Jump to content
Annons

sidechain i fl studio 6?


pulsen (oregistrerad)

Recommended Posts

pulsen (oregistrerad)

hur gör man?

verkar inte va samma sätt som i 5an eftersom "link selected channels > starting from this track" aldrig går att kryssa i?

måste importera projekten till fl 5 för att sidechaina nu ju o sen öppna de i 6an.. fett jobbigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
hur gör man?

verkar inte va samma sätt som i 5an eftersom "link selected channels > starting from this track" aldrig går att kryssa i?

måste importera projekten till fl 5 för att sidechaina nu ju o sen öppna de i 6an.. fett jobbigt

Kan du förklara nmer tydligt? Visste inta att det fanns sidechain. Knske kan hjälpa dig när jag väl kan det ^^.

Link to comment
Dela på andra sajter

hur gör man?

verkar inte va samma sätt som i 5an eftersom "link selected channels > starting from this track" aldrig går att kryssa i?

måste importera projekten till fl 5 för att sidechaina nu ju o sen öppna de i 6an.. fett jobbigt

Hmm, du menar att du tar 'link to controller' till fx kanalen med en peakcontroller?

Link to comment
Dela på andra sajter

pulsen (oregistrerad)

nej jag brukade använda C1 eller sidechainkompressorn till fl studio 5 o de funkade att koppla utmärkt. men eftersom mixerbordsinterfacet är lite ändrat i 6an så går de inte att göra på samma sätt, även fast det funkar när man importerar gamla projekt till nya versionen. tycker att peak controllern är rätt keff om man jämför med c1an.. skulle lika gärna kunna automatisera volymen då...

Link to comment
Dela på andra sajter

nej jag brukade använda C1 eller sidechainkompressorn till fl studio 5 o de funkade att koppla utmärkt. men eftersom mixerbordsinterfacet är lite ändrat i 6an så går de inte att göra på samma sätt, även fast det funkar när man importerar gamla projekt till nya versionen. tycker att peak controllern är rätt keff om man jämför med c1an.. skulle lika gärna kunna automatisera volymen då...

Så du använder ett plugin till fl studio? Kanske har något med send kanalerna ? Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

pulsen (oregistrerad)

xdjs: sluta svara!!! vem fan vill höra "jag skulle kunna hjälpa dig om ja visste hur man gjorde" ???

för övrigt har ja redan löst problemet o behöver ingens hjälp öht 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

abnormalbrain (oregistrerad)
xdjs: sluta svara!!! vem fan vill höra "jag skulle kunna hjälpa dig om ja visste hur man gjorde" ???

för övrigt har ja redan löst problemet o behöver ingens hjälp öht 🤪

Håller med om störiga inlägg som saknar substans... Kan du berätta hur du löste problemet och dela med dig till övriga forummedlemmar.

Själv använder jag waves C1. Jag pannar ena kanalen till vänster och andra till höger och låter t.ex. vänster kanal styra komprimeringen av höger kanal. Om det är ett stereo spår gör jag likadant med andra kanalen, annars panorerar jag spåret till mitten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
MarcusRombo (oregistrerad)
xdjs: sluta svara!!! vem fan vill höra "jag skulle kunna hjälpa dig om ja visste hur man gjorde" ???

för övrigt har ja redan löst problemet o behöver ingens hjälp öht 😄

😳😱😲

Tack! Nu fixade du till min morgon! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

nähä så jag får inte veta eller...  😕

Kolla i manualen. 😆

Mjo, det där var ett tag sedan. Anänder en automation till det. går sanbbast och är enklast vad jag vet. Ska ta med mig manualen i bilen när jag åker på resa ^^ 😉.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...