Jump to content
Annons

Simon Field tar tag i producerandet på allvar! Elektronisk musik


ankerberg

Recommended Posts

Hej alla glada! Jag har varit registrerad här en längre tid utan att göra mycket väsen av mig. Men nu efter några år av hobbyproducerande så har det utvecklas till ett grovt beroende haha ! Jobbar på en bensinstation på dagarna och producerar på kväller och nätter.

Har nu bestämt mig att jag ska försöka göra mig ett namn och hoppas att folk börjar digga musiken jag gör! Kommer gå under namnet Simon Field eftersom en del av mitt efternamn är Åker.

Drömmen hade varit om en större artist hade tagit mig under sina armar och delat med sig av sin erfarenhet och forma mig till en stor artist. Men om man ska vara realistisk så är det många år av hårt kämpande för att få ut sin musik och det är det jag gör mig reda för och kanske det ger utdelning! Kanske blir man signad på något stort bolag vem vet. ;D

Om mig

"Stagename"? Simon Field

Ålder? 21 år

Var bor du? Hos mina föräldrar i Stockholm

Hur länge har du producerat? ca 1-2 år vet inte riktigt seriöst i ett halvår

Varför började jag producera? Kärleken för elektronisk musik har bara växt och växt och då blev det bara naturligt att jag ville göra som de stora artisterna gjorde.

Influenser? Allt från Nicky Romero, Avicii, Tiesto, Arty, Nause, Noisecontrollers, Swedish House Mafia osv osv.

Vart får jag min inspiration ifrån? Allt från otrevliga kunder på jobbet till mina vänner. Allt ger som inte hör till vanliga rutiner ger mig inspiration.

Slutligen en link till min första uppladdning under Simon Field. Det är en preview utav en house/trance låt som är mer åt det vackra hållet.

https://soundcloud.com/simonfield/id-preview

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen Simon!

Helt okej låt, men pitchsvepet du har lagt in i slutet gör så att hela låten låter lite off-key. Jag har också en känsla av att det faktiskt är en ton i melodin som skär med akordet, men det kanske är så du vill ha det. Annars så, bra jobbat!

Lyssna gärna på "Mitis - Life of Sin Pt. 3" för lite inspiration, för det påminner en del om det du försöker göra 🙂

Best of luck!

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen Simon!

Helt okej låt, men pitchsvepet du har lagt in i slutet gör så att hela låten låter lite off-key. Jag har också en känsla av att det faktiskt är en ton i melodin som skär med akordet, men det kanske är så du vill ha det. Annars så, bra jobbat!

Lyssna gärna på "Mitis - Life of Sin Pt. 3" för lite inspiration, för det påminner en del om det du försöker göra 🙂

Best of luck!

Haha jag som tyckte Slingan var det bästa på låten haha men men får göra en lysning till ! Ska lyssan på låten du skicka som inspirationskälla. Ja bara att kriga på =) gör ju ändå inget annat xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudmässigt låter det väl bra i min paddas inbyggda högtalare, men slingan känns lite väl tjatig efter ett tag. Men det kanske mer är en ljudpallet för likasinnade på ett dansgolv än en låt som även ska funka unplugged med en gitarr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudmässigt låter det väl bra i min paddas inbyggda högtalare, men slingan känns lite väl tjatig efter ett tag. Men det kanske mer är en ljudpallet för likasinnade på ett dansgolv än en låt som även ska funka unplugged med en gitarr.

Jo kanske det är lite enformigt ska tänka på det också. Övning ger färdighet ni vet 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...