Jump to content
Annons

Har du passion? Vill starta musikkollektiv Hiphop/Soul/R'nB/Neo-Soul/Övrigt


Jay

Recommended Posts

Tjena alla!

Jag registrerade mig för i stort sett 10 minuter sedan. Jay är namnet och jag är besatt av att kunna göra musik på heltid.

Bor i Göteborg men har varit utomlands i flera år och söker alla som är intresserade av att starta ett musikkollektiv, alltså en typ av "grupp" med gemensamma intressen inom musik och tillsammans skapa en massa bra musik och få inspiration av varandra. Jag är helt självlärd och tycker jag har en riktigt bra känsla för hur musik skapas och på så sätt kunna göra intryck. Jag spelar keys och använder min lilla mac och mitt lilla novation midi för att göra musik.

Ofta går jag runt och tänker, fan, är det bara jag i den här staden som vill göra något riktigt fantastiskt med musik, men det visade sig att jag bara helt enkelt inte kände någon direkt själv, eller visste vart jag skulle vända mig då min umgängeskrets inte är speciellt musikintresserade(yippi) så det blev mest att göra saker på egen hand.

Älskar de flesta genrerna av musik och lyssnar på allt från pop till opera. Genre spelar ingen roll, vad som spelar roll är att musiken i låten låter på ett sätt så man uppskattar det, sköna progressions med rätt trummor och bakgrundsljud tillsammans med rätt lyrik kan göra vilken genre som helst värd att lyssna på.

jag är väldigt intresserad av all musik, men vill fokusera på den urbana delen, det är där jag får min inspiration. Låter ju ganska lame att söka genom internet men jag har fått nog av att flippa ur helt ensam och inte har någon att dela med mig av min "uppspelthet" när man skapat något som får en att lysa upp. Så om du är intresserad av att kontakta mig eller om du är intresserad av att starta ett hiphop kollektiv i stil med wolf gang, taylor gang, själva strukturen av en massa goa folk helt enkelt som vill skapa musik tillsammans och försöka ta det längre än sittandes på en hårdisk i en källare för evigt, skriv här!

Stort plus om du själv kan spela något, bas, gitarr, trummor, digitalt, kinesisk erhu, blockflöjt, eller bara gillar att sjunga, rappa, skriva texter eller om du bara helt enkelt är en riktigt skön kille som vill sitta i en soffa och bara lyssna på massa go musik, det spelar ingen roll, du är välkommen så länge du har passion!

Är du duktig på daws eller är intresserad av den tekniska biten? Skitbra!

Planen är att hitta någonstans vi kan vara permanent medan vi skapar musik på diverse ställen under tiden, samt även ses under sessioner, jag har inget emot av att sitta med en massa godgrejer och göra musik hela natten, det borde ni inte heller ha 🙂

Hoppas jag inte kommer av som en douche, då jag verkligen inte är en. Skriv här som sagt ifall det finns ett intresse att göra detta! Kan även skicka lite saker jag gjort så du kan få en känsla av vad det är jag menar.

Ha det bra!

Jay

Redigerat av Jay
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Wow, faktiskt imponerad av hur du skrev ditt inlägg. Du fick mig hooked direkt. Jag håller på med musik, har en studio i stockholm och brinner för det. Och med brinner menar jag på din nivå, jag har en dröm och den ska jag uppnå. Kan man få höra något du producerat någonstans? Vi är nämligen tre grabbar som håller på med hiphop (mest åt new school hållet), rnb osv osv som har en "clique" tillsammans, vi all brinner för samma sak och tar det mycket seriöst. Dock så tycker jag det är synd att du tycker bl.a taylor gang är töntiga??!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske kom ut fel, hatten av för allt de åstadkommit, jag applåderar dem, wolfgang är duktiga, jag gillar wiz khalifa, speciellt hans gamla saker och mixtapes, men hela grejen som wolf gang och taylor gang gör osv vid sidan av musiken, alltså det jag sett privat osv, så uppför de sig ganska töntigt, men borde inte kanske nämnt något, då det bara är en personlig åsikt om det, och inte har med deras musik att göra. Jag ville bara framföra egentligen att jag vill att strukturen ska vara detsamma, ganska kass på att uttrycka mig ibland, jag vill bara säga att jag inte vill vara som dem, oavsett om man aldrig lyckas eller inte. 🙂

Jag började göra musik själv i somras, kunde inte ett enda daw, så jag är ju relativt fresh out the gates, men min passion väger upp det, jag har inget "klart" bara idéer som kan byggas till låtar inom loppet av en dag... jag är ganska hyperaktiv när jag sitter ensam så jag går enkelt från ett projekt till ett nytt projekt, bara för att få ut så många idéer som möjligt, för att sen gå tillbaka. jag kan posta lite oklara saker här.

Förstå även att allt är gjort av mig, inget är samplat, jag har gjort trummor och allting du hör med mina tio fingrar, och jag är ingen tekniker, jag har inte fixat eventuella syncfel på trummor eller sådant, det är viktigt att idéen kommer fram och inte fokusera på massa tekniska saker först, det kan man alltid fixa senare.

Kan skicka till de som är intresserade.

Redigerat av Jay
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tjenare! Gillar ditt sätt att se på musik, delar många tankar! Jag rappar och sysslar en del med mixning. Bor egentligen i Uddevalla (hyffsat nära Gbg), men pluggar i Småland nu. Kan bli svårt att hooka upp på ett tag, men man kan ju alltid kollaba. Har du något uppe som man kan lyssna på?

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjoo!

Jag bor i stockholm och spelar in i allt själv förutom att jag har en nyfunnen kärlek till sampling.

Jag har också många gånger gått förbannad på gatan över avsaknaden av inspirerande musiker.

Men jag har ett gäng sköna dudes som har skönt flow på både svenska och engelska.

Själv skapar jag beats och skriver mycket annat också oavsett genrer.

Jag spelar alla instrument jag kan få tag i och börjar plugga ljudteknik till sommaren.

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare! Gillar ditt sätt att se på musik, delar många tankar! Jag rappar och sysslar en del med mixning. Bor egentligen i Uddevalla (hyffsat nära Gbg), men pluggar i Småland nu. Kan bli svårt att hooka upp på ett tag, men man kan ju alltid kollaba. Har du något uppe som man kan lyssna på?

Peace

Sjukt nice!

Skicka pm så hörs vi!

Tjoo!

Jag bor i stockholm och spelar in i allt själv förutom att jag har en nyfunnen kärlek till sampling.

Jag har också många gånger gått förbannad på gatan över avsaknaden av inspirerande musiker.

Men jag har ett gäng sköna dudes som har skönt flow på både svenska och engelska.

Själv skapar jag beats och skriver mycket annat också oavsett genrer.

Jag spelar alla instrument jag kan få tag i och börjar plugga ljudteknik till sommaren.

Peace

Tjena Andie! Ja det låter asnice, skicka pm du med så kan vi höras utanför studioforum!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Tja!

Väldigt bra skrivet, kul att hitta sådant man själv kan relatera till!

Jag spelar bas (el och kontra) och älskar att spela funk/soul/groovig musik. Har börjat snegla mer och mer åt hiphop på senare tid och tänkt att det vore kul med ett kontaktnät att spela live med. Skriver också texter men mest för mig själv än så länge.

Just nu huserar jag på folkhögskola utanför linköping och vet inte riktigt vart jag ska till hösten men det är ju alltid kul att visa att man finns, och se att ni andra finns! Fortsätt skapa!

Ha det gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Jag blev så glad när jag såg ditt inlägg, äntligen finns det någon som är passionerad inom RnB/Hiphop musiken! Jag är en tjej på 19 och bor i Göteborg så detta är ju perfekt! Skicka gärna ett PM till mig så vi kan höras av mer? Har du mejladress eller fb så vi kan diskutera närmare?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Är detta fortfarande aktuellt? Har tänkt samma sak länge och har än så länge bara producerat. Jag gör allt ifrån trap till oldschool hiphop med mycket influenser från Odd future och ex travis scott. Här är några av många beats jag har gjort https://soundcloud.com/paul-alvarez-222

Jag har tanken av att kunna mer eller mindre hålla på med musik i resten av mitt liv då det är i stort sätt det enda jag gör förutom att gå i skolan som jag känner att jag är tvungen att gå till.. Har även planerat att införskaffa en mikrofon samt ljudkort till min 18 års-dag då jag känner att jag är tvungen att gå vidare med musiken

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...