Jump to content
Annons

var kan jag hitta bra kicks?


jakob-sundin

Recommended Posts

Hej!

Jag känner att mina kickar inte så bra. Jag undrar bara vart man kan få tag i ett par bra house kicks?

Finns det någon plugin med bara kicks? ja eller någon plugin med bra drumsounds? Har försök att ladda ner bara lite olika kicks men jag vet inte riktigt vart jag ska lägga dom för att dom ska fungera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har försök att ladda ner bara lite olika kicks men jag vet inte riktigt vart jag ska lägga dom för att dom ska fungera.
Har du provat att ladda in wav-filer i FL:s sampler?
Link to comment
Dela på andra sajter

om du har olika kick samples så gör en ny mapp i FL där du lägger dom, t.ex C/Image-Line/Fl studio/Data/Patches sen gör en ny mapp, döp den till "samples" lägg in dom wave-fil kickar du hade där och så kmr dom komma upp i spalten till vänster i FL studio under "samples"

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Sunnanå (oregistrerad)

Hur mixar ni vengeance kickarna? Eller använder ni flera kickar när ni ska få en tung kick? Mvh

Tycker VEC börjar kännas ganska daterade numer, dessutom gillar jag inte att dom är så processade.. Men som svar på frågan, de är bara o fläska på med ett gäng 😉

edit: Använder mest trummor från zenhiser, dom har många bra paket

Postade den här i en annan tråd men den tål att postas igen http://rekkerd.org/disko-unkle-deep-kicks-free-sample-pack/

Redigerat av Sunnanå
Link to comment
Dela på andra sajter

Skapa en ny mapp i imageline/flstudio/data/patches o lägg allt där så finns dom i scrolllistan till vänster i fl 🙂

*Dubbelpost ser jag nu. mobilen hade inte laddat allt!

Redigerat av AnuBiz
Link to comment
Dela på andra sajter

Sunnanå (oregistrerad)

Klart det blir krock, det är ju därför man gör det! 🙂 Tanken är ju att få en fetare kick när man lägger dom på varann. Gör sen samma sak med virveln och OH och, tja det mesta egentligen..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag brukar använda mig av en låg kick, antingen någon från Vengeance eller så finns det på freesound.org (sök 808 kick).

Eqa bort topfrekvenserna och hitta sedan en top-kick som står för punchen. Skickar sedan de två kickarna till en compressor-kanal i mixern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lättaste sättet är att helt enkelt sampla kickar från låtar du gillar. Försök hitta ett ställe i låten där kicken ligger "rent". Leta förslagsvis i intron/outron. Unvik att använda kompression och liknande då de flesta kickar redan är extremt kompresserade. En gnuta EQ gör inget.

Annars kan jag rekommendera att klippa ihop egna kickar som aslin nämde. BazzISM är en grymt bra plug för att bygga kickar. Här kan du även välja tonart på kicken och lägga i samma tonart som låten, nått som ofta är väldigt fördelaktigt. Låt BassISM utgöra de låga freq (sub/mid) klipp bort de höga frekvenserna och lägg in 1 eller flera vengeance kickar som top-kick. Skicka till kompressor, kan rekommendera Waves SSL comp. Lite EQ och voila du har en monster kick.

/AP Academy

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag brukar använda mig av en låg kick, antingen någon från Vengeance eller så finns det på freesound.org (sök 808 kick).

Eqa bort topfrekvenserna och hitta sedan en top-kick som står för punchen. Skickar sedan de två kickarna till en compressor-kanal i mixern.

Detta är vad jag gör också! Och SHM också såg jag i deras Future Music-video 😛

Fast jag ger kickarna varsin compressor, inte säkert man vill ha samma compressor på dem. Fast det kanske var vad du menade egentligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Variera mellan att sampla och köpa kick-packs. Jag gillar inte att använda pluggar för trummor. Om du vill ha feta och proffsiga kicks bör du köpa samples eftersom du inte får något "BakrundsNois" i dina samplingar då 🙂 :)

Jag använder mig utav kickar från http://www.loopmasters.com/product/details/1552, lyssna på denna låten där jag använt mig utav den ----> Beatarce – Tortilla - Original Mix 🙂 :)

MVH Beatarce

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...