Jump to content
Annons

Sommartid/vintertid på forumet - klockan går fel


tordA

Recommended Posts

Annons
  • Svar 72
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Generellt svar till alla:

1. Gå till Kontrollpanelen och välj Foruminställningar i menyn till vänster.

2. Kontrollera att du ligger i rätt tidszon och att sommartid är aktiverat/inaktiverat beroende på om det är sommartid eller vintertid.

3. Eftersom detta helst inte ska behövas ställas in av varje enskild medlem, skicka ett Personligt Meddelande (PM) till mig (Olsberg) om problemet om/när det inträffar så ställer jag om detta centralt för alla. Det kan hända att jag/vi missar att göra denna justering vid tidsomställningarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jajjamensan, det är fixat för inloggade medlemmar. Anledningen till att det inte har synts tidigare är att forumet är inställt på att ingen sommartid råder, och alla har varit tvugna att sätta detta manuellt. Nu har jag ordnat det i databasen istället - för såväl gamla som nya medlemmar!

Mvh

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr finns det ingen övergripande admin-inställning för detta, men det är åtgärdat i databasen istället. Från och med nu är alla gamla och nya medlemmars konton inställda för att ta sommartiden i beaktning.

Som medlem behöver du alltså inte göra något - som det borde ha varit från början!

Link to comment
Dela på andra sajter

checkboxen funkar bara om du kontrollerar den (så att säga 😆 )

Och jag som tyckte jag var rejält vitsig....jag menar ju: Vad händer om man använder sommartid's checkboxen på vintern...? 😄

tadaaaaa....

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Tack för att du noterade detta. Kollar på det!

EDIT: Fixat. Notera att alla medlemmar har fått sin lilla inställning under Min kontrollpanel > Board Settings > Daylight Savings avstängd. Det betyder att om någon surfar in här från ett land utanför Sverige, så kan det hända att tiden är fel ändå. Gå i så fall in på Min kontrollpanel och justera det manuellt.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för att du noterade detta. Kollar på det!

EDIT: Fixat. Notera att alla medlemmar har fått sin lilla inställning under Min kontrollpanel > Board Settings > Daylight Savings avstängd. Det betyder att om någon surfar in här från ett land utanför Sverige, så kan det hända att tiden är fel ändå. Gå i så fall in på Min kontrollpanel och justera det manuellt.

*buhu* hur ska ja klara mej i london när ja sitter på ett nät-café då Björne?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Förslagsvis så klickar du på "min kontrollpanel" (nästan högst upp på sidan)

och i slutet av menyn som kommer på vänsterkanten så väljer du "Board Settings".

På den sidan får du sedan markera rutan framför texten:

Is daylight savings time in effect?

(If you have selected the correct time zone and the clock appears an hour out, check or uncheck box to suit)

och avsluta med att klicka på knappen "Save my Account Options" längst ner...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...
musik (oregistrerad)

Hej!

När jag går in på detta Forum, står ju det alltid upptill något i stil med "...Ditt senaste besök var....". Min fråga blir då: Varför är så gott som ALLTID detta klockslag fel? Som nu senast t.ex....... Jag har inte varit hemma på några da'r och så står det ändå att "Ditt senaste besök var 9:e augusti 4:05."

Varför? Senaste gången jag var hemma var 5:e augusti!

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Elvlis (oregistrerad)

Hej!

Jag är de flesta på detta forum! Faktiskt alla förutom: musik, Olsberg, hackeman och pluffo men då Olsberg ju är pluffo och

hackeman är musik så är då forumets samtliga 3 st medlemmar representerade här och nu uti denna tråd, kul 🙂! Hej på er!

Jag tar härmed tillfället i akt att hälsa er alla mycket välkommna!

Inlägget har redigerats av Grahn kl. 9 August 2005, 16:08

Redigerat av Elvlis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...