Jump to content
Annons

Har avicii blivit inspirerad av eagle eye cherry?


ironman

Recommended Posts

Du tror att killarna i videon menade på fullaste allvar att alla hits är skrivna med samma 4 ackord?

nej

dom är nog ganska musikaliskt medvetna om vad dom gör

videon i sig sprids dock som ett argument för att det är så - och smileys åsido - vad skulle du annars försöka säga med videon menar du?

det verkar vara en avsevärd mängd av låtarna vars kärn-punkt ligger ovanpå den ackordstrukturen

att det inte är så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tolkar du den videon så?

Nej, men tråden. Videon var bara en poäng.

brukar vara nåt man slänger ur sig för att försvara att man inte orkar försöka göra nåt eget och unikt

ska peka nästa gång jag ser det

Intressant påstående. Ja, peka gärna nästa gång ditt påstående stämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tror att killarna i videon menade på fullaste allvar att alla hits är skrivna med samma 4 ackord? och att jag ställde mig bakom det genom att lägga ut videon, och nu måste jag 'försvara' det? 😄

Självklart, så kan man väl inte göra! Att "Axis of Awesome" är en humorgrupp har väl ingen betydelse, lägg nu en vecka på gå nu igenom varenda låt och notera eventuella avvikelser. Tänk på att du ansvarar för att svara på alla eventuella frågor som kan dyka upp. Folk är så oseriösa nu för tiden.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

aja.... be mig inte hänvisa nästa gång då utan ta bara det jag säger som sant

Pffth!

OK, låt se här då:

Valle @ #27:

Vilken idiot har påstått att "alla låtar redan skrivits"?

Demonproducenten @ #29:

Brukar vara nåt man slänger ur sig för att försvara att man inte orkar försöka göra nåt eget och unikt. Ska peka nästa gång jag ser det.

Valle @ #32:

Intressant påstående. Ja, peka gärna nästa gång ditt påstående stämmer.

Demonproducenten @ #39 [citerar sign. Fabz inlägg från annan tråd]:

"Vad det innebär i praktiken är att allt nytt egentligen är varianter av vad funnits tidigare".

Så vad är det du påstår ... Att fabz påstår att alla låtar redan skrivits, eller att han inte orkar försöka göra nåt eget och unikt?

Link to comment
Dela på andra sajter

ja

Najs förvanskning av innebörd där!

Jag har inte bett om exempel där någon påstår att "alla låtar [i praktiken] redan skrivits" (jag har konsekvent utgått från vad du skrev i #22). Det är en efterkonstruktion där du tagit delar ur två påståenden, varav det ena var ditt och det andra var Fabz, och slagit samman till ett nytt påstående med ny innebörd.

Citaten "alla låtar redan skrivits" och "Vad det innebär i praktiken är att allt nytt egentligen är varianter av vad funnits tidigare" kan enligt dig säkert uppfattas som exakt samma sak. Men inte enligt min mening, för det är uppenbart att de säger två skilda saker.

Så, nä.

varför göra musik om allt du gör redan har blivit gjort

Du missförstår såklart.

Det finns bara en A-mollskala, ja, men utifrån den kan du teoretiskt sett skriva typ 17 miljoner låtar; lägg till ännu en skala (som inte är parallellen) och du ökar till 18 000 000 000 000 000 000 (arton triljoner) verk. Lägg sedan till ännu en skala ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Najs förvanskning av innebörd där!

Visst är det jobbigt när folk gör sådär?

Jag har inte bett om exempel där någon påstår att "alla låtar [i praktiken] redan skrivits" (jag har konsekvent utgått från vad du skrev i #22).

Jag röstar för att vi skriver in i forum-reglerna att ingen någonsin skriver något här som inte Valle bett om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det jobbigt när folk gör sådär?

Nej då! Bara när det görs medvetet av folk i argumentativt underläge, vilket knappast var fallet med ovan. Jag tror bara jag känner till en forumist som gör just så när hen befinner sig i underläge (eller varje gång det trillar ut ett skelett ur hens garderob ...).

Fick du sålt dina tidningar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du missförstår såklart.

Det finns bara en A-mollskala, ja, men utifrån den kan du teoretiskt sett skriva typ 17 miljoner låtar; lägg till ännu en skala (som inte är parallellen) och du ökar till 18 000 000 000 000 000 000 (arton triljoner) verk. Lägg sedan till ännu en skala ...

Antingen missar jag din poäng eller så missar du min, för min poäng var knappast att allt var skrivet - tvärt om

Link to comment
Dela på andra sajter

Antingen missar jag din poäng eller så missar du min, för min poäng var knappast att allt var skrivet - tvärt om

Din ironi var kristallklar. Däremot inte varifrån du hämtat påståenden om att allt redan skulle ha varit skrivet (och därmed kände att du behövde göra dig lustig över det).

Ledsen om jag krånglade till det för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Din ironi var kristallklar. Däremot inte varifrån du hämtat påståenden om att allt redan skulle ha varit skrivet (och därmed kände att du behövde göra dig lustig över det).

Ledsen om jag krånglade till det för dig.

ja, då var det ju jag som inte förstod din poäng. för att klargöra var jag fick det ifrån kanske jag borde tagit med inlägget chae citerade "allt är samma"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...