Jump to content
Annons

Professional Karaoke: utöka verksamheten HJÄLP!


DMM

Recommended Posts

Utöver min verksamhet i min studio ska jag efter mindre popularitets-undersökningar ( 😱 ) dra igång en Pro Karaoke variant.

Det jag blir lite trött på är att ha letat ihjäl mig efter riktigt professionella karaoke-varianter. Det finns någon som låter ok, och som också har hjälp-/stöd-sång i en kanal samt även samma låt i instrumentalversion med körer etc. Jag vill dock ha mer 😊

Det jag skulle önska är karaoke-låtar uppdelade på följande sätt, eller liknande:

Fil/spår 1 (stereo) = Instrumental

Fil/spår 2 (stereo) = Körer etc.

Fil/spår 3 (stereo) = Sång (stödsång)

Någon som vet var man kan hitta sådana karaoke-låtar?

Eventuellt om någon vet var man kan köpa (om det finns) riktiga instrumentalversioner som inte är "hemmagjorda", utan i original.

Mycket tacksam för givande svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ett annat ställe som har mycket karaoke är itunes. Sök bara karaoke där och prova även med låtens namn du är ute efter och mellanslag karaoke.. Och när du väl köpt en låt på itunes så lägger den sig ju på din hårddisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg nu också att det finns DVD-karaoke. Någon som har någon sådan? I sådana fall, är det valbart vad man vill höra där, alltså flera audiospår att välja mellan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett annat ställe som har mycket karaoke är itunes. Sök bara karaoke där och prova även med låtens namn du är ute efter och mellanslag karaoke.. Och när du väl köpt en låt på itunes så lägger den sig ju på din hårddisk.

Tack! jo, det där vet jag redan. Det var på iTunes jag sökte som en galning, och det finns ju en del bättre, men fortfarande vill jag ha flera spår så jag själv kan "mixa in" stödsång och körer etc. efter kundens önskemål.

Dock så kan jag lösa det med bra instrumentala versioner då jag kan plocka in vokalister som får sjunga in de stödspår som inte finns på instr, men det blir ju mer jobb än att köpa om det finns färdigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...