Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej,Kanske enkel fråga men vilken version av cubase skall jag köpa för en budget , hemma studio för pr objekt med kanske 10-15 spår, ev något midi.. För sång gitarr osv och en trumplugg osv..

Är det full version av cubase 7 som gäller eller finns det någo alternativ och vad skall de kosta?

David

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

De flesta klarar sig utmärkt med Cubase Artist, men man får en del extra i den stora Cubase-versionen, så det är absolut värt att överväga.

Du kan egentligen bara avgöra själv vad du behöver, men här är en jämförelse, så att det förhoppningsvis kan bli lite lättare: http://www.steinberg.net/fileadmin/files/PRODUCTS/Cubase/Generation_7/Cubase_7/PDF/Comparison_Chart_C7_CA7.pdf

Link to comment
Dela på andra sajter

Ofasen,, tror jag läste att de hade släppt en äldre SX variant fritt..

Tror t.om att jag läste det här i forumet...

men men tjii fick jag

Du har kanske missuppfattat något i så fall...? Om du har licens för en nyare version, så behövs det ingen extra licens för att köra de äldre, utan de fungerar med samma licens. Med en Cubase7-licens kan du alltså köra en gammal SX-version om du skulle vilja det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...