Jump to content
Annons

Litet litet sångbås.


staamusic

Recommended Posts

Hejsan alla! ska bygga mig ett sångbås för inspelning av rap/rnb.

måtten på det är

ca 1.5m bred.

1.5m djup och 2m hög.

vad är det bästa att isolera med? för så bra akustik som möligt till ett rimligt pris?

hade tänkt vanliga madrasser till sängar som är gropiga på ena sidan, nästan som ljudabsorbenter.

tacksam för alla svar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hejsan alla! ska bygga mig ett sångbås för inspelning av rap/rnb.

måtten på det är

ca 1.5m bred.

1.5m djup och 2m hög.

vad är det bästa att isolera med? för så bra akustik som möligt till ett rimligt pris?

hade tänkt vanliga madrasser till sängar som är gropiga på ena sidan, nästan som ljudabsorbenter.

tacksam för alla svar!!

Hej. Jag använde sängmadrasser som jag drog bort skumgummi ur så att ytan blev väldigt ojämn typ månlandskap och det funkar perfekt. Tror vårt bås är lite drygt 1x1 meter. Det var rätt fult så jag häftade över ett tunt tyg. Dämpar helt ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

I ett så litet rum blir det ingen kul akustik alls, utan det ger resonansfrekvenser långt upp i musikfrekvenser - så det är bättre att sätta upp någon form av absorbenter i ett hörn i rummet, ställa sig i hörnet och sjunga ut mot rummet. Det ger betydligt trevligare resultat och blir dessutom inte klaustrofobiskt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

I ett så litet rum blir det ingen kul akustik alls, utan det ger resonansfrekvenser långt upp i musikfrekvenser - så det är bättre att sätta upp någon form av absorbenter i ett hörn i rummet, ställa sig i hörnet och sjunga ut mot rummet. Det ger betydligt trevligare resultat och blir dessutom inte klaustrofobiskt... 🙂

Det har man aldrig sett dig skriva förut 🙂 .

Nämen jag håller med, spela in sången i så litet utrymme är inte så kul.. Bättre att satsa på det som Claes beskriver!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...