ironman Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 Eagle eye cherry vs avicii Har avicii blivit inspirerad av eagle eye cherry? Vad tycker du?
Kokanin Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 Helt klart nÄgon av dessa lÄtar som inspirerat! Journey - "Don't Stop Believin'" James Blunt - "You're Beautiful" Black Eyed Peas - "Where Is the Love" Alphaville - "Forever Young" Jason Mraz - "I'm Yours" Train - "Hey Soul Sister" The Calling - "Wherever You Will Go" Elton John - "Can You Feel The Love Tonight" (from The Lion King) Akon - "Don't Matter" John Denver - "Take Me Home Country Roads" Lady Gaga - "Paparazzi" U2 - "With Or Without You" The Last Goodnight - "Pictures of You" Maroon Five - "She Will Be Loved" The Beatles - "Let It Be" Bob Marley - "No Woman No Cry" Marcy Playground - "Sex and Candy" Men At Work - "Down Under" Jill Colucci - "The Funny Things You Do" (Theme from America's Funniest Home Videos) Jack Johnson - "Taylor" Spice Girls - "2 Become 1" a-ha - "Take On Me" Green Day - "When I Come Around" Eagle Eye Cherry - "Save Tonight" Toto - "Africa" Beyoncé - "If I Were A Boy" Kelly Clarkson - "Behind These Hazel Eyes" Jason DeRulo - "In My Head" The Smashing Pumpkins - "Bullet With Butterfly Wings" Joan Osborne - " One of Us" Avril Lavigne - "Complicated" The Offspring - "Self Esteem" The Offspring - "You're Gonna Go Far, Kid" Akon - "Beautiful" Timbaland featuring OneRepublic - "Apologize" Eminem featuring Rihanna - "Love the Way You Lie" Bon Jovi - "It's My Life" Lady Gaga - "Poker Face" Aqua - "Barbie Girl" Red Hot Chili Peppers - "Otherside" The Gregory Brothers - "Double Rainbow Song" MGMT - "Kids" Andrea Bocelli - "Time To Say Goodbye" Robert Burns - "Auld Lang Syne" Five for Fighting - "Superman" The Axis of Awesome - "Birdplane" Missy Higgins - "Scar" Alex Lloyd - "Amazing" Richard Marx - "Right Here Waiting" Adele - "Someone Like You" Christina Perri - "Jar of Hearts" Crowded House - "Fall At Your Feet" Red Hot Chili Peppers - "Under the Bridge" Daryl Braithwaite - "The Horses" Pink - "U + Ur Hand" The Fray - "You Found Me" 3OH!3 - "Don't Trust Me" Tim Minchin - "Canvas Bags" Blink-182 - "Dammit" Kasey Chambers - "Not Pretty Enough" Alicia Keys - "No One" Amiel - "Lovesong" Bush - "Glycerine" Thirsty Merc - "20 Good Reasons" Lighthouse Family - "High" Red Hot Chili Peppers - "Soul to Squeeze" Banjo Patterson - "Waltzing Matilda" Bic Runga - "Sway" Ben Lee - "Cigarettes Will Kill You" Michael Jackson - "Man in the Mirror" Mika - "Happy Ending" The Cranberries - " Zombie" Natalie Imbruglia - "Torn"
CHAE Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 Helt klart nĂ„gon av dessa lĂ„tar som inspirerat! Journey - "Don't Stop Believin'" James Blunt - "You're Beautiful" Black Eyed Peas - "Where Is the Love" Alphaville - "Forever Young" Jason Mraz - "I'm Yours" Train - "Hey Soul Sister" The Calling - "Wherever You Will Go" Elton John - "Can You Feel The Love Tonight" (from The Lion King) Akon - "Don't Matter" John Denver - "Take Me Home Country Roads" Lady Gaga - "Paparazzi" U2 - "With Or Without You" The Last Goodnight - "Pictures of You" Maroon Five - "She Will Be Loved" The Beatles - "Let It Be" Bob Marley - "No Woman No Cry" Marcy Playground - "Sex and Candy" Men At Work - "Down Under" Jill Colucci - "The Funny Things You Do" (Theme from America's Funniest Home Videos) Jack Johnson - "Taylor" Spice Girls - "2 Become 1" a-ha - "Take On Me" Green Day - "When I Come Around" Eagle Eye Cherry - "Save Tonight" Toto - "Africa" BeyoncĂ© - "If I Were A Boy" Kelly Clarkson - "Behind These Hazel Eyes" Jason DeRulo - "In My Head" The Smashing Pumpkins - "Bullet With Butterfly Wings" Joan Osborne - " One of Us" Avril Lavigne - "Complicated" The Offspring - "Self Esteem" The Offspring - "You're Gonna Go Far, Kid" Akon - "Beautiful" Timbaland featuring OneRepublic - "Apologize" Eminem featuring Rihanna - "Love the Way You Lie" Bon Jovi - "It's My Life" Lady Gaga - "Poker Face" Aqua - "Barbie Girl" Red Hot Chili Peppers - "Otherside" The Gregory Brothers - "Double Rainbow Song" MGMT - "Kids" Andrea Bocelli - "Time To Say Goodbye" Robert Burns - "Auld Lang Syne" Five for Fighting - "Superman" The Axis of Awesome - "Birdplane" Missy Higgins - "Scar" Alex Lloyd - "Amazing" Richard Marx - "Right Here Waiting" Adele - "Someone Like You" Christina Perri - "Jar of Hearts" Crowded House - "Fall At Your Feet" Red Hot Chili Peppers - "Under the Bridge" Daryl Braithwaite - "The Horses" Pink - "U + Ur Hand" The Fray - "You Found Me" 3OH!3 - "Don't Trust Me" Tim Minchin - "Canvas Bags" Blink-182 - "Dammit" Kasey Chambers - "Not Pretty Enough" Alicia Keys - "No One" Amiel - "Lovesong" Bush - "Glycerine" Thirsty Merc - "20 Good Reasons" Lighthouse Family - "High" Red Hot Chili Peppers - "Soul to Squeeze" Banjo Patterson - "Waltzing Matilda" Bic Runga - "Sway" Ben Lee - "Cigarettes Will Kill You" Michael Jackson - "Man in the Mirror" Mika - "Happy Ending" The Cranberries - " Zombie" Natalie Imbruglia - "Torn" Herrejevvlar...! đźđ
Demonproducenten Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 đ http://www.youtube.com/watch?v=5pidokakU4I har alla dom lĂ„tarna skrivits med dom ackorden eller rĂ„kar det bara gĂ„ att lalla melodin över ackorden som spelas?
Martin Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 (redigerat) edit Redigerat 2 januari 2014 av Martin
slejnard Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 Same but same. Finns mĂ„nga liknande lĂ„tar. Som Valle sĂ€ger: Sno med finess! đ
CHAE Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 allt Ă€r samma skit - snart dör vi Japp sĂ„ varför inte göra musik (och leva lite) den tiden vi har kvar đ
laban1 Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 Enbart att anvĂ€nda samma ackord pĂ„ en del av en lĂ„t Ă€r inte att sno (enligt mig), Dessutom - en hel del av lĂ„tarna anvĂ€nder dessa fyra ackord endast pĂ„ en passage av lĂ„ten, t ex Can you feel the love.., Varianter pĂ„ blues tolvan i rock finns det mycket av đ , en annan vanlig ackordföljd som finns mĂ„nga exempel Ă€r t ex Am G F E. listan kan göras lĂ„ng pĂ„ vanliga ackord följder. Ta ocksĂ„ C Am Dm(F) G, den listan blir nog flera tusen lĂ„tar skulle jag gissa. Det Ă€r vĂ€l frĂ€mst melodin och texten som uppbĂ€r upphovsrĂ€tten? 1
laban1 Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 Eagle eye cherry vs avicii Har avicii blivit inspirerad av eagle eye cherry? Vad tycker du? Han har definitivt blivit "inspirerad" av Save tonight, skulle jag sÀga, ackorden, tempot, sÀttet rytmen gitarren spelas pÄ, och det fokus som lÀggs pÄ gitarren i versen, Àr lite vÀl uppenbart - sammantaget. Melodin Àr dock helt annorlunda sÄ nÄgon stÀmning blir nog svÄr att fÄ igenom.
ironman Postat 11 september 2013 TrĂ„dstartare Postat 11 september 2013 (redigerat) Han har definitivt blivit "inspirerad" av Save tonight, skulle jag sĂ€ga, ackorden, tempot, sĂ€ttet rytmen gitarren spelas pĂ„, och det fokus som lĂ€ggs pĂ„ gitarren i versen, Ă€r lite vĂ€l uppenbart - sammantaget. Melodin Ă€r dock helt annorlunda sĂ„ nĂ„gon stĂ€mning blir nog svĂ„r att fĂ„ igenom. Ja, men det blir svĂ„rt att fĂ„ igenom som du sĂ€ger. Helt klart nĂ„gon av dessa lĂ„tar som inspirerat! Journey - "Don't Stop Believin'" James Blunt - "You're Beautiful" Black Eyed Peas - "Where Is the Love" Alphaville - "Forever Young" Jason Mraz - "I'm Yours" Train - "Hey Soul Sister" The Calling - "Wherever You Will Go" Elton John - "Can You Feel The Love Tonight" (from The Lion King) Akon - "Don't Matter" John Denver - "Take Me Home Country Roads" Lady Gaga - "Paparazzi" U2 - "With Or Without You" The Last Goodnight - "Pictures of You" Maroon Five - "She Will Be Loved" The Beatles - "Let It Be" Bob Marley - "No Woman No Cry" Marcy Playground - "Sex and Candy" Men At Work - "Down Under" Jill Colucci - "The Funny Things You Do" (Theme from America's Funniest Home Videos) Jack Johnson - "Taylor" Spice Girls - "2 Become 1" a-ha - "Take On Me" Green Day - "When I Come Around" Eagle Eye Cherry - "Save Tonight" Toto - "Africa" BeyoncĂ© - "If I Were A Boy" Kelly Clarkson - "Behind These Hazel Eyes" Jason DeRulo - "In My Head" The Smashing Pumpkins - "Bullet With Butterfly Wings" Joan Osborne - " One of Us" Avril Lavigne - "Complicated" The Offspring - "Self Esteem" The Offspring - "You're Gonna Go Far, Kid" Akon - "Beautiful" Timbaland featuring OneRepublic - "Apologize" Eminem featuring Rihanna - "Love the Way You Lie" Bon Jovi - "It's My Life" Lady Gaga - "Poker Face" Aqua - "Barbie Girl" Red Hot Chili Peppers - "Otherside" The Gregory Brothers - "Double Rainbow Song" MGMT - "Kids" Andrea Bocelli - "Time To Say Goodbye" Robert Burns - "Auld Lang Syne" Five for Fighting - "Superman" The Axis of Awesome - "Birdplane" Missy Higgins - "Scar" Alex Lloyd - "Amazing" Richard Marx - "Right Here Waiting" Adele - "Someone Like You" Christina Perri - "Jar of Hearts" Crowded House - "Fall At Your Feet" Red Hot Chili Peppers - "Under the Bridge" Daryl Braithwaite - "The Horses" Pink - "U + Ur Hand" The Fray - "You Found Me" 3OH!3 - "Don't Trust Me" Tim Minchin - "Canvas Bags" Blink-182 - "Dammit" Kasey Chambers - "Not Pretty Enough" Alicia Keys - "No One" Amiel - "Lovesong" Bush - "Glycerine" Thirsty Merc - "20 Good Reasons" Lighthouse Family - "High" Red Hot Chili Peppers - "Soul to Squeeze" Banjo Patterson - "Waltzing Matilda" Bic Runga - "Sway" Ben Lee - "Cigarettes Will Kill You" Michael Jackson - "Man in the Mirror" Mika - "Happy Ending" The Cranberries - " Zombie" Natalie Imbruglia - "Torn" hehe đ đ http://www.youtube.com/watch?v=5pidokakU4I đ Redigerat 11 september 2013 av ironman
Demonproducenten Postat 12 september 2013 Postat 12 september 2013 har alla dom lÄtarna skrivits med dom ackorden eller rÄkar det bara gÄ att lalla melodin över ackorden som spelas? vÀntar fortfarande...
Signia Postat 12 september 2013 Postat 12 september 2013 Ah, sorry. Har inte dubbelkollat alla lÄtar, men den fras dom har valt av varje lÄt Àr ju liksom den fras som man minns ur lÄten - tycker jag. SÄ det verkar vara en avsevÀrd mÀngd av lÄtarna vars kÀrn-punkt ligger ovanpÄ den ackordstrukturen.
laban1 Postat 13 september 2013 Postat 13 september 2013 Ah, sorry. Har inte dubbelkollat alla lÄtar, .. Var inte ledsen för det, mr Demonproducent förvÀntar sig inte att du eller nÄgon annan ska gÄ igenom hela denna digra lista dÄ han lika gÀrna kan göra det sjÀlv, eller..?
Demonproducenten Postat 13 september 2013 Postat 13 september 2013 Ah, sorry. Har inte dubbelkollat alla lÄtar, men den fras dom har valt av varje lÄt Àr ju liksom den fras som man minns ur lÄten - tycker jag. SÄ det verkar vara en avsevÀrd mÀngd av lÄtarna vars kÀrn-punkt ligger ovanpÄ den ackordstrukturen. kan ligga över den ackordstrukturensom jag sa innan: har alla dom lÄtarna skrivits med dom ackorden eller rÄkar det bara gÄ att lalla melodin över ackorden som spelas? Var inte ledsen för det, mr Demonproducent förvÀntar sig inte att du eller nÄgon annan ska gÄ igenom hela denna digra lista dÄ han lika gÀrna kan göra det sjÀlv, eller..? du Àr inte riktigt med pÄ banan just nu
laban1 Postat 13 september 2013 Postat 13 september 2013 kan ligga över den ackordstrukturen som jag sa innan: har alla dom lĂ„tarna skrivits med dom ackorden eller rĂ„kar det bara gĂ„ att lalla melodin över ackorden som spelas? du Ă€r inte riktigt med pĂ„ banan just nu Vad Ă€r det som du tycker jag missat? Visst Ă€r det konstigt att dom inte gör vad du sĂ€ger till dom, alltsĂ„ det Ă€r ju bara en lista pĂ„ "100 lĂ„tar" att gĂ„ igenom, hur svĂ„rt kan det vara. Ska man behöva sĂ€ga till gĂ„ng pĂ„ gĂ„ng..? âșïž
Signia Postat 13 september 2013 Postat 13 september 2013 kan ligga över den ackordstrukturen som jag sa innan: har alla dom lĂ„tarna skrivits med dom ackorden eller rĂ„kar det bara gĂ„ att lalla melodin över ackorden som spelas? Som jag sa, har inte dubbelkollat alla. Vill du veta, sĂ„ undersök saken. LĂ„t oss veta sen đ
Valle Postat 13 september 2013 Postat 13 september 2013 som jag sa innan: har alla dom lÄtarna skrivits med dom ackorden eller rÄkar det bara gÄ att lalla melodin över ackorden som spelas? Petgubbe! En parallelltonart hit eller dit ... so what? MÄste ALLA framförda lÄtar i videon vara skrivna EXAKT enligt de ackorden för att du ska förstÄ poÀngen?
D Vibe Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Förresten Àr det ju inte sÀkert att Avicii skrivit just den biten ni pratar om. Gjorde en sökning och sÄg att dwt var tre kompositörer till inblandade.. KÀlla: http://www.allmusic.com/album/wake-me-up-mw0002555117/credits
Demonproducenten Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Som jag sa, har inte dubbelkollat alla. Vill du veta, sĂ„ undersök saken. LĂ„t oss veta sen đ det Ă€r ju du som med exemplet pĂ„stĂ„r att det Ă€r sĂ„ - alltsĂ„ upp till dig att styrka pĂ„stĂ„endet eller postade du videon för att sĂ€ga nĂ„t annat - isf vad? Vad Ă€r det som du tycker jag missat? att det Ă€r den som pĂ„stĂ„r nĂ„t som ocksĂ„ förvĂ€ntas kunna styrka detta - inte tvĂ€rtom
Demonproducenten Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Petgubbe! En parallelltonart hit eller dit ... so what? MÄste ALLA framförda lÄtar i videon vara skrivna EXAKT enligt de ackorden för att du ska förstÄ poÀngen? ja sjÀlvfallet - annars Àr poÀngen en annan Àn det som pÄstÄssom rÄttan i pizzan ungefÀr eller som att alla lÄtar redan skrivits
laban1 Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Var inte ledsen för det, mr Demonproducent förvĂ€ntar sig inte att du eller nĂ„gon annan ska gĂ„ igenom hela denna digra lista dĂ„ han lika gĂ€rna kan göra det sjĂ€lv, eller..? Jag hade fel, han tycker faktiskt detta pĂ„ allvar! SĂ„ nu mĂ„ste du göra detta, han vĂ€ntar faktisk! đ
Signia Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 det Ă€r ju du som med exemplet pĂ„stĂ„r att det Ă€r sĂ„ - alltsĂ„ upp till dig att styrka pĂ„stĂ„endet eller postade du videon för att sĂ€ga nĂ„t annat - isf vad? DĂ„ligt humör i helgen? đMenade generellt att mĂ„nga lĂ„tar bygger pĂ„ samma eller liknande ackordgĂ„ngar, eller samma mönster i ackordgĂ„ngarna. Ibland förbluffande lika, som Ironman pĂ„pekade hĂ€r.
Demonproducenten Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 DĂ„ligt humör i helgen? đ varför skulle dĂ„ligt humör ha nĂ„t med saklighet att göra? Menade generellt att mĂ„nga lĂ„tar bygger pĂ„ samma eller liknande ackordgĂ„ngar, eller samma mönster i ackordgĂ„ngarna. Ibland förbluffande lika, som Ironman pĂ„pekade hĂ€r. ja det Ă€r ju lite mer nyanserat
Signia Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 ja det Ă€r ju lite mer nyanserat .. mer nyanserat Ă€n ... vad? đ
Valle Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 (redigerat) ja sjÀlvfallet - annars Àr poÀngen en annan Àn det som pÄstÄs som rÄttan i pizzan ungefÀr eller som att alla lÄtar redan skrivits Coola dina jettar ... Det enda jag kan lÀsa av trÄden Àr "inspirerad av", inte "skriven exakt ..." Vilken idiot har pÄstÄtt att "alla lÄtar redan skrivits"? Redigerat 14 september 2013 av Valle
Demonproducenten Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 .. mer nyanserat Ă€n ... vad? đ Ă€n det videoframförandet vill pĂ„visa
Demonproducenten Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Coola dina jettar ... Det enda jag kan lÀsa av trÄden Àr "inspirerad av", inte "skriven exakt ..." tolkar du den videon sÄ? Vilken idiot har pÄstÄtt att "alla lÄtar redan skrivits"? brukar vara nÄt man slÀnger ur sig för att försvara att man inte orkar försöka göra nÄt eget och uniktska peka nÀsta gÄng jag ser det
Signia Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Ă€n det videoframförandet vill pĂ„visa Du tror att killarna i videon menade pĂ„ fullaste allvar att alla hits Ă€r skrivna med samma 4 ackord? och att jag stĂ€llde mig bakom det genom att lĂ€gga ut videon, och nu mĂ„ste jag 'försvara' det? đ Köp lite godis sĂ„ blir du nog pĂ„ bĂ€ttre humör đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.