Jump to content
Annons

Någon här som har en sE X1 mick ?


Gäst

Recommended Posts

Söker medlemmar här som äger denna eller har testat denna mick som kan berätta vad den går för. Jag är inte intresserad av att Googla fram en review om den utan vill höra era erfarenheter då det finns ett och annat proffs på StudioForum. Den är ju ganska billig men levererar den ? Berätta gärna vad ni tycker/tyckte om den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag använder min mest till att spela in nylonsträngad gitarr....Gillar den mycket och det är en helt okey mick för litet pengar....

//

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Den färgar i mellanregistretoch har lite hypad diskant enl mig. Funkar för vissa ändamål. Den har ett hi pass filter som fungerar bra vid närmickning av sång för att komma ifrån proximityeffekten lite exempelvis.

Ok mick för pengarna.

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Storbritannien, tror jag.

Whether you’re recording lead vocals, acoustic guitar, strings, percussion or any other source instruments, we believe the sE X1 microphone outperforms every mic in its price class. It is perfect for recording acoustic instruments and ensembles and is suitable for both female and male vocals.

Sedan om den passar din röst är en annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har två som jag mest köpte för att ha någon billig rumsmick till trummor. De låter inte speciellt bra. Men vad kan man vänta sig i den prisklassen?

Har du testat sång ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är tex dessa mickar ?

Neumann TLM49

Neumann TLM102

Audio Technica AT4033aSM Cardioid

Audio Technica AT2035

Spelar inget instrument så det är enbart till för sång.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga bara. Hur får man shockmountet rakt ? Min är sne och vind. Typ att det spänner på ena sidan mer än andra sidan. Så micken som ligger i spindeln grejen är lite sne, går det att få det rakt igen ? Den var så från fabrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Finns även en bandmick som heter SE X1r, en sån har jag den är sagolik, kostar 1000:-

Har än så länge bara testat den som "rumsmick" på trummor och det lät mycket lovande.

Klart intressant mikrofon. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...