Jump to content
Annons

Trummor på Nätet ?


Recommended Posts

Howdi

är det någon som känner till om det finns trummor på nätet på kända låtar.

Midi filer suger som faen , vissa låtar kan ju funka men ska man sätta en låt som T.e.x. (Tush ) med zz top då funkar det inte med

Midi helt j-vla värdelöst

varför lägger inte folk ut Trummor på kompletta låtar som på länken här de första 20 sek .

har det med rättigheter att göra månne ? tiden är knapp hinner inte lära mig spela trummor .

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo visst , nu har jag ju inte prövat Toontrack , håller på Med Addictive drums och har gjort det ett bra tag , allt låter helt rätt feta ljud så det skriker om det , det jag menar är , ta en låt typ thats allright mama , Bad moon rising o.s.v... då svänger det inte om det och då spelar det ingen roll om du har addictive , Toontrack , BFD, EZ Drummer midi alltihop ljuden finns där men dock inget sväng, AC DC kan ju midi funka med men det är ju ingen svängig musik däremot tungt o rakt.

detta är ju allmänt känt ämne finns folk som grävt ner sig i detta och skrivit böcker om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om det är som hegobald skriver, ett groove inspelat av riktiga trummisar, då blir det ju "sväng".

Det som är viktigt är ju att det inte är 100% velocity på allt och det är det ju inte i dagens fina program och inspelningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jah jo visst i 30 sek sen börjar det gå på Loop och då är det borta..Velocity redigering skapar inget sväng kan däremot bidra med Dynamik som är en viss del av svänget . men säg att du ska programera en helt enkel standar rak rock låt i 110-150 Bpm och den håller på i 3-4 min se vad som händer då !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...