Jump to content
Annons

Enorm prisskillnad på EZdrummer


BluesBoy

Recommended Posts

Kan någon vänlig själ förklara prisskillnaden 700:- mellan Toontracks egen sida: http://www.toontrack...ucts.asp?item=7

och tex ordermusic.se: http://ordermusic.se...h-ezdrummer-s-n

4sound har samma pris som ordermusic.

Förvisso är det download på ordermusic.se, men 700:- i skillnad? Är det helt andra saker som följer med?

Vad missar jag....?

Edit: pris

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet inte riktigt, men det är väl kanske lite samma tänk som att grossister väldigt sällan vill ge bra priser för att inte konkurrera med sina distributörer, kanske?

Om Toontrack syns på fler ställen säljer de mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Toontrack är tillverkaren som gör produkten.. För att inte stöta sig med alla distributörer säljer dom till rekommenderat utpris.. Stora distributörer som som köper upp stora mängder av mjukvaran får bättre pris.. Dom vill i sin tur sälja mängder av den programvaran så därför sänker dom priset och väljer att hålla ner priset i förhoppningen att fler ska köpa från dom.. typ.. Om du tänker efter efter så får du det att gå ihop! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det låter väl inte helt orimligt. 🙂

Jag skulle bli klart förbannad om jag bara bläddrade in på TT's sida och tänkte "Wow! Den måste jag ha" och sedan 3 dagar senare "hitta" den för under halva priset.

Nåja, det viktigaste är att jag får det jag vill ha och inte "hälften". 😛

Såg att 4Sound hade för 899:- också.....men ser ingen skillnad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det låter väl inte helt orimligt. 🙂

Jag skulle bli klart förbannad om jag bara bläddrade in på TT's sida och tänkte "Wow! Den måste jag ha" och sedan 3 dagar senare "hitta" den för under halva priset.

Nåja, det viktigaste är att jag får det jag vill ha och inte "hälften". 😛

Såg att 4Sound hade för 899:- också.....men ser ingen skillnad?

köpte min av min likala musikaffär för 495,- fick då lådan (kartongen hade jag klarat mej utan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Toontrack har med jämna mellanrum erbjudanden med klart lägre priser, fast bara via återförsäljare. Är man spekulant på toontrack-prylar skulle jag rekommendera att vänta in nästa rea. Brukar vara typ två ggr per år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...