Jump to content
Annons

Tvärflöjt / flöjt passande för visgenren


the_minstrel

Recommended Posts

Nu då min hemstudio kompletterats med DFH Superior (eller ok, gör det på måndag) är det bara en sak jag känner att jag för tillfället saknar - ett bra tvärflötsljud.

Jag äger en JV-1080 med orchestra I, II, Session samt World-kortet. Känner inte att de tvärflöjter som dessa erbjuder är något att hurra över. Vad jag är ute efter är en mjukvarusynth/samplingsskiva som har bra och nyansrika samplingar av en tvärflöjt, den får gärna täcka in olika speltekniker. Har letat efter något vettigt på webbutiker på internet, men gått bet på det. Runt 2000 :- är jag beredd att hosta upp, eventuellt mer om det innebär ett bredare samplingbibliotek.

Någon som har några tips? Föslag på samplingsbibliotek med andra bra flöjtljud som passar till visgenren är också välkomna!

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 år senare...
en levande musiker är alltid "bäst"

prova att skriva en annons Vendolin, bandmedlemmar

kostar inget 😕

Jag skulle vilja ställa denna fråga igen, kanske finns någon bra samplingbaserad vsti idag som har justa flöjt/tvärflöjt ljud. Jag vore evigt tacksam om någon har stött på någon sådan, tack på förhand!

PS: Skall ha dem till fluffiga beats samt drum n bass etc. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

en levande musiker är alltid "bäst"

prova att skriva en annons Vendolin, bandmedlemmar

kostar inget 🙂

Jag skulle vilja ställa denna fråga igen, kanske finns någon bra samplingbaserad vsti idag som har justa flöjt/tvärflöjt ljud. Jag vore evigt tacksam om någon har stött på någon sådan, tack på förhand!

PS: Skall ha dem till fluffiga beats samt drum n bass etc. 😆

Saxlabb har en hyfsad flöjt.

Kan Du kalara Dig men samplingar och i så fall i vilket format?

Vänligen

Gubben i Kalmar

Link to comment
Dela på andra sajter

passar på att efterlysa någon som spelar tvärflöjt & kan tänka sig att jobba över internet

då jag antar att den här tråden eventuellt lockar till sig en tvärflöjt spelare..

är ute efter jethro tull stuket för en folkaktig akustisk liten dänga..

skicka mig ett PM om du finns!!...

sorry att jag går ot..men nu ska jag vara tyst! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

en levande musiker är alltid "bäst"

prova att skriva en annons Vendolin, bandmedlemmar

kostar inget 😱

Jag skulle vilja ställa denna fråga igen, kanske finns någon bra samplingbaserad vsti idag som har justa flöjt/tvärflöjt ljud. Jag vore evigt tacksam om någon har stött på någon sådan, tack på förhand!

PS: Skall ha dem till fluffiga beats samt drum n bass etc. 😉

Saxlabb har en hyfsad flöjt.

Kan Du kalara Dig men samplingar och i så fall i vilket format?

Vänligen

Gubben i Kalmar

Oki, skall spana in den, tack! vad jag menade med samplingsbaserad var mest att det nu för tiden är ganska populärt att de sätter ihop en juste bank och pakiterar den med natives enklare sampleplayer, tänkte bara om någon stött på en sådan med tvärflöjt? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Du nöjer dig med filer typ SF2, gig osv finns det en del att få tag på.

Vilka format är Du intresserard av?

Vänligen

Gubben i Kalmar

Hehe, ja det skulle nog fungera, man kan ju alltid konvertera dem 😱 Jag hade först och främst tänkt mig ett separat instrument/bank, så jag skall nog även ta en titt på den ovan. 🥰

Redigerat av Slackerboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Om Du nöjer dig med filer typ SF2, gig osv finns det en del att få tag på.

Vilka format är Du intresserard av?

Vänligen

Gubben i Kalmar

Hehe, ja det skulle nog fungera, man kan ju alltid konvertera dem 🙂 Jag hade först och främst tänkt mig ett separat instrument/bank, så jag skall nog även ta en titt på den ovan. 😄

Du får väll komma med ett mer konkret förslag genom att skicka mig ett "medelande". Så ska vi se om jag kan vara till någon hjälp.

Jag förfogar över en "skarp" licens på "Extreme Sample Converter". 😉

Vänligen

Gubben i Kalmar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...