Jump to content
Annons

Bugg/ Problem med inställning gällande buffer size.


YippieKaey

Recommended Posts

Tja, har ett problem. Ända sedan jag tog emot en projektfil från min bandkollega( som sitter på lite vassre dator än jag) så har jag efter att ha använt Pro Tools i kanske 5-10 minuter fått upp en text där det står: " CPU usage is holding off USB Audio. Remove some plugins, delete some tracks or increase the" H/W buffer size" in the Playback Engine dialog. (-6104). Detta kan ske när jag har ett projekt med 25 spår uppe vilket jag kanske hade kunnat godta om det är massa tunga pluggar. Men när det sker med två wawsamplingar och ett MIDI-instrument är det något flummigt någonstans tänker jag.

Har H/W buffer size på största möjliga( 1024) och har tidigare kunnat köra projekt med just 25 spår fullt med Aux:ar och effekter. Så min enda logiska slutsats är att projektet som blev skickat till mig ändrat något i inställningarna, detta baserar jag på att jag själv inte ändrat någonting och att när jag öppnat det projektet som blev skickat och sen öppnat ett nytt projekt hade andra inställningar och t.e.x mindre bussar att tillgå.

Någon som fattar vad som pågår? Till saken hör också att när jag stänger ner datorn och startar upp Pro Tools igen funkar det bra i 5-10 minuter till.

Ber ödmjukast och desperatast om hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...