Jump to content
Annons

Från tråden Domslut - TV-licens för datorer


JJRockford

Recommended Posts

Jo.

(Gör det nu inte för komplicerat. Att jag tog upp det här med "dynamisk gräns" från första början var bara som en sorts motkommentar till ditt "är hursomhelst exlusivt för sverige" vilket jag tolkade som något du såg på som lite negativt.)

Då tycker jag vi lämnar det så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu vill bara jag klargöra att jag inte dragit alla invandrare över en kam. Jag skrev att en liten del av landets invandrare står för mer än hälften av alla mord och våldtäkter och andra grova brott och totalt 40% av all kriminalitet. Och det när vi endast utgör högt räknat 20% av sveriges totala befolkning.

Varför tog du då upp det här från första början?

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige har man t ex blivit våldtagen om man har sex som alkoholpåverkad

Självklart är det inte så. Det handlar om ifall du har sex med någon mot persons vilja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det inte så. Det handlar om ifall du har sex med någon mot persons vilja.

är man tillräckligt alkoholpåverkad anses man inte vara benägen att säga nej. en våldtäkt kan alltså bli en våldtäkt dagen efter när ena parten ångrar sig

Link to comment
Dela på andra sajter

är man tillräckligt alkoholpåverkad anses man inte vara benägen att säga nej. en våldtäkt kan alltså bli en våldtäkt dagen efter när ena parten ångrar sig

Det var ju inte vad du skrev från första början.

Och i övrigt så är det såklart ett bra lag. Är någon i ett sådant tillstånd att dom inte kan värja sig så kan det självklart vara en våldtäkt att ha sex med den personen, även om hen inte gör motstånd eller protesterar.

???

Link to comment
Dela på andra sajter

???

Jag har inte sett klippet (klassisk filmscen, för övrigt), men jag är nästan säker på att han menar att du inte är tuff nog att palla med sanningen. För det är något i den stilen Tompa får som svar av Jacke.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Så kan det säkert vara. Vad är det för film?

Sanning är ju annars ett högst relativt begrepp, så jag har lite svårt att se hur det skulle passa in i denna diskussion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sanning är ju annars ett högst relativt begrepp ...

Det där är något du brukar svamla om rätt så mycket. Låt oss testa:

Är det sant att x*x=x2 eller är det bara relativt sant?

Och kom ihåg: Anything you say can and will be used against you ...

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är något du brukar svamla om rätt så mycket. Låt oss testa:

Är det sant att x*x=x2 eller är det bara relativt sant?

Det beror sig självklart på vilken innebörd man lägger i noteringen/syntaxen. Om man t ex tänker sig att man använder talbasen två (även känt som det binära talsystemet) så är ju 2:an helt ogiltig, eftersom varje position i ett tal då bara kan anta 0 eller 1.

Eller att man helt enkelt bestämmer sig för att x nödvändigtvis inte måste representera samma tal på alla tre ställen.

Och även om alla människor på jorden var överens om att det ovan var sant, vad innebär det egentligen? Det har ju liksom hänt förr i historien att alla varit överens om att något är på ett visst sätt. Och sen har det ändå visat sig att man har haft helt fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 = 1

Sant eller relativt sant?

Ett äpple är samma sak som en bil? 🙂

Men oavsett om du och jag är överens om att ovanstående är sant, är det absolut sant? Som jag skrev ovan, det har ju hänt "då och då" genom historien att man fått revidera "sanningar".

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...