite mer kropp också.. du kanske redan summerat analogt..jag vet inte. Men detta var minna intryck

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Saknar tube värme i både gitarrer och på cymbaler, men speciellt cymbalerna låter inte så bra i mina Trident HG3/dangerous audio source. Låter förmodligen annorlunda i ditt system. Jag hade velat summera det analogt för att få lite tube värme...men det är jag det.. Låter lite väl tortt, speciellt cymbaler låter torrt och some dom är equade dom ska låta mer "öppna" enligt mig.

Produktionen kunde med analog summering få lite mer kropp också.. du kanske redan summerat analogt..jag vet inte. Men detta var minna intryck

Vilken typ av krets inom analog summering syftar du på? Det finns ju en mängder av alternativ.

Jag tycker verkligen inte att mixen behöver mer värme, säker på att det inte är ditt rum som är bas/lowmid fattigt exstasis?

Bra rattat som vanligt crilleman!

Redigerat av vmbr
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för ovan kommentarer ^^

Saknar tube värme i både gitarrer och på cymbaler, men speciellt cymbalerna låter inte så bra i mina Trident HG3/dangerous audio source. Låter förmodligen annorlunda i ditt system. Jag hade velat summera det analogt för att få lite tube värme...men det är jag det.. Låter lite väl tortt, speciellt cymbaler låter torrt och some dom är equade dom ska låta mer "öppna" enligt mig.

Produktionen kunde med analog summering få lite mer kropp också.. du kanske redan summerat analogt..jag vet inte. Men detta var minna intryck

Hmm tube-värme? Det är ju ett uttryck som känns jäkligt subjektivt. Det är inspelad med riktig stärkare dock. Summera analogt är ju placebo så det smäller om det, ialla fall om du bara kan sumera några få kanaler. Jag har testat med min Crane Song spider och skillnaden är lika med 0.

Jag ville ha det torrt och in-your-face. Och vill du ha mer kropp så får du nog se till ditt rum än till prodden, storheten och tighteten i botten är klockren i mina öron!

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för ovan kommentarer ^^

Hmm tube-värme? Det är ju ett uttryck som känns jäkligt subjektivt. Det är inspelad med riktig stärkare dock. Summera analogt är ju placebo så det smäller om det, ialla fall om du bara kan sumera några få kanaler. Jag har testat med min Crane Song spider och skillnaden är lika med 0.

Jag ville ha det torrt och in-your-face. Och vill du ha mer kropp så får du nog se till ditt rum än till prodden, storheten och tighteten i botten är klockren i mina öron!

Ja det är ju ett tycke och smak... när jag gick produktions utbildningen så hävdade personen bestämt att EQ är det enda som behövs och kompressor osv.. men jag sa till han, det låter jävligt torrt" sandpapper tortt, speciellt i diskanten, alla har ju olika smak, jag personligen vill ha någon sorts analog färg på det hela oavsett om det är VA eller analogt. ,en jag personligen gillar att använda tube värme för att få mer magi och levande mix och ge det extra klarhet samt lite saturation ÄR SPL twintube och wavearts tube saturator den sist nämda drar enormt mkt cpu men det är för att varenda detalj i ljudet bevaras på ett mkt respektfult sätt.

SPL twintube mkt...den passar inte på allt, men funkar väldigt bra på elektronisk musik man kan få dramatisk förändringar med den pluggen, samt wavearts tube saturator, får allt låta lite bättre används bäst på hela mixar, denna plugg färgar diskanten på ett mkt snyggt sätt, men den färgar inte på ett sätt så den förstör ljudet utan tvärtom den lufter upp hela mixen och får alla detaljer komma fram, brukar alltid öka Treble i EQn på pluggen t.e.x.. Jag kör mkt med pluggar just nu, men jag kommer köpa mer analog utrustning snart...speciellt för att avslasta cpun, då det är dessa pluggar som drar alla cpu i stort sett..

Som sagt, jag hade gärn vämt upp mixen lite, men det är specielt cymbalerna som låter "billigt" och obehandlad dom behöver definitivt tubevärme för att få dom att låta snyggare och inte lika torra.

Det tråkiga är ju att vi har inte identiska öron och inte identisk utrustning så jag hör ju inte vad du hör..Men upplevde lite samma med Vildhjärta Epn.

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Som sagt, jag hade gärn vämt upp mixen lite, men det är specielt cymbalerna som låter "billigt" och obehandlad dom behöver definitivt tubevärme för att få dom att låta snyggare och inte lika torra.

Öh, vad är det för skitsnack?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, jag hade gärn vämt upp mixen lite, men det är specielt cymbalerna som låter "billigt" och obehandlad dom behöver definitivt tubevärme för att få dom att låta snyggare och inte lika torra.

Det tråkiga är ju att vi har inte identiska öron och inte identisk utrustning så jag hör ju inte vad du hör..Men upplevde lite samma med Vildhjärta Epn.

Ok, jag kör en hel del Slate VCC, men jag försöker gain-stage'a ordentligt. För visst saturation limmar och ger "värme" men det kan också bli smetigt. En svår balansgång.

Men som sagt jag ville ha torra cymbaler sen att du upplever dem som billiga det får stå för dig,- No pun intended så att säga 🙂

Låter riktigt bra det här. Klart bästa jag hört som du har proddat. 🙂

Tack kul att höra! Tycker också det är det bästa jag proddat 🙂

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Öh, vad är det för skitsnack?

Det är inget skitsnack säger bara vad jag hade velat göra med mixen. Finns inget värre än torra cymbaler som är avskalade med eq dessutom, som sagt allt det där kan fixas med rätt tube värme direkt.. Om du har VCC borde du fixa det lätt. Har dock ej provat VCC själv men, det ska ju vara det bästa nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tråkiga är ju att vi har inte identiska öron och inte identisk utrustning så jag hör ju inte vad du hör..Men upplevde lite samma med Vildhjärta Epn.

Vet att du inte är mycket för akustik men jag tror att det är där det sitter. Crilleman sitter ju i en studio som en akustiker har designat och du sitter i ett obehandlat rum, så frågan är om det är mixen eller ditt rum som saknar värmen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det är inget skitsnack säger bara vad jag hade velat göra med mixen. Finns inget värre än torra cymbaler som är avskalade med eq dessutom, som sagt allt det där kan fixas med rätt tube värme direkt.. Om du har VCC borde du fixa det lätt. Har dock ej provat VCC själv men, det ska ju vara det bästa nu...

Nu är det inte din mix och inte ditt beslut vad som är bra eller inte. Det är bandets ensak om de är nöjda eller inte och det spelar roll. Fattar inte vad ditt problem är. Det är bara att släppa det. Gör nåt bättre själv istället då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet att du inte är mycket för akustik men jag tror att det är där det sitter. Crilleman sitter ju i en studio som en akustiker har designat och du sitter i ett obehandlat rum, så frågan är om det är mixen eller ditt rum som saknar värmen?

Jag upplever exakt samma sak med min Beyerdynamics DT880, både hörlurarna och mina Trident HG3 har väldigt rak frekvens respons, och diskanten låter mkt lika varandra i både hörlurarna och i mina högtalare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det inte din mix och inte ditt beslut vad som är bra eller inte. Det är bandets ensak om de är nöjda eller inte och det spelar roll. Fattar inte vad ditt problem är. Det är bara att släppa det. Gör nåt bättre själv istället då.

Hade hoppats att vi båda kunnde respektera varandras smak, jag har inte sagt att det är min mix, men i och med att han skapade tråden så får han ju vara beredd på att utstå viss kritik, eller får man bara lyfta fram positiva aspekter ?

, hade jag varit i hans studio hade jag kanske kunnat visa vad jag menar, är fan inte helt lätt att sätta fingret på det i ord alltid... Jag instämmer till fullo att så länge bandet är 100% nöjda så är det ju okej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag upplever exakt samma sak med min Beyerdynamics DT880, både hörlurarna och mina Trident HG3 har väldigt rak frekvens respons, och diskanten låter mkt lika varandra i både hörlurarna och i mina högtalare...

Jag kan till viss del förstå det där med "kallt" ljud men det har inte med saturation att göra. Jag testade faktiskt i veckan att byta min workhorse eq till en annan och jag upplevde att ljudet blev varmare. Folk säger ju att man kan nolla alla digitiala eq's mot varandra så det kanske mer handlar om placebo och Q-värdet på den nya eq:n, lr inte :/. Ska posta när det släpps så får vi se vad du tycker då.

Vildhjarta Epn hade dock spelat in trummorna i ett rum med bästa bästa prylar...

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...