Jump to content
Annons

Röde NT2-A vs Line Audio CM3, eller OM1


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Är det nån som har både en NT2-A o en CM3 o har jämfört? Jag hade två CM3 förut som jag jämförde med NT2-A, o då tyckte jag de lät "skrälligt" (bästa ord jag kommer på) i jämförelse med röden. Nu har jag en NT2-A i min ägo, men vill ha ett par omnimickar till trum-OH och det blir ungefär samma pengar att skaffa en till NT2-A som att köpa två nya Line Audio OM1, deras omnivariant av CM3. Ser man till vad de kostar så borde ju en NT2-A (2400 kr) vara bättre än OM1. (1000 kr) Men samtidigt så tror jag Line Audio gör ena jäkla fina grejer....

Jag vill egentligen ha nåt dyrare ändå, men det har jag inte råd med alls.

Val o kval - 55

Edit: Ser en B-stock modell av Oktava småmembranare för 2700 paret. De här har väl oxå utbytbara kapslar fast det inte står så? Är det en utgången modell?

http://www.thomann.d...hed_b_stock.htm

Extra Edit: Ser på andra sajter att det verkar bara vara enbart cardioid av den Oktavan. Finns den inte med enbart omnikapsel? Jag var ju redan fina cardioida småmembranare o vill slippa betala för nåt jag inte kommer att använda...

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

MK012 säljs i matchade par med kardioid (MSP2), kardioid+omni (MSP4) och kardioid+omni+hyperkardioid (MSP6). Inget paket med enbart omnikapslar, alltså.

Lite synd att man inte kan göra just det valet o komma lite billigare undan. Spelade nyss in ak gitarr med NT2-A i omniläget o gillade det ganska fint. Känns lite som att jag ska satsa på en till likadan.

Du har inte testat Line Audios OM1 Claes?

Omnifreak - 55

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite synd att man inte kan göra just det valet o komma lite billigare undan. Spelade nyss in ak gitarr med NT2-A i omniläget o gillade det ganska fint. Känns lite som att jag ska satsa på en till likadan.

Du har inte testat Line Audios OM1 Claes?

Omnifreak - 55

Flexibla handlare kan ofta laborera lite med paketen, så det kan gå att lösa ändå... 😉

Jag har inte haft någon chans att testa OM1 själv, eftersom LineAudio har haft lite trassligt med att få tiden att räcka till, så de jag har fått in, har gått direkt ut till kunder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...