Jump to content
Annons

Söker rappare till beats!


MadStylez

Recommended Posts

Tja, jag söker duktiga rappare, helst som kör på engelska, till mina beats. Men kan ta emot svenska förslag om det låter riktigt bra.

Jag är ett stort fan av amerikansk 90-tals hiphop så det är min stil, som typ bla. DJ Premier, 9th Wonder, Pete Rock, J-Dilla m.m. Dvs jag älskar beats gjorda på en MPC. Det är så jag arbetar.

Just nu har jag bara två beats som jag måste finslipa lite på min Soundcloud https://soundcloud.com/djmadstylez

Redigerat av MadStylez
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja!

Jag är ingen rappare men jag gillar att prodda, mixa och har en inspelningsstudio. Jag är inte super avancerad på att göra beats men vill gärna bli bättre, men spela in och mixa har jag rätt bra koll på.

Nyligen har jag lärt känna två amerikanska rappare som jag tror på men vi har kört fast lite pga för liten tillgång på bra beats.

Det jag försöker säga är att vi skulle kunna göra nåt kul ihop?

Jag sitter i Stockholm men kan även jobba över internet.

Vad säger du?

Micke

Redigerat av Mr Lance
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra beats! Keep it up!

Jag skriver och mycket texter, dock är just dessa exemplen inte min stil. Men skulle vara kul att höra mer?

Jag håller själv på att göra ett försök till en ny demo som är väldigt Eastcost-Premier inspirerad.

Men skulle vara kul om någon kunde ta sig en lyssning och ge kritik eller eventuellt mixa och mastar låtarna.

Här är en låt från min tidigare demo:

Några riktlinjer som jag siktar på till den nya demon är riktigt bra uttal, mer stright-up hiphop.

Ge gärna kritik 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lance: Jag skickade via privat meddelande.

FGF: Tack fan, absolut jag sitter på två nya beats som kommer bli klara i veckan tror jag.

Tungt, det lät bra, du är duktig man. Jag lyssnar knappt på någon hip-hop från Svergie men det där var intressant! Du behöver fler lyssnare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...