ztevie Postat 18 mars 2005 Postat 18 mars 2005 NÄgon som har lite tips om nÄt bra webbhotell...? Jag vill ha: - Billig mÄnadskostnad - PÄlitliga servrar - Ska vara lokaliserad i Sverige helst - Hyfsat med utrymme. >100Mb - TillÄtelse att ladda upp sin egen musik för publik nedladdning i form av mp3. - ObegrÀnsad trafik. - PHP eller ASP, MySQL eller Access. - Möjlighet att ha egen domÀn Behöver inga fÀrdiga sidor, skript eller gÀstböcker, det fixar jag sjÀlv.
tordA Postat 18 mars 2005 Postat 18 mars 2005 (redigerat) som vanligt sĂ€ger jag Box.se đ± (bara din egen domĂ€n, dom fixar allt) Redigerat 18 mars 2005 av Rockfart
slaptap Postat 18 mars 2005 Postat 18 mars 2005 Jag blev rekommenderad den hÀr av mÄnga hÀr, och det funkar bra. Kolla de hÀr trÄdarna 1, 2 och 3.
frelin Postat 18 mars 2005 Postat 18 mars 2005 www.b-one.net kÀr jag persinligen med! billigt och bra! /frelin
ztevie Postat 18 mars 2005 TrÄdstartare Postat 18 mars 2005 Ok, tackar! Skulle ha letat bÀttre i sökfunktionen, det har tydligen avhandlats rÀtt rejÀlt tidigare... frelin: Det verkar som en del avrÄder frÄn b-one om du ska ha musikfiler dÀr? Iaf enligt trÄdarna slaptap tipsade om? Man vill ju verkligen kunna ha sina egna alster uppe som folk laddar ner? Ska kika bÀttre pÄ surftown och box. Tackar!!
Reason Postat 18 mars 2005 Postat 18 mars 2005 frelin sa: www.b-one.net kÀr jag persinligen med! billigt och bra!/frelin samma hÀr
laslo Postat 18 mars 2005 Postat 18 mars 2005 Det enda jag kan bidra med Àr att sÀga: Akta dig för 99kronor.com! It sucks.
schopin Postat 18 mars 2005 Postat 18 mars 2005 Eftersom jag sjÀlv har webbföretag sÄ har jag hÀngt med ett tag. B-one och surftown har jag ingen erfarenhet av sjÀlv. Har dock erfarenhet av att andra haft problem med dem =/ B-one har inte stöd för access om jag inte missminner mig. 99kr.com testade jag ett tag och det vet de flesta hur det gick med. Allt krashade och företaget gick under jorden, men fortsatte att skicka ut fakturor utan att nÄgon fick tag pÄ deras support. Som regel gÀller att man fÄr vad man betalar för. Jag brukar rekommendera Gate9.se till mina kunder (jag har ingen egen vinning i det nej). Billigt, snabb Ätkomst snabb support och enligt mig ett av de bÀsta budgetalternativen. Vill man ha lite dyrare men ocksÄ stabilare sÄ finns loopia.se och aleborg.se Och till sist: obegrÀnsad trafik existerar inte. Det Àr ett fult otyg som mÄnga hotell tyvÀrr annonserar med. De har ett standardvÀrde för hur mycket trafik en normal site utnyttjar och om man överskrider det sÄ kan man vara sÀker pÄ att fÄ betala för övertrasseringen/alternativt fÄ sitt konto avstÀngt.
Claes Holmerup Postat 19 mars 2005 Postat 19 mars 2005 Kolla pÄ mitt recensionsforum, dÀr lite erfarenheter finns samlade. Plus i kanten för: http://smartconsumers.infinology.com , http://www.scorpiondata.com , http://www.lunarpages.com , http://www.surftown.com (Surftown har fungerat bra hittills, men med tanke pÄ deras "obegrÀnsade trafik", Àr det osÀkert om de verkligen Àr pÄlitliga...). Varning utfÀrdas för: http://www.fsdata.se , http://www.b-one.net och i princip alla som lögnaktigt pÄstÄr att de erbjuder "fri trafik", eftersom det bara Àr ett sÀtt att locka till sig kunder. Fri trafik finns inte, utan dessa webhotell stÀnger av kontot om de anser att man överutnyttjar deras servrar - nÄgot som alltid Àr vÀldigt godtyckligt... En extra stor varning för http://www.webbmotell.com , eftersom de Àr de vÀrsta och mest oseriösa som nÄgonsin har existerat. Funderar allvarligt pÄ att polisanmÀla dem för att de inte har uppfyllt utfÀstelser om att bjuda pÄ tid efter deras serverstrul etc. Ett riktigt bottennapp!!!
Plus o Minus Postat 19 mars 2005 Postat 19 mars 2005 som schopin sa, ta en titt pĂ„ www.aleborg.se đ ///plus
pepsmann Postat 19 mars 2005 Postat 19 mars 2005 Web10/talkactive har alltid funkat bra för mig. Kostar 9 spÀnn mÄnaden. Bra support ocksÄ, Àven om de flesta verkar vara danskar
ztevie Postat 19 mars 2005 TrÄdstartare Postat 19 mars 2005 Tack för alla tips, dÄ Àr det bara att kika igenom, jÀmföra och bestÀmma sig.
speed-focus Postat 19 mars 2005 Postat 19 mars 2005 laslo sa: Det enda jag kan bidra med Ă€r att sĂ€ga: Akta dig för 99kronor.com! It sucks. HĂ„ller med. Ăven om det var kanon sĂ„ lĂ€nge det funkade, kunde de iallafall bemödat sig med att skicka ut ett mail och sagt att det sket sig eller nĂ„t.
Linus Postat 19 mars 2005 Postat 19 mars 2005 Skaffa aldrig B-One! Jag upprepar: Skaffa aldrig B-One! Jag anvĂ€nder numera Loopia, som blev utsedd till BĂ€sta webbhotell av Internetworld förra mĂ„naden. Kostar lite mer, men du fĂ„r ocksĂ„ nĂ„t för pengarna!!! đ Enda negativa Ă€r att du fĂ„r PHP och ASP men SQL-databasen kostar lite extra. http://www.loopia.se
Jimmy Postat 19 mars 2005 Postat 19 mars 2005 Konstigt, jag gör siter Ät artister o har inga problem med b-one vad gÀller mp3. Har anvÀnt b-one rÀtt mycket och har aldrig varit nÄt problem med nÄt. TyvÀrr sÄ Àr vÀl supporten lite "ÄterhÄllsam", men det beror pÄ att det Àr sÄ billigt. Som nÄn skrev tidigare sÄ fÄr man vad man betalar för. Men fungerat, det har det gjort utan nÄgra problem för egen del... /Jimmy
Claes Holmerup Postat 19 mars 2005 Postat 19 mars 2005 Jimmy sa: Konstigt, jag gör siter Ät artister o har inga problem med b-one vad gÀller mp3. Har anvÀnt b-one rÀtt mycket och har aldrig varit nÄt problem med nÄt. TyvÀrr sÄ Àr vÀl supporten lite "ÄterhÄllsam", men det beror pÄ att det Àr sÄ billigt. Som nÄn skrev tidigare sÄ fÄr man vad man betalar för. Men fungerat, det har det gjort utan nÄgra problem för egen del... /Jimmy Det som Àr trÄkigt med b-one, Àr att de ger olika besked om vad som gÀller - och att de inte lÀmna nÄgot klart besked om vilken grÀns som gÀller innan de stÀnger av kontot. Att skriva att det Àr "fri trafik", Àr falsk marknadsföring, eftersom det inte innebÀr att det Àr obegrÀnsad trafik, utan bara att man inte betalar extra för trafiken, förrÀn den överstiger deras godtyckliga grÀns. UrdÄligt, milt uttryckt! De tillÄter inte heller rena "download-siter", vilket de ansÄg att min site skulle vara om jag lade upp musik dÀr, nÀr jag frÄgade... Rekommendationen att sky b-one som pesten, beror alltsÄ inte alls pÄ deras support - utan pÄ deras godtyckliga bedömningsgrunder och risken att siten stÀngs ner utan förvarning om artistens lÄtar blir för populÀra och laddas ner ofta... Jag kÀnner flera som har haft sina siter dÀr - och nÀr det har blivit för mycket trafik, sÄ har det blivit tvÀrstopp. Siten nerstÀngd och ingen ersÀttning etc. Musiker ska alltsÄ undvika b-one till varje pris och i stÀllet vÀnda sig till sÄdana Hosts som ger klara besked om hur mycket trafik som tillÄts per mÄnad etc...
bassman Postat 19 mars 2005 Postat 19 mars 2005 Har aldrig haft nÄgra problem med b-one. Har kört det i nÄgra Är nu och har alltid haft musikfiler pÄ sajterna. Supporten har ocksÄ varit snabb och bra.
ztevie Postat 19 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 19 mars 2005 Nu tror jag iofs inte att min musik kommer att dra miljoner nerladdare/dag đ , men det kan Ă€ndĂ„ vara bra att veta vad de tillĂ„ter och inte...
nadom Postat 19 mars 2005 Postat 19 mars 2005 www.surftown.se tycker jag funkat bra hittills (haft en vecka förr www.yaga.se) Polarna i The Ninjas ( http://www.theninjas.se ) anvĂ€nder oxĂ„ surftown och dom har en download sida. Kolla sjĂ€lv hur snabbt det gĂ„r Ă„ ladda ner osv! Skit bra musik oxĂ„! đ /Niklas
Tophe Postat 19 mars 2005 Postat 19 mars 2005 Som vanligt sĂ€ger jag. Surftown PĂ„litliga servrar. Mycket billig Fullkomligt OSLAGBAR kontrollpanel Stöd för PHP, ASP och allt du kan tĂ€nka dig. Sa jag billig? Stort utrymme. 150mb för startpaketet.. 500mb för nĂ€sta. ObegrĂ€nsad trafik (teoretikt sett.. Om det bli 5TB i mĂ„naden reagerar de nog. Men originalgrĂ€nsen Ă€r instĂ€lld pĂ„ 10gb, vilket Ă€r mer Ă€n vad de flesta nĂ„gonsin kan komma upp i, och den grĂ€nsen kan man sjĂ€lv utöka i kontrollpanelen) SUPERBRA support, bara via mail, men de brukar svara inom en timme. Dessutom Ă€r det billigt. Jag har aldrig testat nĂ„t annat, kan hĂ€nda nĂ„t annat Ă€r bĂ€ttre. Men jag tror aldrig jag kommer ta reda pĂ„ det. đ
Tokas Postat 20 mars 2005 Postat 20 mars 2005 Tophe sa: Som vanligt sĂ€ger jag. Surftown PĂ„litliga servrar. Mycket billig Fullkomligt OSLAGBAR kontrollpanel Stöd för PHP, ASP och allt du kan tĂ€nka dig. Sa jag billig? Stort utrymme. 150mb för startpaketet.. 500mb för nĂ€sta. ObegrĂ€nsad trafik (teoretikt sett.. Om det bli 5TB i mĂ„naden reagerar de nog. Men originalgrĂ€nsen Ă€r instĂ€lld pĂ„ 10gb, vilket Ă€r mer Ă€n vad de flesta nĂ„gonsin kan komma upp i, och den grĂ€nsen kan man sjĂ€lv utöka i kontrollpanelen) SUPERBRA support, bara via mail, men de brukar svara inom en timme. Dessutom Ă€r det billigt. Jag har aldrig testat nĂ„t annat, kan hĂ€nda nĂ„t annat Ă€r bĂ€ttre. Men jag tror aldrig jag kommer ta reda pĂ„ det. đ HĂ„ller med fullstĂ€ndigt. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.