Jump to content
Annons

Fick tydligen upgraden till Cubase 7 men.....?


Recommended Posts

Tjenare alla sköningar där ute i sajberspäjs!!!

Det visade sig att mitt Cubase 6.5 registrerades inom grace-perioden för att få Cubase 7 gratis!!!

Fantastiskt.

Har dock varit utomlands så jag har inte hunnit kolla på detta.

Vart hittar jag denna update!?

Vore ytterst tacksam för hjälp av er som gjort sånt här under lång tid.

Tack på förhand!

Vänligen.

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hm,

en liten varning. Jag har väldigt mycket fel med nya C7.

Som hemmapulande amatör är det bara enormt frustrerande med en EQ som "tappar minnet", projekt som vägrar öppnas efter omstart, pluggar som nollställs mm. Är du mer ekonomiskt beroende av ditt Cubase så skulle jag absolut vänta en eller ett par patchar... jag har kört Cubase 3, 5, 6.5 och 7. Har aldrig haft så stora problem som jag har med sjuan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw,

Har för mig att jag tidigare sett att Steinberg skulle släppa en ny buggrättning imorgon den 19 januari. Hittar dock ingen info om det idag... Nån som sett/vet nått?

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte träffats så hårt av buggar som ONSatan men visst finns det litet små krångel.

Gällande nån Updatering så är den satt till Feb vad jag vet.. det är en hel del de vill få fixat och vad jag vet så skall detta vara en Full uppdatering där steinberg gör meinenence samtidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nope

7.0 kom med installations buggar å en uppsjö andra buggar.

7.01 var en snabb fix release men en del saker kvarstår..

En del pluggar har problem med ASIO Guard som Strindberg måste ordna, sen är det även vissa där plug skaparen får ordna det. Waves har ordnat det mesta bad jag vet.

Den uppdateringen som kommer i FEB kommer förhoppningsvis ordna en hel del samt en del optimering kommer med denna update.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nope

7.0 kom med installations buggar å en uppsjö andra buggar.

7.01 var en snabb fix release men en del saker kvarstår..

En del pluggar har problem med ASIO Guard som Strindberg måste ordna, sen är det även vissa där plug skaparen får ordna det. Waves har ordnat det mesta bad jag vet.

Den uppdateringen som kommer i FEB kommer förhoppningsvis ordna en hel del samt en del optimering kommer med denna update.

Ahhh!

Stort tack för denna info!

Kan ju tänkas vara en del initialt med helt nytt gränssnitt.

Har dock aldrig gillat att vara betatestare åt programvaruutvecklare samt dessutom betala för at få vara det!?!?!?

Hajjar inte hur det fungerar i vissas skalle.

Nå väl!

Tack för infon!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det, man kan ju tycka att de åtminstone kunnat låta plugg tillverkare hård testa och vara delaktig i en sådan funktion. Dock av det jag sett så är det en välkommen funktion.

själv älskar jag nya strip delen, använder den ganska mycket för "vanliga" saker.

förstår dock inte att de skippat bounce in place igen (försöker hitta ett bra Marco för detta).

sen har jag svårt att förstå varför dom skall envisas med att ha Midi spår, Vst racket, och instrument track,

borde inte vara för svårt att sätta ihop detta till ett och lägga multi out för valt VSTI i inspektorn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dom dumpat "bounce in place"?!?!?!?!?

Herre jäklar!

Använder det hela tiden när jag editerar.

I årotools så heter det ju consolidate.

Finns det nåt liknande eller är det macron som gäller!?

Skriv gärna om du kommer på nåt.

Svårt att tänka mig att editera en platta utan detta.

Piiiz!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska finnas nå Marco men inget jag hittat.

studio one gör detta as bra.. Ctrl B .. Walla klart.

sen kan man i s1 även bounca säg superior drummer och s1 känner av att det finns multi out och frågar om man vill ha var kanal för sig.

detta är ju något alla Daw ska ha!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla!

Jag hade tänkt att köpa Cubase 7 pga att jag ska gå en ljudteknikskurs. Den här uppdateringen ni pratade om skulle komma i feb, kostar den extra att skaffa? Kan jag köpa Cubase 7 nu och sedan lägga till uppdateringen gratis?

Det är ju inte så kul att köpa ett nytt program och så är det massa buggar liksom...

MVH

David

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...