Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Är det någon som vet av någon guide till automatisering för dubstep i Ableton? Jag vet hur jag exempelvis kör en automation på LFO hastigheten, pitchbend etc men jag vet inte hur jag ska få till de för att låta som något annat än rent oljud. Tänkte därför om det finns någon guide på internet som förklarar detta lite djupare med lite riktlinjer. Eller är det bara pilla runt tills de låter bra? 🙁

Har YT'at en hel del men inte hittat något lärorikt. Flesta guider handlar bara om hur du får till wobble ljudet...

• 2 months later...
Annons
  • 2 weeks later...
Posted

Börja inte med automatisering. Börja med att kolla vad som låter bra, sitter och ratta lite och titta vad som funkar. Sen automatiserar du övergången däremellan.

• 2 months later...
Posted

automatiseringen i sig själv fungerar ju i princip på samma sätt på alla synthar/vst i live, men är det något speciellt ljud du är ute efter?

• 4 weeks later...
Posted

Finns massvis på youtube om man bara ägnar lite mer tid åt att leta.

Futuremusic har också gjort en hel del spännande reportage med stora producenter (bl a inom dubstep och dnb).. Bara googla " in the studio with" så lär det komma upp lite förslag.