Jump to content
Annons

Hur många kör multipla alias här egentligen?


hackeman

Recommended Posts

Har förstått att en del gör det... en del t.o.m roar sig med att köra en dialog mellan sina olika alias... kan oxå tänka mig att man råkat ut för att samma person kört olika attityder mot en under olika alias (typ vänlig resp ovänlig)... 😉

Någon som vågar yttra sina misstankar om alias med samma person bakom? Eller ännu hellre någon som vågar erkänna sig själv köra olika alias? Och allra helst - du som gör det - erkänn att du gör det, med vilka alias du gör det, och sluta sedan göra det.. 😉

Låt saneringen börja! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 94
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Aldrig kört med någon annan än min nuvarande användare, men jag måste säga att jag är imponerad av schizo - plus & minus som kör både "good cop" och "bad cop" under samma alias 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderade på att skapa en ny användare och låta den här stanna kvar på 242 inlägg, men kom fram till att det hade varit lite väl nördigt... Så jag har bara den här.

Känns som att man ska ha lite väl lite att göra om man måste roa sig med att "dubblera" här. Kanske vore vettigt att lägga ned den extra tiden på att göra musik istället...? 😉

Men iofs ser jag en vits i att man har en användare för sitt projekt/band, som man håller seriös och sansad, medan man har en annan personlig där man kan flippa ut hur man vill... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderade på att skapa en ny användare och låta den här stanna kvar på 242 inlägg, men kom fram till att det hade varit lite väl nördigt... Så jag har bara den här.

😉

Det hade verkligen varit lite väl nördigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men iofs ser jag en vits i att man har en användare för sitt projekt/band, som man håller seriös och sansad, medan man har en annan personlig där man kan flippa ut hur man vill... 😉

Men så länge man kör öppet med det och utan "ont" syfte tycker jag det är ok. Jag tänker mer på de som gör det för att djävlas eller köra något teaterspel för sitt eget nöjes skull...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör bara en användare, ser ingen poäng i att ha flera. Att argumentera med sig själv med flera olika inloggningar måste innebära att man verkligen borde skaffa sig ett jobb eller gå till en psykolog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att du har några slags misstankar hacke, har du lust att dela med dig, eller iaf ge oss några ledtrådar? (nyfiken) 😉

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Har nog svårt att komma ihåg ett lösen för varje sida jag är reggad på. Hur skulle jag palla med att ha 3-4 olika konton på olika sidor... *phew* Då skulle jag bli tvungen att plocka bort andra viktiga saker från minnet, som t.ex bankomat-koden 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nog svårt att komma ihåg ett lösen för varje sida jag är reggad på. Hur skulle jag palla med att ha 3-4 olika konton på olika sidor... *phew* Då skulle jag bli tvungen att plocka bort andra viktiga saker från minnet, som t.ex bankomat-koden 😉

Viktiga saker som bankomat-koden, ... du har väll inga slantar att hämta där väll 😉

///Minus

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen att man bryr sig är att det så kallade sociala livet på nätet innebär trots allt att man får närmare kontakt med vissa, och blir nån typ av nätkompisar. Man chattar via MSN/ICQ, lär känna varandra bättre och anförtror sig åt varandra. Det är inte som vanliga IRL vänner, men det är ändå en typ av vänner. Och den här typen av sociala nätliv växer lavinartat....

Men det tråkiga är att det man kan aldrig säkert veta om nämnda vän samtidigt blåser en under annat alias... ni vet, hela nätfenomenet med att kunna utge sig från att vara någon annan än den man är. Nu låter jag paranoid, men det händer ju varje dag så det är ingen oberättigad tanke. 😉

Ok, det är inte något drama som fått mig att ställa frågan här, utan någon här på forumet har faktiskt erkänt sig köra med flera alias, så jag undrar hur vanligt det egentligen är just här. Inte för att jag tror många kommer att stå rakryggade och erkänna, men det kanske har nån liten saneringseffekt... 😉

Såvida jag nu inte istället inspirerat fler till att köra multipla alias... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nog svårt att komma ihåg ett lösen för varje sida jag är reggad på. Hur skulle jag palla med att ha 3-4 olika konton på olika sidor... *phew* Då skulle jag bli tvungen att plocka bort andra viktiga saker från minnet, som t.ex bankomat-koden 🙂

Viktiga saker som bankomat-koden, ... du har väll inga slantar att hämta där väll 😉

///Minus

Kul 😉

Ok för att jag jobbar på posten, men en liten lön får jag i alla fall 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

...............kan ju hända att det kan finnas nytta med att gömma sig bakom flera alias, om man vill hypa någon pryl t.ex. Man sjunger höga visan om någon produkt som man vill placera in i medvetandet .

Studios forum är ju rena guldstället att köra produktplaceringar på......tänk på det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en kille som jag undrade över.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=3507

Carl-Isidor Sundebäck - Taxi med Jesus, Chanson

Killen har bara tre inlägg samt en genial liten komposition. De två övriga inläggen är svar på hans låt. Hmmmm döljer sig månne någon annan bakom detta namn?

Om inte... Carl-Isidor kom tillbaka allting är förlåtet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du tar upp det Hacke för egentligen så är det jag som är Vacum, brojd, egghuvud (skulle egentligen varit egghufvud men jag var full när jag reggade det), captain nemo, Fredster, JJRockford, Olsberg, Majken, Kill All Autotuner, Danny Cort, Nattvaktaren, Disco Dan och... ja i princip alla utom du!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du tar upp det Hacke för egentligen så är det jag som är Vacum, brojd, egghuvud (skulle egentligen varit egghufvud men jag var full när jag reggade det), captain nemo, Fredster, JJRockford, Olsberg, Majken, Kill All Autotuner, Danny Cort, Nattvaktaren, Disco Dan och... ja i princip alla utom du!

:rolleyes:

ps. en annan av mina användare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en kille som jag undrade över.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=3507

Carl-Isidor Sundebäck - Taxi med Jesus, Chanson

Killen har bara tre inlägg samt en genial liten komposition. De två övriga inläggen är svar på hans låt. Hmmmm döljer sig månne någon annan bakom detta namn?

Om inte... Carl-Isidor kom tillbaka allting är förlåtet.

Den som sa det han va det............eller här,där, nånting

Link to comment
Dela på andra sajter

😉 Den här tråden va ju rolig juh 😎

Den som kör dubbla alias lär ju knappast våga säga nåt nu efter

alla dessa komentarer 🙂

Men jag håller med Neko mfl, det är så fruktansvärt omoget att köra med flera alias så gör man det lär man ju ha seriösa problem.

Mitt enda alias på detta forum är ViktorDenStore... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

😉 Den här tråden va ju rolig juh 😎

Den som kör dubbla alias lär ju knappast våga säga nåt nu efter

alla dessa komentarer 🙂

Men jag håller med Neko mfl, det är så fruktansvärt omoget att köra med flera alias så gör man det lär man ju ha seriösa problem.

Mitt enda alias på detta forum är ViktorDenStore... 😎

Ditt enda Alias? 😎 Då har du ju två användare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...