Jump to content
Annons

Var kan jag hitta en 1 x 1,5m stor ekskiva som inte kostar skjortan?


ramoand

Recommended Posts

Tänkte bygga mig ett nytt skrivbord för jag skulle behöva ett som är lite större än det jag har idag, framförallt lite djupare. Tyvärr har jag inte hittat nåt färdigt skrivbord som är tillräckligt stort, finns inga som är djupare 80 cm. Helst skulle jag vilja ha det i ek, men massiva bänkskivor i ek kostar ju massor, särskilt om de är måttbeställda.

Finns det någonstans man kan köpa en ekskiva som inte är svindyr? Kanske nåt i stil med denna fast i större format då...

http://www.clasohlson.com/se/Ekskiva/Pr313957005

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Det finns ju på dom flesta byggvaruhus så jag skulle ha köpt en så lång att den går och dela och sen kapat av så mycket som behövs på den biten som blir över för att få rätt bredd och limmat ihop dom. Kapningen kan dom oxå göra för en billig peng. För att få det stabilt och plant så kan du sätta två reglar under lämpligtvis gjorda av samma material som du då oxå kan passa på att på gjort när du köper.

Tvingar även ganska långa fiinns numera till en billig peng. Dra ihop men inte svinhårt bara tillräckligt och skruva reglarna med träskruv, klart. Borde gå att göra även i en lägenhet då allt är kapat och klart. Tvingarna kan man säkert sälja sen.

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag kan tänka mig är att göra såhär som kallas att limfoga. Men då kommer du att behöva en maskin som kan hyvla.

2.jpg

Det borde i realiteten inte behöva kosta så mycket att få en skiva fixad i grova mått, med planhyvlad och fin yta.

Säg 1500+materialkostnad.

Du kan ju testa att fråga någon som utbildar sig i träsnickeri om dem skulle vilja göra en fin stor yta till dig.

Mvh

Redigerat av Casperfren
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Hmm, försök hitta 1000 mm bredd på ett byggvaruhus..

Hmm Meeen du måste läsa vad jag skriver:

Det finns ju på dom flesta byggvaruhus så jag skulle ha köpt en så lång att den går och dela och sen kapat av så mycket som behövs på den biten som blir över för att få rätt bredd och limmat ihop dom. Kapningen kan dom oxå göra för en billig peng. För att få det stabilt och plant så kan du sätta två reglar under lämpligtvis gjorda av samma material som du då oxå kan passa på att på gjort när du köper.

Tvingar även ganska långa fiinns numera till en billig peng. Dra ihop men inte svinhårt bara tillräckligt och skruva reglarna med träskruv, klart. Borde gå att göra även i en lägenhet då allt är kapat och klart. Tvingarna kan man säkert sälja sen om man vill

I limbänken sen så ser det ut som Casperfren visar med sin bild.

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm Meeen du måste läsa vad jag skriver:

Det finns ju på dom flesta byggvaruhus så jag skulle ha köpt en så lång att den går och dela och sen kapat av så mycket som behövs på den biten som blir över för att få rätt bredd och limmat ihop dom. Kapningen kan dom oxå göra för en billig peng. För att få det stabilt och plant så kan du sätta två reglar under lämpligtvis gjorda av samma material som du då oxå kan passa på att på gjort när du köper.

Tvingar även ganska långa fiinns numera till en billig peng. Dra ihop men inte svinhårt bara tillräckligt och skruva reglarna med träskruv, klart. Borde gå att göra även i en lägenhet då allt är kapat och klart. Tvingarna kan man säkert sälja sen om man vill

I limbänken sen så ser det ut som Casperfren visar med sin bild.

Sorry, läste lite slarvigt och missförstod dig där.

Redigerat av wellness music
Link to comment
Dela på andra sajter

Ek är ju snyggt och stavlimmat med!!

Om du kan förbise detta, skulle jag rekommendera Blocket.

Har själv byggt studiomöbler/skrivbord och insett att det är dyrt med skivor.

Du hittar Furuköksbord på blocket som de slänger efter dig, för det idag inte är mode med furu.

Det senaste köpet var ett köksbord med iläggsskiva för 300:-

Mitt skrivbord är skivan från ett vardagsrumsbord som är skruvat på ett höj/sänkbart stativ. 200:- + stativ 400:-

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ikeas bänkskivor i ekstav är helt ok i pris. Använder det själv i min studio. Har sågat till två bord av en skiva. Ett litet till skärmen,(som står mot väggen) och ett större som själva skrivbordet. Får därmed plats för stativarna mellan stora skrivbordet och väggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

dock är det ganska destruktivt att sätta en så stor reflektionsyta framför monitorerna...

Sant. Men jag ytan jag har nu är ca 80 x 140 cm och jag vill främst lägga till yta bakom monitorerna. Nu står skrivbordet ca 25 cm från väggen och jag tänkte öka ytan ditåt samt några cm på andra sidan kanske. Det jag vill åstadkomma är att få bak skärmarna och midiklaven så jag får större "fri yta" för tangentbord och mus. Gillar inte riktigt att ha dem så nära mig som jag har nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...