Jump to content
Annons

Firewire kabel till Apogee Duet Firewire?


jontah

Recommended Posts

Hej! Jag har en ny dator med endast Firewire 400 ingång.

Just nu kör jag Firewire 400 till 400 (så ljudet fungerar ju nu iaf, det går via ljudkortet), men ska man använda sig av adaptern som följer med Duet Firewire ljudkortet (så att man kan använda sig av XLR ingångarna till MIC och diverse) så är det en annan firewire. Vet inte riktigt vad denna firewiren heter, men tror det är 800?

Då är min fråga: finns det någon kabel som är Firewire 800 till 400? Jag vill ju kunna använda min mic till min nya dator också!

Tacksam för svar!

Här är mitt moderkort:

http://www.inet.se/produkt/1902170/asus-sabertooth-x79-tuf

Vad behöver jag för kabel och vart kan jag köpa den?

Hjälp plz!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

fast jag ska ju använda mig av den kabeln som kommer med Apogee Duet Firewire. Just för att den har XLR kablar. Det är liksom en kabel som grenar ut sig till massa XLR. Just nu har jag en 400 - 400 kabel och det funkar fint för bara LJUDET. Men vill använda micarna med!

Alltså måste jag hitta en Firewire 800 till 400 adapter (eftersom det är 800 i andra änden på apogee duet firewire, och firewire 400 i min dator)

Hänger du med?

Men hittar ingen sån adapter NÅGONSTANS. Hjälp!

Redigerat av jontah
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag fattar inte helt enkelt

Hmm. Alltså. Apogee Duet Firewire kommer med en kabel som grejnar ut sig till 3 XLR kablar. I denna kabeln sitter också denna Firewire 400 - Firewire 800 kabeln fast. Så det är liksom 1 kabel som grenar ut sig till flera.

ALLTSÅ, för att jag ska kunna använda mic av micen så måste jag använda originalkabeln eftersom det är där man sätter in XLR kabeln från micen!

Och det är Firewire 800 i ena ändan och Firewire 400 i andra. Firewire 400 är det också IN i Duet Firewire, så jag måste ha den för att koppla in i dueten, men jag kan ju INTE koppla in 800an in i min dator eftersom den har 400. Alltså måste jag hitta en adapter från 800 till 400?

Finns det? isåfall vart?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...