Jump to content
Annons

Är Audiobox 22VSL ett bra val för mig? Hjälp!


Belov (oregistrerad)

Recommended Posts

Belov (oregistrerad)

Som rubriken säger, behöver ett råd från mer erfarna här inne.

Är en riktig hemma-studio-amatör som vill uppgradera min inspelningsutrustning lite, men ändå till ett lågt pris (i kronor räknat). Behöver något enkelt, lättbegripligt att spela in med (mest rockmusik).

Blev rekommenderad en Audiobox 22VSL och blev ganska sugen på den för 1500 kr i nypris.

Är det ett bra val för de pengarna eller finns det bättre?

Slutresultatet ska endast användas för hemmabruk i första hand, men vill ju ändå att det ska låta skapligt...

Kan nämna att jag tänkt mig en ny mikrofon i tusenkronors-klassen till utrustningen.

Tack på förhand!

Redigerat av Belov
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hade ett hemma ett par dagar men hade mycket strul med drivrutiner. Lyckades inte ställa ner Buffersizen ordentligt. Finns flera på Presonus forum som haft problem med detta Interface och Windows. Bör tillägga att jag har stor vana vid datorer och windowshantering. Till slut gav jag upp och köpte ett Roland UA-55 som fungerar ypperligt.

Redigerat av Bullerbyn
Link to comment
Dela på andra sajter

Belov (oregistrerad)

Hade ett hemma ett par dagar men hade mycket strul med drivrutiner. Lyckades inte ställa ner Buffersizen ordentligt. Finns flera på Presonus forum som haft problem med detta Interface och Windows. Bör tillägga att jag har stor vana vid datorer och windowshantering. Till slut gav jag upp och köpte ett Roland UA-55 som fungerar ypperligt.

Tack för den upplysningen, precis sånt där kan vara bra att veta. Du har med all säkerhet större erfarenhet av Windowshantering än mig så då ringer det lite varningsklockor..

Problemet som uppstod gick inte komma förbi ens med support alltså?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för den upplysningen, precis sånt där kan vara bra att veta. Du har med all säkerhet större erfarenhet av Windowshantering än mig så då ringer det lite varningsklockor..

Problemet som uppstod gick inte komma förbi ens med support alltså?

Höll på å meckade lite med detta 3-4 dagar och hittade en tråd med folk som hade samma problem på Presonusforumet. Som jag förstod fanns det ingen fix på problemet, dessutom verkade Presonus själva mest fokusera på¨Mac. Till slut gav jag upp helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Belov (oregistrerad)

Höll på å meckade lite med detta 3-4 dagar och hittade en tråd med folk som hade samma problem på Presonusforumet. Som jag förstod fanns det ingen fix på problemet, dessutom verkade Presonus själva mest fokusera på¨Mac. Till slut gav jag upp helt enkelt.

Hm, låter inget vidare...

Saken är den att jag egentligen är ganska nöjd med mina ljudredigeringsmöjligheter - det jag är ute efter är något som ger bättre ljud vid själva inspelningen (sång, ak. och elgitarr i stort sett) till ett billigt pris.

Nån som har ett bättre förslag i samma prisklass?

Link to comment
Dela på andra sajter

Belov (oregistrerad)

Inte mycket till respons här men jag försöker vidare för jag vet inte vad jag ska vända mig annars riktigt...

Nu finns det ett paket med en Audiobox USB med studioone + kondensatormikrofon och hörlurar till paketpriset 1999 kr. Klart lockande, men jag undrar om nån vet hur stor skillnaden är på Audiobox USB (som jag antar är en äldre upplaga) och Audiobox 22 VSL som kostar 1500 kr utan medföljande utrustning.

Är det värt de drygt 1000 kr mer (som det blir om man ska köpa till en mikrofon och hörlurar) för Audiobox 22 VSL?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
nightcrawlr (oregistrerad)

Lite sent svar kanske. Men jag har ett 22VSL och är sjukt nöjd med det, mycket bättre än mitt emu-0202 jag hade innan. Jag kör dock mac.

Studio One som följde med blev dessutom den DAW jag nu kör, och har köpt fullversionen, så bra tyckte jag det var! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...