Jump to content
Annons

untitled


Carl_B

vf e detta?  

25 röster

  1. 1. vf e detta?

    • 1
      3
    • 2
      18


Recommended Posts

Annons

Jag gillar det här Calle... men 96K-slakt är som en fet högerbox i nyllet=inget kul.. men det hörs vad som finns under täcket..

I full-size tror jag den gör sig bättre..nu är det omöjligt att säga ett endast någe..mer än att kicken är störst och resten underordnat.

jag hittar faen en melodi i nästan allt du gör 😲 en spröd tjej med ljus röst som sjunger softa toner skulle va najs... men det är ju jag det...

Släpper du en skiva så säg till föffen jag vill köpa ett ex isf...

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar det här Calle... men 96K-slakt är som en fet högerbox i nyllet=inget kul.. men det hörs vad som finns under täcket..

I full-size tror jag den gör sig bättre..nu är det omöjligt att säga ett endast någe..mer än att kicken är störst och resten underordnat.

jag hittar faen en melodi i nästan allt du gör 😉 en spröd tjej med ljus röst som sjunger softa toner skulle va najs... men det är ju jag det...

Släpper du en skiva så säg till föffen jag vill köpa ett ex isf...

hehe tack tack! 😄

All Day släpps på en 12" i början av 2005 med en remix på b-sidan om du skulle vara intresserad...

Link to comment
Dela på andra sajter

All Day släpps på en 12" i början av 2005 med en remix på b-sidan om du skulle vara intresserad...

Jag vet en kille som redan har låten och verkar digga den rätt ordentligt.. DJ Tiesto! Sitter just nu och lyssnar på hans "In Concert 2" och vilken låt lirar han?! Om inte 'All Day'.

Grattis! Nu lär ju den skivan sälja som smör, allt som Tiesto spelar köper ju alla. Fan, t.o.m. jag vill tjacka ett par exemplar nu 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

All Day släpps på en 12" i början av 2005 med en remix på b-sidan om du skulle vara intresserad...

Jag vet en kille som redan har låten och verkar digga den rätt ordentligt.. DJ Tiesto! Sitter just nu och lyssnar på hans "In Concert 2" och vilken låt lirar han?! Om inte 'All Day'.

Grattis! Nu lär ju den skivan sälja som smör, allt som Tiesto spelar köper ju alla. Fan, t.o.m. jag vill tjacka ett par exemplar nu 😛

Hehe tänkte precis skriva det... Grattis! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

All Day släpps på en 12" i början av 2005 med en remix på b-sidan om du skulle vara intresserad...

Jag vet en kille som redan har låten och verkar digga den rätt ordentligt.. DJ Tiesto! Sitter just nu och lyssnar på hans "In Concert 2" och vilken låt lirar han?! Om inte 'All Day'.

Grattis! Nu lär ju den skivan sälja som smör, allt som Tiesto spelar köper ju alla. Fan, t.o.m. jag vill tjacka ett par exemplar nu 😛

*kliar sej i ögonen* läste det precis också *nyper sejsjälv*

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

*kliar sej i ögonen* läste det precis också *nyper sejsjälv*

😉

Calle..säg till om jag ska nypa dig också..jag har en fet hovtång här om du inte såg vad det stod.. 😆

..Om jag ska köpa skivan sen får du ju signera den oxå...

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Grattis Carl_B.

Tiesto suger visserligen gnu-pitt, men att hamna på hans playlist/compilation är STORT!

Fett.

Hoppas du blir rik.

Tiestofenomenet i rock-översättning:

Calle har blivit hajpad av John Peel / Lester Bangs gillar Calle / Curt Cobain har kört en cover på Calles låt.

Fattar ni nu?

Säg grattis då! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tiestofenomenet i rock-översättning:

Calle har blivit hajpad av John Peel / Lester Bangs gillar Calle / Curt Cobain har kört en cover på Calles låt.

Fattar ni nu?

Säg grattis då!  😆

Ahaaaa!! På så vis. Men ett STORT grattis då Calle! 😆 Glöm inte oss när du blir stor och stroppig megakändis. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

All Day släpps på en 12" i början av 2005 med en remix på b-sidan om du skulle vara intresserad...

Jag vet en kille som redan har låten och verkar digga den rätt ordentligt.. DJ Tiesto! Sitter just nu och lyssnar på hans "In Concert 2" och vilken låt lirar han?! Om inte 'All Day'.

Grattis! Nu lär ju den skivan sälja som smör, allt som Tiesto spelar köper ju alla. Fan, t.o.m. jag vill tjacka ett par exemplar nu 😆

*kliar sej i ögonen* läste det precis också *nyper sejsjälv*

😉

Gratulerar!! kul för dig!! 😆

Mvh / Starion.

Link to comment
Dela på andra sajter

haha tack ska ni ha gubbar! 😆

kul att några förstår att de e ganska stort iaf...

av mina 6 polare ja berättade för ryckte 4 bara på axlarna, de andra 2 som är producenter och var me i malmö och stockholm och såg tiesto delade givetvis min glädje! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Nilber (oregistrerad)

Lyssnade nyss på www.di.fm i kanalen "Trance" där DJ Precision nyss brände av denna låt i sin "True to Trance December 2004" mix

Vart fasen kan jag få tag på "Carl B - All day", vill lyssna! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Inget originellt. Får en 1:a av mig. Men det funkar väl säkert i trääänz-kretsar.

tur inte alla har samma smak... då hade nog min mailbox vart full med "Re: Demo submission" mail...

1:a ? Är det betyger ni ger på låten alla andra ?

Fortsätt ni med eran hårdrock, så blir det bra 🙂

Jag -ÄLSKAR- den här låten mannen!

Men jag har sagt det förr, att jag diggar dig .

Bra jobb!

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Som jag skrivit 1000-tals gånger ..

Du är så sjukt grym.

Skulle vara kul att remixa nån av dina låtar..

Jag lyssnar på exakt denna genren även hemma, och producerar numera bara sån här musik (om man bortser från dansbandslåtar, lol).

Men det man lyssnar på radion är ju inget och ha överhuvudtaget tycker jag .

Får mig inte ens att hålla takten med fötterna längre..

bara massa jävla hiphop/rnb/rap ... och det funkar ju inte .

TOM diskoteken i sverige börjar ju köra skiten ... Tacka vet jag sån här CLUBTRANCE på uteställen åt minstone... vore för jävligt om det bara var rap/rnb ute... suger ju röv sån skit

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

bara massa jävla hiphop/rnb/rap ... och det funkar ju inte .

TOM diskoteken i sverige börjar ju köra skiten ...

vore för jävligt om det bara var rap/rnb ute...

suger ju röv sån skit

Vad är det du försöker säga? Att du inte gillar hiphop, rap och r&b?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså..

dansmusik är ingen genre som kräver någon vidare innovation om man säger så. alltså, en poplåt behöver en hook och sit shitt för att det skall bli spelat på radio och hit och dit och laddidadiddaa.  knappast likadana krav på dansmusik, förvisso har väldigt många duktiga producenter liknande saker i sina låtar, hooken är dock inte sång eller texter utan någon nice lead med ett någon nice kombination av ljud som gör det till en hook typ.. det är dock inget krav..

arrangerar man sin dansmusik på ett bra och ordentlgit sätt kan den funka hur djälva bra som helst på dansgolvet utan att var mkt annat än någon 303'a, en pad och typ ett par trummor, med lite extra stuff på det.. 

men men.. ja vafan ville jag ha sagt nu ? det är loongt, du lär få släppt skitet ändå så..

Dans/electronica behöver väl en 10ggr så stor hook som en pop/r´nb/rock låt för att överhuvud taget bli påtänkt att spelas på radio/tv. Dom enda jag har hört på tv/radio (typ p3 mtv, ztv) är Junior Jack, Eric Prydz å Tiesto och dom här ju till gräddan av Klotets dansproducenter. 😉

Hör Eric Prydz till gräddan av producenter? :rolleyes: NJA!! Tiësto kan jag däremot hålla med om, även om han bara producerat skit på senare år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...