Jump to content
Annons

Få till en "svängig" build up i min remix?


al123

Recommended Posts

Hej! Suttit hela kvällen och kämpat och kämpat för att få till en bra och fartig build up.. lyckas dock inte få till det som jag vill.. visst är det en build up men den är både tråkig och inte alls fartig, den låter i princip som i denna tutorial :http://www.youtube.com/watch?v=x4moxxf_sI0

hur brukar ni gå tillväga för att få till en riktig svängig build up? ganska svårt att förklara men skulle vilja få till något sådant: lyssna vid 1.00 min:

- Remixer eller covers är fortfarande inte tillåtet att länka upp på forumet vare sig dina egna eller andras - Läs reglerna-

alltså lite mer sväng i build up:en inte den vanliga hederliga som det finns en massa tutorials på youtube.. tacksam för svar!

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej! Suttit hela kvällen och kämpat och kämpat för att få till en bra och fartig build up.. lyckas dock inte få till det som jag vill.. visst är det en build up men den är både tråkig och inte alls fartig, den låter i princip som i denna tutorial :http://www.youtube.com/watch?v=x4moxxf_sI0

hur brukar ni gå tillväga för att få till en riktig svängig build up? ganska svårt att förklara men skulle vilja få till något sådant: lyssna vid 1.00 min:

- Remixer eller covers är fortfarande inte tillåtet att länka upp på forumet vare sig dina egna eller andras - Läs reglerna-

alltså lite mer sväng i build up:en inte den vanliga hederliga som det finns en massa tutorials på youtube.. tacksam för svar!

Se exemplet här på vad jag menar med svängig build up:

tutorialsen på youtube visar bara enkla stela build ups..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det roliga med en "build up" är att nästan allt kan räknas som en bra build up. Man kan ha en tyst build up som bygger sig uppåt med olika ljud eller tvärtom, där det är ganska mycket ljud samtidigt till att det blir tystare och tystare för att sedan komma in med droppet som en stor explosion. Jag tycker båda är nice. Det hela har ju mycket med hur man har mixat innan build up:en. Jag gillar att tex. lägga till en rev snare, för att sedan när snaren slår ta bort en hel del ljud i 4 bars och sedan slänga in droppet. Det är en effekt jag gillar på build up's, Men man har ju stor frihet i det, så jag skulle säga att du borde lyssna på hur andra artister har gjort för att få inspiration och kanske till och med återskapa för att lära. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...