Jump to content
Annons

Bra reverb och delay för stora synth ackord


Wavebreaker

Recommended Posts

Hej!

Är det någon som vet några bra gratis effekter för delay och reverb?

jag kommer använda dem mest på ackord mattor och melodier i synthar som ligger ganska högt i frekvens

tack! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad använder du för DAW? Själv använder jag de effekterna som följer med Logic Pro, som jag tycker är mycket bra. Man behöver egentligen inte andra. delay designer, space designer, echo, tape delay, platinumverb, silververb och alla de andra... man får testa sig fram.

Men fick för mig att köpa pluggarna Valhalla Room och Valhalla Ubermod. Helt fantastiska! Så dom rekommenderar jag om du vill ha något annat än de inbyggda pluggarna.

EOS från audio damage är riktigt bra med om man vill ha superlånga reverbs.

Vad gör du för musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad använder du för DAW? Själv använder jag de effekterna som följer med Logic Pro, som jag tycker är mycket bra. Man behöver egentligen inte andra. delay designer, space designer, echo, tape delay, platinumverb, silververb och alla de andra... man får testa sig fram.

Men fick för mig att köpa pluggarna Valhalla Room och Valhalla Ubermod. Helt fantastiska! Så dom rekommenderar jag om du vill ha något annat än de inbyggda pluggarna.

EOS från audio damage är riktigt bra med om man vill ha superlånga reverbs.

Vad gör du för musik?

Jag använder FL10

Jag gör mest Anthem House, mycket synthar, stora ackord och många ljud.

Det jag letar efter är nånting som fetar till ljudet utan att göra det svårmixat 🙂

Jag ska kika på Valhalla pluggarna, tack 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en annan delaytråd uppe nu med lite tips som säkert kan funka. Variety of sound, som jag postade länk till i den tråden, har ett gratis reverb. Jag har inte testat det, men jag har ett par av deras andra pluggar och de är bra. Annars är, som Amolop skriver, Valhallas reverb väldigt prisvärda.

Ett annat tips är att använda chorus för att feta till ljudet. TAL har gjort en gratisplugg som emulerar choruset från Juno 60, testa den: http://kunz.corrupt.ch/Products/TAL-Chorus-LX

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...