Jump to content
Annons

Unga artister?


Naymari

Recommended Posts

Hej!

Jag såg på sommarkrysset i tv4. Och när Zara Larsson skulle framföra sin andra och "nya" låt blev jag minst sagt mörkrädd på riktigt.

Flickan är 15. Någon har fått henne att sjunga en låt om "Bad Boys" med danssteg stulna direkt från Beyoncé som hon knappt klarar av att utföra.

Det var en skrämmande syn. Hur kan någon ge en 15-årig flicka ett kontrakt (yngre vid tillfället "Uncover" började röra sig) och jobba med henne utan att få dåligt samvete? Och hur kan någon ge henne något sådant att framföra?

Vad tycker ni? Är det rätt att låta upphovsmän och skivbolag jobba med människor som inte ens får lov att skriva på kontraktet? Och med tanke på vilka nummer och låtar som framförs. Borde inte de ansvariga ha ett riktigt dåligt samvete? Tillåter föräldrarna detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oftast för att en del folk i branschen ser sig själv som 'starmakers', att man gör henne till stjärna, nåt hon ska vara otroligt tacksam och foglig för. Alla vill ju bli det - tänker man.

Moraliska och empatiska aspekter, såna drunknar i prospektet att tjäna pengar och stärka sitt egna varunamn. Det är rätt blåblodiga personer vi talar om. Går det åt helsike, så "var hon inte stark nog, inte tacksam nog", och det är dom starka som klarar sig - tänker man. Om hon inte var stark nog, på vilket sätt skulle det vara vårt fel? Finns gott om folk i affärsvärlden som tänker så.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Var hon inte 13 när hon vann nån talangtävling? Men jag håller med, men det jag dock kan störa mig mer på är hur pass mycket industrin och media "pushar" fram och "hypar" dessa barn. Typ "ju yngre desto mer exklusivt". Tjejen har juh dock en riktigt nice röst lite i rihanna stuket, men media kommer förmodligen hypa sönder henne under ett par år nu o sen kmr nästa "unga talang" och då glömmer alla bort henne, vem har t.ex hört nått om Amy Diamond de senaste åren? ^^

Sedan tror jag inte heller på alla dessa "stjärnor" och "talanger" som kommer upp i rampljuset genom tv program som idol o talang osv. då det känns som om dom generellt saknar egen drivkraft, nu menar jag självklart inte alla då vissa faktiskt lyckats hålla sig kvar, men de jag menar är att större delen blir "kända" under nått år fram tills nästa tävling och då media då tar bort sin "vakande hand" för att hitta nästa idol har nästan ingen av dessa någon egen drivkraft att hålla sig kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...