Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Behöver en sladd men kan inte minnas att jag sett nÄgon eller vad den heter.

Kortfattat.

Har en Headphone OUT som behöver en typ av sladd som delar sig till höger/vÀnster för att koppla in utrustning i mitt ljudkort. Ljudkortet har ingen tjusig "stereo med endast en hane IN" utan det krÀvs 2 hanar.

HjÀlp en inkompetent broder pÄ traven, will ya?

Annons
Postat

Inga RCA ingÄngar...vanlig 1/4 eller vad fan det nu heter. Jag hör i butiken sen. De kanske har nÄgot.

Tack för visat engagemang! 🙂

Postat (redigerat)

Behöver en sladd men kan inte minnas att jag sett nÄgon eller vad den heter.

Kortfattat.

Har en Headphone OUT som behöver en typ av sladd som delar sig till höger/vÀnster för att koppla in utrustning i mitt ljudkort. Ljudkortet har ingen tjusig "stereo med endast en hane IN" utan det krÀvs 2 hanar.

HjÀlp en inkompetent broder pÄ traven, will ya?

Pröva att googla pÄ stereo to mono, TRS to mono, y-kabel etc, det finns gott om varianter,

jag hade valt en kabel som har minitele stereo i ena Àndan sÄ att du kan anvÀnda denna kabel bÄde till stereo miniteleutgÄngar och med adapter till vanlig stereo tele.

Det finns ocksÄ varianter med stereo hane till tvÄ tele honor, dÄ kan du du koppla in valfri lÀngd pÄ vanliga telesladdar som du antagligen har, kan vara praktiskt ibland.

Mest flexibla lösningen (om du vill slippa att köpa en skog av y-sladdar) Àr en ligt mig

Stereo minitele (TRS) hane till tvÄ monotele honor. Och sÄ köper du till en mini tele TRS till vanlig stero tele TRS adapter (kanske har dina hörlurar sÄdan adapter om det inte Àr sÄ att dom skruvas pÄ)

Redigerat av laban1
Postat

De flesta kabel

"Stereo Y-Cable"

Alias insertkabel eftersom sÄdana kablar ofta anvÀnds till send/retur i insertjack.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.