Jump to content
Annons

Har funderat på att dela in min etta i 2 rum med "drapperi"


Ekstasis

Recommended Posts

Har fudnerat på att dela in min etta i "2 rum" med något form av drapperi, jag undrar om det också har positiv effekt beträffande akustik och reflektioner osv ?

Kanske vore bra att ha något ljudisolerande matrial när man ändå håller på ?

det bästa vore ju om man kunde dra drapperiet åt sidan..när man vill ha ett helt öppet rum.

Men det kanske blir svårt om man ska ha något ljudisolerande då jag antar att dom oftast är av hårt matrial.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ogonen (oregistrerad)

hjälper det mkt ?

Hjälper mot vad?

Jag har inte riktigt förstått vad du vill få ut med att dela av, specificera gärna.

Vill du dela av för att få två rum, ljudisolering eller akustik/reflektioner?

Draperi hjälper jättebra till att dela av rummet i två delar, beträffande ljudisolering i stort sett ingenting, måste till tyngre material precis som du skrev.

Beträffande akustik/reflektioner så får du lite absorbering i de högre frekvenserna vilket kan uppfatas som positivt, då du kan bli av med flutter om du har problem med det. Kan även uppfattas negativt, då du kommer ha större bekymmer i basen.

Redigerat av Ogonen
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja i och med att jag har flickvän på gång så kan det vara skönt att ha 2 egna rum ibland t.e.x om den ena vill kolla på tv.. Men det vore ju självklart en klar bonus om kunnde få bättre akustiska egenskaper i min studio. Det är ju en väldigt mycket gnäll om just det... Så tänkte om man kunde slå två flugor i en smäll med ett draperi 🙂 Det bästa vore ju som sagt om man kunde ta bort det ganksa enkelt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...