Jump to content
Annons

Basshunter


Trance_Freak (oregistrerad)

Recommended Posts

Trance_Freak (oregistrerad)

Fan vad Basshunter härmar asså!!

tex.

Daddy DJ - Daddy DJ:

Basshunter - Vi Sitter i Ventrilo och Spelar DoTA

Cascada - Miracle: (Lyssna på Melodin)

Basshutner - Var är Jag

Jag vill vara din Margareta:

Basshunter - Utan Stjärnorna (samma takt m.m)

Säg Flera ifall ni lyssnar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

har hört den där "vi sitter i ventrilo..." och fan vad enformig text.

såg nått barnprogram han var med på och man skäms ju å hans vägnar, fan vad pinsamt å behöva stå och sjunga den låten inför folk, tyckte synd om honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad Basshunter härmar asså!!

tex.

Daddy DJ - Daddy DJ:

Basshunter - Vi Sitter i Ventrilo och Spelar DoTA

Jo, det är en ripoff av värsta slaget.

Vadå, det är väl en omarbetad cover? 😆 Brukar väl inte kallas "ripoff" precis... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte det olagligt då? Han gör en "Cover" men säger inget om vad det är för låt. Vad jag vet så talar han inte om nått för orginal artisterna heller. Om han hade valt en av mina låtar och "Omarbetat" så hade jag inte velat det. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Trance_Freak (oregistrerad)
Är inte det olagligt då? Han gör en "Cover" men säger inget om vad det är för låt. Vad jag vet så talar han inte om nått för orginal artisterna heller. Om han hade valt en av mina låtar och "Omarbetat" så hade jag inte velat det. 😆

Stämma honom på pengar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte det olagligt då? Han gör en "Cover" men säger inget om vad det är för låt. Vad jag vet så talar han inte om nått för orginal artisterna heller. Om han hade valt en av mina låtar och "Omarbetat" så hade jag inte velat det. 😆

Skulle vara högst besynnerligt om dom inte tagit hand om detta.

Jag har inte skivan 😄 så jag vet inte om det står nånting om Daddy DJ där men...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte det olagligt då? Han gör en "Cover" men säger inget om vad det är för låt. Vad jag vet så talar han inte om nått för orginal artisterna heller.

Han har gjort en cover och skrivit en egen svensk text. Det är inte olagligt. 😆

Vad jag vet så talar han inte om nått för orginal artisterna heller.
Det sköter skivbolaget ska du se. De som skrev Daddy DJ står även med som upphovsmän på Vi sitter i Ventrilo...

En helt vanlig cover. Jag menar, inte tror ni väl att Cornelis även skrev melodin till Brev från kolonin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte det olagligt då? Han gör en "Cover" men säger inget om vad det är för låt. Vad jag vet så talar han inte om nått för orginal artisterna heller.

Han har gjort en cover och skrivit en egen svensk text. Det är inte olagligt. 😆

Mjo utan tillstånd så är det det. Men tillstånd finns som sagt säkerligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte det olagligt då? Han gör en "Cover" men säger inget om vad det är för låt. Vad jag vet så talar han inte om nått för orginal artisterna heller. Om han hade valt en av mina låtar och "Omarbetat" så hade jag inte velat det. 😏

Han har pratar med "Daddy Dj" och det är lugnt för dom. Dom tycker även att hans var bättre än originalet. . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte det olagligt då? Han gör en "Cover" men säger inget om vad det är för låt. Vad jag vet så talar han inte om nått för orginal artisterna heller. Om han hade valt en av mina låtar och "Omarbetat" så hade jag inte velat det.  😄

Han har pratar med "Daddy Dj" och det är lugnt för dom. Dom tycker även att hans var bättre än originalet. . .

Ofan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar, inte tror ni väl att Cornelis även skrev melodin till Brev från kolonin?

Du anar inte vilken livskris jag genomgick när jag insåg detta... och det är ju lite rörigt också, eftersom det är en cover på en cover. Jag menar musiken är ju från ett klassiskt stycke som heter "Dance of the Hour". En amerikansk komiker/musiker vid namn Allan Sherman gjorde en humoristisk version av den, som hette "Hello Muddah, Hello Fadduh (a letter from camp)". Ett par år senare gjorde Cornelis sin egen version av denna parodi.

Det var dagens lektion i musikhistoria. Tillbaks till ämnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar, inte tror ni väl att Cornelis även skrev melodin till Brev från kolonin?

Du anar inte vilken livskris jag genomgick när jag insåg detta... och det är ju lite rörigt också, eftersom det är en cover på en cover. Jag menar musiken är ju från ett klassiskt stycke som heter "Dance of the Hour". En amerikansk komiker/musiker vid namn Allan Sherman gjorde en humoristisk version av den, som hette "Hello Muddah, Hello Fadduh (a letter from camp)". Ett par år senare gjorde Cornelis sin egen version av denna parodi.

Det var dagens lektion i musikhistoria. Tillbaks till ämnet.

Den har varit med i Simpsons men jag trodde att det var Cornelis som skrev den. Aja nu fick man sig en lektion.

Link to comment
Dela på andra sajter

det finns så många fler covers än vad man tror.

man har en låt som man tror är ett orginal, så visar det sig en dag at det är en cover på en gammal låt från 60 talet, har hänt mig några gånger

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Lemanic (oregistrerad)

Jag blir la den nästa Basshunter eftersom att jag ska gå med i IDOL 2007.

Han har Tourettes och jag har Asperger så där är vi kvitt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...