Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

TÀnkte bygga mig ett nytt skrivbord för jag skulle behöva ett som Àr lite större Àn det jag har idag, framförallt lite djupare. TyvÀrr har jag inte hittat nÄt fÀrdigt skrivbord som Àr tillrÀckligt stort, finns inga som Àr djupare 80 cm. Helst skulle jag vilja ha det i ek, men massiva bÀnkskivor i ek kostar ju massor, sÀrskilt om de Àr mÄttbestÀllda.

Finns det nÄgonstans man kan köpa en ekskiva som inte Àr svindyr? Kanske nÄt i stil med denna fast i större format dÄ...

http://www.clasohlson.com/se/Ekskiva/Pr313957005

Tack pÄ förhand.

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det finns ju pÄ dom flesta byggvaruhus sÄ jag skulle ha köpt en sÄ lÄng att den gÄr och dela och sen kapat av sÄ mycket som behövs pÄ den biten som blir över för att fÄ rÀtt bredd och limmat ihop dom. Kapningen kan dom oxÄ göra för en billig peng. För att fÄ det stabilt och plant sÄ kan du sÀtta tvÄ reglar under lÀmpligtvis gjorda av samma material som du dÄ oxÄ kan passa pÄ att pÄ gjort nÀr du köper.

Tvingar Àven ganska lÄnga fiinns numera till en billig peng. Dra ihop men inte svinhÄrt bara tillrÀckligt och skruva reglarna med trÀskruv, klart. Borde gÄ att göra Àven i en lÀgenhet dÄ allt Àr kapat och klart. Tvingarna kan man sÀkert sÀlja sen.

Redigerat av Burnin Sven
Postat

Det blir ju verkligen inte billigt att lÄta stavlimma och hyvla ek till önskad tjocklek pÄ ett snickeri

Postat

Det blir ju verkligen inte billigt att lÄta stavlimma och hyvla ek till önskad tjocklek pÄ ett snickeri

Hmm, försök hitta 1000 mm bredd pÄ ett byggvaruhus..

Postat (redigerat)

Det enda jag kan tÀnka mig Àr att göra sÄhÀr som kallas att limfoga. Men dÄ kommer du att behöva en maskin som kan hyvla.

2.jpg

Det borde i realiteten inte behöva kosta sÄ mycket att fÄ en skiva fixad i grova mÄtt, med planhyvlad och fin yta.

SĂ€g 1500+materialkostnad.

Du kan ju testa att frÄga nÄgon som utbildar sig i trÀsnickeri om dem skulle vilja göra en fin stor yta till dig.

Mvh

Redigerat av Casperfren
Postat (redigerat)

Hmm, försök hitta 1000 mm bredd pÄ ett byggvaruhus..

Hmm Meeen du mÄste lÀsa vad jag skriver:

Det finns ju pÄ dom flesta byggvaruhus sÄ jag skulle ha köpt en sÄ lÄng att den gÄr och dela och sen kapat av sÄ mycket som behövs pÄ den biten som blir över för att fÄ rÀtt bredd och limmat ihop dom. Kapningen kan dom oxÄ göra för en billig peng. För att fÄ det stabilt och plant sÄ kan du sÀtta tvÄ reglar under lÀmpligtvis gjorda av samma material som du dÄ oxÄ kan passa pÄ att pÄ gjort nÀr du köper.

Tvingar Àven ganska lÄnga fiinns numera till en billig peng. Dra ihop men inte svinhÄrt bara tillrÀckligt och skruva reglarna med trÀskruv, klart. Borde gÄ att göra Àven i en lÀgenhet dÄ allt Àr kapat och klart. Tvingarna kan man sÀkert sÀlja sen om man vill

I limbÀnken sen sÄ ser det ut som Casperfren visar med sin bild.

Redigerat av Burnin Sven
Postat (redigerat)

Hmm Meeen du mÄste lÀsa vad jag skriver:

Tvingar Àven ganska lÄnga fiinns numera till en billig peng. Dra ihop men inte svinhÄrt bara tillrÀckligt och skruva reglarna med trÀskruv, klart. Borde gÄ att göra Àven i en lÀgenhet dÄ allt Àr kapat och klart. Tvingarna kan man sÀkert sÀlja sen om man vill

I limbÀnken sen sÄ ser det ut som Casperfren visar med sin bild.

Sorry, lÀste lite slarvigt och missförstod dig dÀr.

Redigerat av wellness music
Postat

Ek Àr ju snyggt och stavlimmat med!!

Om du kan förbise detta, skulle jag rekommendera Blocket.

Har sjÀlv byggt studiomöbler/skrivbord och insett att det Àr dyrt med skivor.

Du hittar Furuköksbord pÄ blocket som de slÀnger efter dig, för det idag inte Àr mode med furu.

Det senaste köpet var ett köksbord med ilÀggsskiva för 300:-

Mitt skrivbord Àr skivan frÄn ett vardagsrumsbord som Àr skruvat pÄ ett höj/sÀnkbart stativ. 200:- + stativ 400:-

Lycka till!

Postat

Ikeas bÀnkskivor i ekstav Àr helt ok i pris. AnvÀnder det sjÀlv i min studio. Har sÄgat till tvÄ bord av en skiva. Ett litet till skÀrmen,(som stÄr mot vÀggen) och ett större som sjÀlva skrivbordet. FÄr dÀrmed plats för stativarna mellan stora skrivbordet och vÀggen.

Postat

dock Àr det ganska destruktivt att sÀtta en sÄ stor reflektionsyta framför monitorerna...

Sant. Men jag ytan jag har nu Àr ca 80 x 140 cm och jag vill frÀmst lÀgga till yta bakom monitorerna. Nu stÄr skrivbordet ca 25 cm frÄn vÀggen och jag tÀnkte öka ytan ditÄt samt nÄgra cm pÄ andra sidan kanske. Det jag vill Ästadkomma Àr att fÄ bak skÀrmarna och midiklaven sÄ jag fÄr större "fri yta" för tangentbord och mus. Gillar inte riktigt att ha dem sÄ nÀra mig som jag har nu.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.