Jump to content
Annons

Från tråden Domslut - TV-licens för datorer


JJRockford

Recommended Posts

En liten tanke till alla ni som talar om vänstervriden public service. Varför hör så sällan kritik mot hur SVT "vinklar" sina program? Visst, SD är ju ständigt ute och sluggar med sitt "PK-media" så fort någon invänder något mot deras stollerier.

Men i övrigt så är ju ganska tyst från de enligt er missgynnade partierna som ändå fick ihop över 40% i senaste riksdagsvalet. Hur kommer det sig måntro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En liten tanke till alla ni som talar om vänstervriden public service. Varför hör så sällan kritik mot hur SVT "vinklar" sina program? Visst, SD är ju ständigt ute och sluggar med sitt "PK-media" så fort någon invänder något mot deras stollerier.

Men i övrigt så är ju ganska tyst från de enligt er missgynnade partierna som ändå fick ihop över 40% i senaste riksdagsvalet. Hur kommer det sig måntro?

Det är det som är det tråkigaste med er vänstersympatisörer, ni tror att precis allt handlar om sd. Man kan ta mig fan inte prata om något idag utan att sd skall nämnas hit eller dit. Man blir så jävla trött.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det som är det tråkigaste med er vänstersympatisörer, ni tror att precis allt handlar om sd. Man kan ta mig fan inte prata om något idag utan att sd skall nämnas hit eller dit. Man blir så jävla trött.

Och så var du igång igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det som är det tråkigaste med er vänstersympatisörer, ni tror att precis allt handlar om sd. Man kan ta mig fan inte prata om något idag utan att sd skall nämnas hit eller dit. Man blir så jävla trött.

Jag förstår inte riktigt vad du vill säga. Vad borde jag ha skrivit istället? Eller tog jag upp SD i något felaktigt sammanhang?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så var du igång igen.

Ja det var hemskt va? Nu får man inte ens nämna sd oavsett i vilket sammanhang. Du sitter just nu och pratar i en tråd där någon beskriver att han har mest problem med danskar och araber. Borde inte du om någon och även dina sk vänner gå hårt åt honom? Tala om för honom vilken hemsk retorik han är inne på osv. Nej du skall alltid ha någon att bråka med och så har det varit med dig i alla år här. Du är skyddad här av Moderatorer som tycker ditt beteende är ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var hemskt va? Nu får man inte ens nämna sd oavsett i vilket sammanhang. Du sitter just nu och pratar i en tråd där någon beskriver att han har mest problem med danskar och araber. Borde inte du om någon och även dina sk vänner gå hårt åt honom? Tala om för honom vilken hemsk retorik han är inne på osv. Nej du skall alltid ha någon att bråka med och så har det varit med dig i alla år här. Du är skyddad här av Moderatorer som tycker ditt beteende är ok.

Herregud, danskar och araber. Han skrev att han hade problem med neanderthalare oxå. Är det ett problem du och dina partivänner delar? Du drar på dig kritik för att du skriver försåtligt och inte står för vem du är, som jag ser det. Kan tillägga att jag för inte så länge sen blev avstängd i två veckor, om det nu är någon merit. Blev även tillfrågad av huvudmoderatorn om jag verkligen ville va kvar här. Skulle dock aldrig sjunka så lågt som till att byta nick för att snika mig tillbaka in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud, danskar och araber. Han skrev att han hade problem med neanderthalare oxå. Är det ett problem du och dina partivänner delar? Du drar på dig kritik för att du skriver försåtligt och inte står för vem du är, som jag ser det. Kan tillägga att jag för inte så länge sen blev avstängd i två veckor, om det nu är någon merit. Blev även tillfrågad av huvudmoderatorn om jag verkligen ville va kvar här. Skulle dock aldrig sjunka så lågt som till att byta nick för att snika mig tillbaka in.

Jag är inte sd eller är verksam med dom. Att du och dina vänner har ett sådan enormt behov att sätta etiketter på folk är tråkigt. Och oftast den svage individen för sina diskussioner så.

Men en annan sak, du som är så bråkig här med allt och alla du kommer en vacker dag att bråka irl med fel person och då är det inte kul att vara dig. Så du kanske borde gå någon slags anger management kurs, det kan i slutändan rädda ditt liv. Det finns många galna gangstrar i sverige idag.

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var hemskt va? Nu får man inte ens nämna sd oavsett i vilket sammanhang. Du sitter just nu och pratar i en tråd där någon beskriver att han har mest problem med danskar och araber. Borde inte du om någon och även dina sk vänner gå hårt åt honom? Tala om för honom vilken hemsk retorik han är inne på osv. Nej du skall alltid ha någon att bråka med och så har det varit med dig i alla år här. Du är skyddad här av Moderatorer som tycker ditt beteende är ok.

Var det inte jag som nämnde SD? Förutom du så är det ännu ingen som kritiserat mig för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte jag som nämnde SD? Förutom du så är det ännu ingen som kritiserat mig för det.

Det jag menade med mitt inlägg till dig överst på sidan var att man är ganska så trött på allt tjat om sd. Det spelar ingen roll vilket medium man tittar eller lyssnar på så handlar det alltid om sd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag menade med mitt inlägg till dig överst på sidan var att man är ganska så trött på allt tjat om sd. Det spelar ingen roll vilket medium man tittar eller lyssnar på så handlar det alltid om sd.

Menar du att man ska låta bli att nämna det i relevanta sammanhang bara för att du är trött på det?

Eller finns det andra mer viktiga grupper som kommentatorerna på t ex Axpixlat hör till, som är mer relevanta än SD?

Att du och dina vänner har ett sådan enormt behov att sätta etiketter på folk är tråkigt.

Det är det som är det tråkigaste med er vänstersympatisörer,

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att man ska låta bli att nämna det i relevanta sammanhang bara för att du är trött på det?

Eller finns det andra mer viktiga grupper som kommentatorerna på t ex Axpixlat hör till, som är mer relevanta än SD?

Nej men om man skriver att man inte tycker om tex hedersvåld, könsstympningar och extrema tolkningar av religion så behöver man inte vara sd. Det finns något som heter sunt förnuft, där man inte tycker om saker som skadar ens medmänniskor. Sen att du och andra drar fram rasistkortet osv gör ju att det inte går att diskutera sådana saker. Och under tiden kommer fler liv att skördas, för att ingen vågar ta tag i det.

Vi skall nog vara glada för att avpixlat finns, så att den typen av människor kan ventilera av sig där. Det verkar vara hundratusentals som är inne där varje månad efter en snabb koll. Det måste vara som jag ser det ett tecken på att något är fel i samhället idag. Men Givetvis får dom som kommenterar där hålla sig inom ramen för svensk lagstiftning.

18% av landets journalister är arbetslösa, förtroende för journalister är noll. Utan pressstöd skulle många tidningar inte överlevt. Varför är det så? Och samtidigt drar sidor som avpixlat, fria tider mm mer besökare än vanlig media.

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men om man skriver att man inte tycker om tex hedersvåld, könsstympningar och extrema tolkningar av religion så behöver man inte vara sd.

Nej, det är självklart. Det gäller förmodligen alla riksdagspartier (utom möjligen KD, när det gäller att tolka religion).

Det finns något som heter sunt förnuft, där man inte tycker om saker som skadar ens medmänniskor.

Jag tycker nog att det skadar människor att kommande dragande med extremer för att demonisera alla människor som flyttar hit från andra länder (i alla fall om dom flyttat hit från arabiska och afrikanska länder).

Sen att du och andra drar fram rasistkortet osv gör ju att det inte går att diskutera sådana saker. Och under tiden kommer fler liv att skördas, för att ingen vågar ta tag i det.

Nu sluggar du nog mot fel person. Var har jag dragit fram rasistkortet?

Vi skall nog vara glada för att avpixlat finns, så att den typen av människor kan ventilera av sig där. Det verkar vara hundratusentals som är inne där varje månad efter en snabb koll.

Hur gör man en snabb koll på det? Att mäta besökar-antal på en hemsida där man inte är admin låter inte som något man gör sådär utan vidare.

Det måste vara som jag ser det ett tecken på att något är fel i samhället idag. Men Givetvis får dom som kommenterar där hålla sig inom ramen för svensk lagstiftning.

Det kan man ju tycka. Samtidigt verkar ju laglydigheten hos de som ligger bakom sidan (som t ex Mats Dagerlind) inte vara den allra bästa. Så man ska nog inte ha för stora förhoppningar på deras vilja att moderera bort olämpliga kommentarer.

Hade dom velat vara en seriös sida hade dom såklart haft en ansvarig utgivare också. Men hen hade nog fått det ganska hett om öronen.

18% av landets journalister är arbetslösa, förtroende för journalister är noll. Utan pressstöd skulle många tidningar inte överlevt. Varför är det så? Och samtidigt drar sidor som avpixlat, fria tider mm mer besökare än vanlig media.

Var har du fått alla denna besöks-statistik ifrån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det är självklart. Det gäller förmodligen alla riksdagspartier (utom möjligen KD, när det gäller att tolka religion).

Jag tycker nog att det skadar människor att kommande dragande med extremer för att demonisera alla människor som flyttar hit från andra länder (i alla fall om dom flyttat hit från arabiska och afrikanska länder)

Hur gör man en snabb koll på det? Att mäta besökar-antal på en hemsida där man inte är admin låter inte som något man gör sådär utan vidare.

Var har du fått alla denna besöks-statistik ifrån?

Extremer? I afrika och mellanöstern är det vanligt förekommande. Och i sverige lever 70 000 unga människor under hedersförtryck. Och det är en väldigt stor del för att bara viftas bort som extremer. Så inte minst för deras skull bör detta diskuteras öppet och motverkas till varje pris.

Vad beträffar avpixlats redaktion och övrigt bryr jag inte mig. Men det kan säkert tänkas att deras anonymitet beror på att dom med all säkerhet fått sätta sin liv släkta av någon vänster eller religiös extrimist.

Har du gömt dig under en sten hela 2000 talet, det finns för fan statistik på allt utom politiskt känsliga saker.

http://www.alexa.com/siteinfo/avpixlat.info

http://www.alexa.com/siteinfo/friatider.se

Bara Avpixlat har 250 000 unika besökare i månaden.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15778779.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

Extremer? I afrika och mellanöstern är det vanligt förekommande. Och i sverige lever 70 000 unga människor under hedersförtryck. Och det är en väldigt stor del för att bara viftas bort som extremer. Så inte minst för deras skull bör detta diskuteras öppet och motverkas till varje pris.

På vilket sätt är detta värre än vanliga "etniskt svenska" män som systematiskt slår, hotar, våldtar och förtryckar sina fruar, barn, sambos o s v?

Förstå mig rätt nu. Jag tycker såklart att sånt där är lika vedervärdigt som alla andra. Det jag vänder mig emot är att försöka få det till något problem som är isolerat till folk från mellanöstern och Afrika.

Vad beträffar avpixlats redaktion och övrigt bryr jag inte mig. Men det kan säkert tänkas att deras anonymitet beror på att dom med all säkerhet fått sätta sin liv släkta av någon vänster eller religiös extrimist.

Religiösa extremister, är det människor typ Brevik du tänker på då? Jag tror inte att SD-medlemmar eller redaktionen på Axpixlat behöver vara rädda för människor med hans agenda.

Har du gömt dig under en sten hela 2000 talet, det finns för fan statistik på allt utom politiskt känsliga saker.

http://www.alexa.com...o/avpixlat.info

http://www.alexa.com...fo/friatider.se

Bara Avpixlat har 250 000 unika besökare i månaden.

http://www.aftonblad...icle15778779.ab

Vet du hur Alexa funkar?

Statistiken där baseras på två saker. Antingen så installerar den som har en sida (t ex Avpixlat) ett script på sin server som rapporterar besökare till sidan.

Eller så installerar en användare Alexa Toolbar i sin webläsare (funkar i nuläget endast till Firefox, IE och Chrome, d och såvitt jag vet inte på några mobilbrowsers, vare sig för Android eller iOS) som då rapporterar till Alexa hur användaren surfar.

Med anda ord. Det är en allt annat än tillförlitlig metod för att mäta besökare. Har t ex inte Aftonbladet Alexa-scriptet installerat (vilket jag inte tror att dom har) så rapporteras endast besökare som har toolbaren installerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag tror att det är förenat med livsfara att sitta i redaktionen där. Därav anonymiteten, Men jag kan ju ha fel.

Fast alla är ju inte anonyma. Mats Dagerlind är i högsta grad en oanonym person.

Link to comment
Dela på andra sajter

Extremer? I afrika och mellanöstern är det vanligt förekommande. Och i sverige lever 70 000 unga människor under hedersförtryck. Och det är en väldigt stor del för att bara viftas bort som extremer. Så inte minst för deras skull bör detta diskuteras öppet och motverkas till varje pris.

Fast den minsta gemensamma nämnaren är inte att det är araber eller afrikaner utan att det är män. Jag diskuterar gärna lite sexism och genus. Men då blir det oftast inte lika roligt för Avpixlatanhängare.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast den minsta gemensamma nämnaren är inte att det är araber eller afrikaner utan att det är män. Jag diskuterar gärna lite sexism och genus. Men då blir det oftast inte lika roligt för Avpixlatanhängare.

vem i helvetet är avpixlatanhängare?

Medans svenska feminister bråkar om vilka leksaker barnen skall leka med på dagis. Så könsstympas och mördas kvinnor på löpande band i hederskukturens namn. Och varje person med ett intellekt större än en hund förstår att detta fenomen är kultur i dom regionerna du nämner. Givetvis är alltid gärningsmännen män, men för att stoppa problemet måste man gå åt kulturen.

Läste detta häromdagen.

http://www.independent.co.uk/news/world/asia/teenage-girls-shot-in-pakistan-were-murdered-for-making-video-of-themselves-dancing-8680394.html

Och tyvärr så visar Brå-rapporterna från 2005 och från 1996 visar att gruppen invandrare – personer som är födda utomlands eller har en eller två föräldrar som är det – är överrepresenterad när det gäller misstanke om brott. Brå-rapporten från 2005 visar att utrikes födda har särskilt höga överrisker när det gäller allvarliga brott som mord och dråp, våldtäkt och rån. Enligt undersökningar som avser förhållandena under 1990-talet var den brottstyp där överrepresentationen var högst våldtäkter, där cirka 40 procent av gärningsmännen var invandrare. För personrån var andelen 30 procent och för mord och dråp 20 procent

Och det blir mörkare när man tittar på våra grannländers statistik på vem som ligger bakom mord, våldtäkter, kvinnomord och hedersvåld.

Jag önskar att det inte var så.

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Och tyvärr så visar Brå-rapporterna från 2005 och från 1996 visar att gruppen invandrare – personer som är födda utomlands eller har en eller två föräldrar som är det – är överrepresenterad när det gäller misstanke om brott. Brå-rapporten från 2005 visar att utrikes födda har särskilt höga överrisker när det gäller allvarliga brott som mord och dråp, våldtäkt och rån. Enligt undersökningar som avser förhållandena under 1990-talet var den brottstyp där överrepresentationen var högst våldtäkter, där cirka 40 procent av gärningsmännen var invandrare. För personrån var andelen 30 procent och för mord och dråp 20 procent

Jag tror att du läser statistiken på lite fel sätt. Alternativt lämnar ute viktiga faktorer. Statistiken du pratar om nu gäller ju hela befolkningen, oavsett var på samhällstegen man befinner sig (med avseende på sysselsättning, inkomst o s v).

Om du däremot t ex tittar på på gruppen "arbetslösa män i åldern 18-25 som är uppväxta i Rågsved, Rinkeby (o s v)". Är brottstatistiken fortfarande lika snedfördelad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att du läser statistiken på lite fel sätt. Alternativt lämnar ute viktiga faktorer. Statistiken du pratar om nu gäller ju hela befolkningen, oavsett var på samhällstegen man befinner sig (med avseende på sysselsättning, inkomst o s v).

Om du däremot t ex tittar på på gruppen "arbetslösa män i åldern 18-25 som är uppväxta i Rågsved, Rinkeby (o s v)". Är brottstatistiken fortfarande lika snedfördelad?

Jag vet att du vill komma in på socioekonomiska biten som bakgrund. Men eftersom det ser likadant ut i hela skandinavien är det något annat. Jag kan också nämna att i danmark har det gå så långt att man måste utbilda utomeuropeiska män att det inte är ok att våldta bara för att en kvinna klär sig i utmanande kläder. I danmark pratar man on kulturella skillnader som bakgrund och även i norge. I sverige gör man ingenting för man är rädda för att partier som sd skall gynnas, vilket jag tycker är sinnesjukt.

Den senaste svenska mätningen visade ju att överrepresentationen i registrerad brottslighet för utrikes födda var 2,5. Ännu högre när det gäller grövre brott: överrepresentationen var 4,2 i kategorin dödligt våld och försök till mord och dråp, samt 5,0 vad gäller våldtäkt och försök till våldtäkt. Sett till antalet brott, i samtliga kategorier, som begicks under mätperioden stod utrikes födda och barn till utrikes födda för sammanlagt 40 procent, enligt Brå. Det svåra är för politikerna att veta hur man ska agera utifrån kunskapen. Vad som kan se ut som enkla lösningar blir ofta mycket komplicerade när de ska omvandlas till konkret handling.

Det betyder att c:a 15/20% av sveriges befolkning( invandrare och andra generationens) står för 40% av alla brott.

Det är galet högt, och så länge det är så vinner nog tyvärr sd och deras anhängare alla debatter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att du vill komma in på socioekonomiska biten som bakgrund. Men eftersom det ser likadant ut i hela skandinavien är det något annat.

Varför skulle det vara andra orsaker bara för att det ser likadant ut i andra skandinaviska länder?

Jag tror att det är högst sannolikt att det ser likadant ut i hela världen. Fattiga människor begår fler brott av den karaktär du beskriver än välmående människor gör.

Jag kan också nämna att i danmark har det gå så långt att man måste utbilda utomeuropeiska män att det inte är ok att våldta bara för att en kvinna klär sig i utmanande kläder.

Det finns också många urskandinavier (eller vad man nu ska kalla det) som behöver utbildas i att det aldrig är ok att våldta en kvinna. Oavsett vad hon har för kläder, om dom är gifta o s v.

Den senaste svenska mätningen visade ju att överrepresentationen i registrerad brottslighet för utrikes födda var 2,5. Ännu högre när det gäller grövre brott: överrepresentationen var 4,2 i kategorin dödligt våld och försök till mord och dråp, samt 5,0 vad gäller våldtäkt och försök till våldtäkt. Sett till antalet brott, i samtliga kategorier, som begicks under mätperioden stod utrikes födda och barn till utrikes födda för sammanlagt 40 procent, enligt Brå.

Det betyder att c:a 15/20% av sveriges befolkning( invandrare och andra generationens) står för 40% av alla brott.

Jag frågar igen. Hur ser siffrorna ut mellan infödda och utrikesfödda om du väljer att titta i mer specifika grupper, t ex "arbetslösa än i åldern 20-25 år som är uppvuxna i områden som Rågsved och Rinkeby".

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle det vara andra orsaker bara för att det ser likadant ut i andra skandinaviska länder?

Jag tror att det är högst sannolikt att det ser likadant ut i hela världen. Fattiga människor begår fler brott av den karaktär du beskriver än välmående människor gör.

Det finns också många urskandinavier (eller vad man nu ska kalla det) som behöver utbildas i att det aldrig är ok att våldta en kvinna. Oavsett vad hon har för kläder, om dom är gifta o s v.

Jag frågar igen. Hur ser siffrorna ut mellan infödda och utrikesfödda om du väljer att titta i mer specifika grupper, t ex "arbetslösa än i åldern 20-25 år som är uppvuxna i områden som Rågsved och Rinkeby".

Statistiken är inte så detaljerad. Och tycker du att det är en ursäkt för alla de mord och våldtäkter som begås varje år av invandrare. Då är du inte riktigt klok. Statistiken visar oss att säkerligen hade ett stort antal våldtäkter och mord aldrig hade inträffat i Sverige idag om vi inte haft invandring, totalt hela 40% av all kriminalitet. Det finns inget kulturellt utbyte som är mer värt än ett människoliv.

Det har funnits många fattiga svenskar historiskt sett , och morden och våldtäkterna låg på samma historiskt låga nivå hela tiden då och det brann aldrig i områden där dessa fattiga bodde. Förklara det?

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Statistiken visar oss att säkerligen hade ett stort antal våldtäkter och mord aldrig hade inträffat i Sverige idag om vi inte haft invandring, totalt hela 40% av all kriminalitet.

[...]

😆

Och hade Hagamannen istället hållit sig till Umedalen så hade det inte funnits en Hagaman. Där har vi förövrigt en ursvensk som nu några år utbildat sig i ämnet "Man får inte våldta".

Link to comment
Dela på andra sajter

Statistiken är inte så detaljerad.

Precis. Därför kanske man inte ska vara så snabb att döma ut "invandrare" som någon slags homogen grupp?

Och tycker du att det är en ursäkt för alla de mord och våldtäkter som begås varje år av invandrare. Då är du inte riktigt klok.

Nej, jag tycker precis lika illa om våldtäkt och mord som dig och förmodligen de flesta andra här i världen. Men jag tycker att det är fel att fokusera på att en del av de som begår brott här är invandrare. 99.9% av alla invandrare är ju ändå inte kriminella.

Därför måste man ju anta att om du träffar en invandrare, så är det i princip 100% chans att hen inte kommer att våldta eller mörda dig. Eller?

Därmed inte sagt att det inte finns problem som är relaterade till invandrare. Det finns ju t ex en del länder/kultur där man inte kan bli dömd för våldtäkt om det sker inom ett äktenskap. Att folk som så att säga är uppfostrade med det skulle ändra sig huxflux bara för att dom flyttar till Sverige är såklart naivt att tro.

Men återigen, att avvisa hela gruppen "invandrare" är ju ett extremt trubbigt instrument för att hantera det. Det har ju ändå visat sig att invandring totalt sett är positivt för Sverige.

Det har funnits många fattiga svenskar historiskt sett , och morden och våldtäkterna låg på samma historiskt låga nivå hela tiden då och det brann aldrig i områden där dessa fattiga bodde. Förklara det?

Ja, jag skulle nog vilja säga att du rent faktiskt har fel. Vet inte riktigt hur långt tillbaka i historien du tycker att det är relevant att diskutera detta. Men på Wikipedia finns en artikel som listar de största kravallerna från början av 1700-talet och framåt.

Att diskutera våldtäker ur historiskt perspektiv är nog ganska lönlöst, eftersom synen och/eller den juridiska definitionen på vad som är en våldtäkt och anmälningsbenägenheten hela tiden ändras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte köra ett litet uppsamlings-heat på frågor som håller på att försvinna:

1. Vad tycker du att man ska göra med svenska män som förtrycker sin familj med diverse våld?

2. Finns det någon annan statistik än den från Alexa som visar att Avpixlat har fler besökare än Aftonbladet?

3. Tycker du att Anders Breivik ska klassas som en religiös extremist?

4. Varför skulle det faktum att invandrare i Norge och Danmark också är överrepresenterade i brottsstatistiken bevisa att det inte har någonting med samhällsklasser att göra?

5. Hur ska man utbilda svenska män för att dom inte ska våldta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla som våldtar och mördar och slår sina fruar och barn är kräk oavsett etnicitet. Men det är något som är tokigt när delar ur landets 1,7 miljoner invandrare/ andra generations invandrare står för 40% av all brottslighet där dom är som mest överrepresenterade för just mord och våldtäkt och står för 50/60% av alla mord/våldtäkter som begås i sverige. Och resterande 60% står delar ur dom resterande 7,6 miljoner svenskar för. Det betyder att det nästan satsas hälften av samhällets resurser på dom 20 % medans 80% ska klara sig på nästan samma resurser. Vad beträffar alla som mördar i en gud eller något annans namn tror jag man får gå in på individ nivå och nog räkna med att en grav psykisk störning liger bakom. Jag har tyvärr ingen universal lösning på våldtäkts problem och kvinnovåld eller mord, men jag tror inte den här pajkastningen som pågår i sverige löser några problem.

Däremot är det ett stort problem när en majoritet av dom förtroende valda inom en viss religion tycker det är ok att mannen misshandlar och sin fru/fruar och att det är ok att sex med sin fru/fruar fast hon inte vill. Det visades i uppdrag granskning i 2 hela program.

Link to comment
Dela på andra sajter

2. Finns det någon annan statistik än den från Alexa som visar att Avpixlat har fler besökare än Aftonbladet?

Nu vet jag inte precis hur Ironman läste eller räknade trafikstatistiken men när jag kollar Alexa själv lite snabbt så verkar de ranka Aftonbladet som sjunde största sajt i Sverige och Avpixlat hamnar på 134:e plats.
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...