Jump to content
Annons

Skicka signal från Reaper till mixerbordet.


Hipsterloffot (oregistrerad)

Recommended Posts

Hipsterloffot (oregistrerad)

Nu blir jag snart galen.

Jag vill skicka ett monospår, t.ex. en baskagge, till min mixer. Typ kick till kanal 1 i bordet, men hur jag än gör så hamnar kicken på både kanal 1 och 2. Hittar verkligen ingen lösning på detta.

Sen är det en till grej, hur grupperar jag reglar, och hur växlar jag mellan olika grupper.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

För att få ut en kanal på en fysisk utgång på ljudkortet så måste du lägga till en hardware output i kanalens sendar. Öppna upp kanalens sendar, och under listan Audio Hardware Outputs borde du kunna lägga till en kanal 1 som monoutgång. För att undvika att kanalen samtidigt går ut på mastern så får du öppna kanalens I/O-fönster och bocka ur "Master/parent send"

Edit: Du går nog förklara mer vad du menar med gruppera reglar och växla mellan olika grupper. Om det är bussar du funderar över så använder jag Reapers folder tracks till detta.

Redigerat av Halkbi
Link to comment
Dela på andra sajter

Hipsterloffot (oregistrerad)

Ok. Har precis gått över från Pro Tools där jag är van att välja några kanaler, trycka ctrl+g för att få dom som en grupp, då kan jag styra alla kanaler i gruppen med bara en volymregel t.ex. Jag får inte till det i Reaper. Har inte kollat så mycket på folders, får ta tag i det helt enkelt. Annars är ju Reaper helt kanon. Synd bara att det inte verkar finnas pre fader monitoring. Jag vill ju se om kanalen distar även om regeln är i botten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...