Jump to content
Annons

Styra två datorer över internet?


Martini

Recommended Posts

Hej....Undrar om detta kom i rätt avdelning?!?

Jag har hört att dom "stora boysen" kan styra varandras Logic/datorer över internet.

Tex om man skriver en låt ihop och håller på att mixa och man har samma pluggar och låt framme.

Om den ena då ändrar volym på en kanal så ändras det även i den andras logic/dator. Osv..

Någon som vet om detta är möjligt?

Martini

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pjocke (oregistrerad)

Min första tanke var också Team Viewer, men sedan läste jag frågan igen. Som jag förstår det vill Martini synkronisera DAW-mjukvaran på två datorer, så att ändringar som person A gör på sin egen dator slår igenom även hos person B. Team Viewer har inte den specifika funktionen, utan är snarare gjort för fjärrstyrning av datorer över Internet. Det kan å andra sidan vara ett alternativ, eftersom person A och B kan arbeta på samma dator samtidigt. Dock vet jag inte alls hur Team Viewer och ljud fungerar ihop.

Andra alternativ som eventuellt kan fungera är Remote Desktop, VNC och Skype.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knäskål (oregistrerad)

Ohm Studio har det du letar efter. Jag har inte provat det så jag vet inte om det fungerar bra, men det kan ju vara värt för dig att ta en titt på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...