Jump to content
Annons

Seriösa Alternativ till Lynx Aurora ?


Ekstasis

Recommended Posts

Jag har börjat bygga en studio och börjat efterforksa steg för steg med olika utrustning jag ska ha till studion. Nu har vi kommit fram till ljudkoret/interfacet.

Jag har under längre tid varit fast beslutsam att köpa Lynx Aurora 16, detta är en gammal och välbeprövad produkt med väldigt gott rykte, för deras goda converters. Men om man läser runt lite på andar forum som inser man att man nog gör ett stort misstag om man bara bortser från konkurrenter på marknaden.

Lynx är inte längre det självklara valet. Har inte lyckats hitta Lynx begnad heller till ett bra pris. Hade jag hittat den begagnad till ett bra pris hade valet vara lättare.

Har t.ex hört gott om ANTELOPE Orion32 .t.ex Jag vill iallafall ha något matchar kvaliten på aurora's converters vill inte kompromissa, det vore hjärndött nu när jag laggt ner så mkt pengar i resten av kedjan så tänker ej snåla här bara för att spara några tusenlappar, men ändå vill jag göra ett medvetet köp så jag vett jat får mest för pengarna, men även tänka långsiktigt och inte köpa något som jag ändå vill uppgradera efter en kortare tid.

antelopeorion32.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du inte blivit klokare av din GS tråd lr 😛

Konverterade är så jäkla hypat så det är löjligt. Köper du någon av de produkter folk rekommenderar så kommer du garanterat bli nöjd. Lynx, SSL etc. Jag gillar min SSL alphalink starkt. Och då kan du få konvertera och controller för under 30k. Betalade 28k för min SSL + madi kort och MainGain.

Som folk skrev i GS tråden, får du inte bra resultat med UAD,SSL, Lynx så kan du knappast skylla på konverterarna 😄

Lycka till!!!

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du inte blivit klokare av din GS tråd lr 😛

Konverterade är så jäkla hypat så det är löjligt. Köper du någon av de produkter folk rekommenderar så kommer du garanterat bli nöjd. Lynx, SSL etc. Jag gillar min SSL alphalink starkt. Och då kan du få konvertera och controller för under 30k. Betalade 28k för min SSL + madi kort och MainGain.

Som folk skrev i GS tråden, får du inte bra resultat med UAD,SSL, Lynx så kan du knappast skylla på konverterarna 😄

Lycka till!!!

Joo men alltid intressant och höra vad folk har att säga, man lär sig också av det... När det gäller konverters, de må hända att skilnanden är hårfin ibland, men för mina svårförtjänata pengar lägger jag gärna ner all tid som krävs för att mina pengar ska bli så välspenderade som möjligt, jag gillar att göra köp som jag kan ha gott samvete för sedan och som jag känner mig stolt över.Finns inget värre än att köpa idiotköp som man ångrar sedan. Så det är bättre att läsa på ordentligt innan man köper om eventuella problem och vad som finns på marknaden osv.

Jag är glad att jag skapade tråden för just nu är Lynx inte det självaklara valet längre som jag trodde det var för dom flesta studios..men jag antar att tiderna förändras.... bara idag har jag lärt mig vad som finns mer att välja mellan.

Visst det är ju inte konverters som gör musiken osv, men jag är ju tekniknörd så jag finner stor inre tillfredställelse att köpa det bästa sakerna.

Annars kommer jag bara ha känsla och gå och lusta efter något bättre, det är därför jag för 3 år sedan bestämmde mig för att spara ihop pengar till

min dröm studio, och jag kan köpa allt jag vill utan att behöva kompromissa, nu är drömmen verklighet och jag köper typ jag vill.

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Givetvis är det så men skall du få en rättvis bedöming måste du A/B testa och det kommer nog bli svårt att göra i Sverige. Dock kommer du upp i high-end området så kommer ingen konverterare stjälpa dina inspelningar lr mixar alla är bra men låter annorlunda.

Ta t.ex förra Apogee konverterarna som alla ville ha, nu när de släppt en ny produkt så skall alla ha den nya och den är SÅÅÅÅ mycket bättre än den förra haha. Folk vill givetvis hypa sina inköp för att rättfärdiga prislappen. Vem fan vill att ens pryl som kostar 2-3x så mkt som produkt "X" är sämre en produkt "X" lixom 😄 Men skapar man en tråd på GS så blir man nästan mer snurrig efteråt än före trådstarten, för alla säger olika. Vissa säger SSL Alphalinken är super bra och ren sedan går någon annan å säger att Lynx är mycket bättre osv. Man blir bara inte klok haha

Akustik behandling av ditt mixrum kommer däremot göra stor skillnad än en highend konvertare vs en annan. Där kan du få STOR förbättring i ljudåtergivningen

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Kliver du upp i pris till Aurora och uppöver där, så är skillnaderna ofta inte så stora. Har inte provat Aurora nämnvärt så .. har ingen åsikt där.

Ja får intrycket att du väljer ljudkort baserat på att det är "gammal och välbeprövad produkt med väldigt gott rykte". Menar inte att provocera. Bara att om det är kundens uppfattning du tänker på, så är nog det dyraste och senaste ljudkortet alltid bäst ur den synpunkten. De man vill hyra ut sig till känner ofta inte till tiondelen så mycket om ljudverktyg som du gör, så då går man mer på yta och pris, samt rykte och namnkunnighet.

Annars så är det nog jaga runt efter folk som har olika interface, ta privata diskussioner med dom och fråga om erfarenheter och vad dom hört, samt skicka test-filer som dom kan köra genom interfacet och skicka tillbaka till dig. Alternativt besöka musikaffärer/studios som har dom interface du är intresserad av.

Brukar gilla att referera till en blind shootout på GS som gjordes för ett tag sen, där 8 kanals interfacen Steinberg MR816 (5500kr) och Prism Orpheus (35000kr) pittades mot varandra. Typ 85% av läsarna/lyssnarna sa att ljudfil "B" lät bättre, vilket var 816. Oavsett åsikt, så är poängen att prislapp och ljudkvalitet hänger betydligt mindre ihop än man vill tro. Det beror lite på hur hardcore nörd man orkar va.

Glöm inte bort drivrutinstabilitet. Inget ger ett mer amatör-intryck än en maskin som dyker titt som tätt och måste startas om, och lite arbete förlorat.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Ekstatis, jag tycker verkligen det är kul att du förverkligar din dröm med ditt studiobygge och den satsning du gör (ref. till de andra trådarna om dina inköp)!

Ibland kan man också bli lite fartblind och då kan det vara bra med lite input utifrån för att få perspektiv på saker och ting. Som jag ser det så är risken stor att du plockar i hop en Ferrari men endast kommer att ha en grusväg att köra den på och risken är att du kommer bli besviken.

En viktig detalj som jag tycker att du förbiser här är akustiken. En klart avgörande detalj om du vill kunna tillgodogöra dig prestandan från den fina utrustningen du köper. Själv skulle jag hellre välja ljudkort och monitorer för några tusenlappar i ett akustikreglerat rum jämfört med dyra prylar i en akustisk oreglerad lyssningsmiljö.

Tänk som så att det är summan av direktljudet från högtalarna tillsammans med rummets reflektioner som kommer att nå dina öron. Oönskade utsläckningar och förstärkningar som sabbar ljudåtergivningen, ojämn decay som maskerar och grötar ihop ljudet osv. Med detta i åtanke är det lättare att förstå varför akustiken är en så viktig del i helheten för att erhålla en bra lyssning.

Du har nu fått hem högtalarna så du kan redan nu börja testa hur det låter. Låter det som du tänkt? Har du testat olika högtalarplaceringar för att se hur pass jämn basrespons du kan uppnå? Är du supernöjd och känner att du har en tight och väl separerad ljudbild så tycker jag att du kan gasa på med dina inköp. Om du däremot känner dig osäker på detta, så tycker jag att du ska stanna upp ett tag och fundera hur du ska investera dina slantar. Det finns färdiga akustiklösningar som du bara kan rulla in i ditt rum och skapa en high-end lyssningsmiljö på några timmar - utan att skruva en enda skruv. Jag tänker tex. på Svanås modulkoncept som du sedan enkelt kan ta med dig den dagen du flyttar.

Hur som helst så önskar jag dig lycka till med ditt projekt. Kul att du satsar som du gör!

Hälsningar / Björm

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ekstatis, jag tycker verkligen det är kul att du förverkligar din dröm med ditt studiobygge och den satsning du gör (ref. till de andra trådarna om dina inköp)!

Ibland kan man också bli lite fartblind och då kan det vara bra med lite input utifrån för att få perspektiv på saker och ting. Som jag ser det så är risken stor att du plockar i hop en Ferrari men endast kommer att ha en grusväg att köra den på och risken är att du kommer bli besviken.

En viktig detalj som jag tycker att du förbiser här är akustiken. En klart avgörande detalj om du vill kunna tillgodogöra dig prestandan från den fina utrustningen du köper. Själv skulle jag hellre välja ljudkort och monitorer för några tusenlappar i ett akustikreglerat rum jämfört med dyra prylar i en akustisk oreglerad lyssningsmiljö.

Tänk som så att det är summan av direktljudet från högtalarna tillsammans med rummets reflektioner som kommer att nå dina öron. Oönskade utsläckningar och förstärkningar som sabbar ljudåtergivningen, ojämn decay som maskerar och grötar ihop ljudet osv. Med detta i åtanke är det lättare att förstå varför akustiken är en så viktig del i helheten för att erhålla en bra lyssning.

Du har nu fått hem högtalarna så du kan redan nu börja testa hur det låter. Låter det som du tänkt? Har du testat olika högtalarplaceringar för att se hur pass jämn basrespons du kan uppnå? Är du supernöjd och känner att du har en tight och väl separerad ljudbild så tycker jag att du kan gasa på med dina inköp. Om du däremot känner dig osäker på detta, så tycker jag att du ska stanna upp ett tag och fundera hur du ska investera dina slantar. Det finns färdiga akustiklösningar som du bara kan rulla in i ditt rum och skapa en high-end lyssningsmiljö på några timmar - utan att skruva en enda skruv. Jag tänker tex. på Svanås modulkoncept som du sedan enkelt kan ta med dig den dagen du flyttar.

Hur som helst så önskar jag dig lycka till med ditt projekt. Kul att du satsar som du gör!

Hälsningar / Björm

Tack så mycket!.

Jo jag inser vikten av akustikbehandling i ett rum...men ja det där nämner svanås låter ju lovande! ..ska absolut kolla på sådan lösning..något som kan ta bort de värsta problemen iallafall..

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Kliver du upp i pris till Aurora och uppöver där, så är skillnaderna ofta inte så stora. Har inte provat Aurora nämnvärt så .. har ingen åsikt där.

Ja får intrycket att du väljer ljudkort baserat på att det är "gammal och välbeprövad produkt med väldigt gott rykte". Menar inte att provocera. Bara att om det är kundens uppfattning du tänker på, så är nog det dyraste och senaste ljudkortet alltid bäst ur den synpunkten. De man vill hyra ut sig till känner ofta inte till tiondelen så mycket om ljudverktyg som du gör, så då går man mer på yta och pris, samt rykte och namnkunnighet.

Annars så är det nog jaga runt efter folk som har olika interface, ta privata diskussioner med dom och fråga om erfarenheter och vad dom hört, samt skicka test-filer som dom kan köra genom interfacet och skicka tillbaka till dig. Alternativt besöka musikaffärer/studios som har dom interface du är intresserad av.

Brukar gilla att referera till en blind shootout på GS som gjordes för ett tag sen, där 8 kanals interfacen Steinberg MR816 (5500kr) och Prism Orpheus (35000kr) pittades mot varandra. Typ 85% av läsarna/lyssnarna sa att ljudfil "B" lät bättre, vilket var 816. Oavsett åsikt, så är poängen att prislapp och ljudkvalitet hänger betydligt mindre ihop än man vill tro. Det beror lite på hur hardcore nörd man orkar va.

Glöm inte bort drivrutinstabilitet. Inget ger ett mer amatör-intryck än en maskin som dyker titt som tätt och måste startas om, och lite arbete förlorat.

Ja efter jag läst lite mera på GS så är Lynx nu långt ifrån första valet, faktiskt. det har kommit så mkt dom senaste åren...så Lynx är inte längre det självaklara valet.

För mig är det fortfarande Antelope Orion32 som känns mest intressant på många olika sätt. Det som jag tycker är lite dåligt är att dom har släppt produkten globalt men dom har inga färdiga drivrutiner ? hur i helsike kan dom göra det ? den finns i sverige för 22 000 nu, men inga färdiga drivrutiner för asio windows, inget vet i dagsläget hur latency osv kommer prestera..

Men enligt Antelope använder dom en av RMEs utvecklare för att skriva drivrutinerna så det känns ju bra.. Men tycker ändå att det är helt åt helvete att man släpper en sådan produkt utan färdiga drivrutiner...det enda det kommer göra är att folk kommer bli irriterade osv.. inte direkt något som kommer gynna antelope..

Förutom det så har jag bara hört gott om Orion32. Den är unik på många sätt. Bland annat är det världens första interface som har ett eget usb chip som är anpassat till ljud, det betyder att dom kan ta vara på bandbredden till 100% något inte andra usb interface klarar.

Väntar på fler blind tester av de converters, men av de blind test som har postat verkar dom få bra omdömmen.

Testet finns här om någon vill jämföra...orion32 med några andra highend interface.

https://www.dropbox.com/sh/bzcv1cw5dmc9wyn/1463FX8djc/Converter%20Shootout%20-%20David%20Dann%20Remix

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket!.

Jo jag inser vikten av akustikbehandling i ett rum...men ja det där nämner svanås låter ju lovande! ..ska absolut kolla på sådan lösning..något som kan ta bort de värsta problemen iallafall..

Jag tror inte du gör det, man måste nog ha upplevt ett rum före och efter akustikbehandling för att förstå hur stora skillnaderna är.

Med tanke på vilka monitorer du har så borde du inte nöja dig med att enbart fixa de värsta problemen, det är verkligen att kasta bort potentialen du har för ett riktigt bra ljud. Ett dåligt rum kommer låta dåligt oavsett hur dyra prylar du investerar i, det är inte för inte att många kunniga personer på diverse forum upprepar att rummet alltid är viktigare än valet av monitorer förutsatt att du inte köper skräp.

Du kanske kan börja med att köpa en mätmikrofon och mäta upp rummet iallafall!

Redigerat av vmbr
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte du gör det, man måste nog ha upplevt ett rum före och efter akustikbehandling för att förstå hur stora skillnaderna är.

Med tanke på vilka monitorer du har så borde du inte nöja dig med att enbart fixa de värsta problemen, det är verkligen att kasta bort potentialen du har för ett riktigt bra ljud. Ett dåligt rum kommer låta dåligt oavsett hur dyra prylar du investerar i, det är inte för inte att många kunniga personer på diverse forum upprepar att rummet alltid är viktigare än valet av monitorer förutsatt att du inte köper skräp.

Du kanske kan börja med att köpa en mätmikrofon och mäta upp rummet iallafall!

Jag har upplevt en ljudisolerad studio så jo jag vet...men det är många problem att lösa... om man ska sätta ribban så högt.

T.e.x datorljudet... kommer visserligen uppgradera datorn snart med nytt chassi, jag har ett i aluminium nu vilket är sämsta tänkbara..

Men när jag uppgraderar tänkte jag slänga ut alla diskar jag har nu och installera ny WD red 3TB diskar, som ska vara dom tystate diskarna just nu på marknaden.

Sedan ska jag möjligtvis kolla på passivt nätagg. Och en ny cpu kylare...

Ett annat problem är ju mitt förbannade kylskåp, som tur är är det igång och brummar hela tiden ,en det är ett annat olöst problem..speciellt om man spelar in med mick..kommer det bli ett problem..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag har hittat ett Lynx Aurora 16 begangnat med ett PD kort till från en Affär i finland, pris 12 700 SEK.

Jag var sugen på Antelp Orion32, men jag har en känsla att det kommer dröjja ett antal månader innan deras drivrutiner är problemfria..som det är nu känns det bara som det kommer bli massa krångel vilket jag inte orkar med, samt att vi hittils inte fått något riktigt test på ljudkvaliten. Lynx Auroran vet jag är bra iallafall.

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

aa får bli en Lynx Aurora till att börja med, får den för så bra pris så jag kan sälja den för samma pris som jag köpte det för så känns bra.

Tror jag ska följa Claes råd att köpa ett RME Raydat kort till, tror det kan bli en bra kombo.

RME MADI FX vore nice, men det är alldeles för dyrt i dagesläget, det är typ samma pris som jag ger för Auroran vilket

känns lite galet...Hoppas dom sjunker i pris snart..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan någon som är mer insatt redogöra vad som är fördelarn respektive nackdelarna med ADAT och AES ?

Jag läste att optisk adat kan vara förnenat med problem om man har dåliga chips etc.Förutom optisk ADAT (tror det kallas lightpipe)

finns det något annat ? som anses vara bättre ?

En av nackdelerna jag har hört om adat är iallafall att om du går upp i samplingsfrekvens får man mindre kanaler..

så är nog bra att ha ett 32 kanals adat kort om man man planerar att köra i över 48khz

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan någon som är mer insatt redogöra vad som är fördelarn respektive nackdelarna med ADAT och AES ?

Jag läste att optisk adat kan vara förnenat med problem om man har dåliga chips etc.Förutom optisk ADAT (tror det kallas lightpipe)

finns det något annat ? som anses vara bättre ?

En av nackdelerna jag har hört om adat är iallafall att om du går upp i samplingsfrekvens får man mindre kanaler..

så är nog bra att ha ett 32 kanals adat kort om man man planerar att köra i över 48khz

Vad är det för problem du har hört talas om med optisk överföring...? Jag känner i alla fall inte till några - och det är en vedertagen standard som är mycket välbeprövad.

Det som skiljer mellan AES och ADAT är egentligen bara att överföringen är optisk eller elektrisk - och det ena är inte bättre än det andra.

Kanske kan man tycka att ADAT är bättre, eftersom det är optisk överföring och väldigt billiga kablar, medan AES körs med 25-pin D-sub och därför blir betydligt dyrare kablar - men med tanke på ljudkvaliteten så är det ingen som helst skillnad.

ADAT-protokollet tillåter max 48kHz, så därför använder man det utökade S/MUX-protokollet där en kanal delas upp på två ADAT-kanaler om man vill köra 96kHz samplingsfrekvens. Det är också därför många 8-kanaliga AD/DA-omvandlare har en Main och en Aux, så att de ändå kan köra 8 kanaler in/ut i 96kHz.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant produkt! Synd att inte lynx har liknade mjukvara till Auroran.

Synd bara att SSL släpper så otroligt fulla racks, jag tänker på dom i x serien..då..alpha link osv..

Vi får se vad jag är i behov av senare...blir lättare senare att bestämma vad man behöver.

Jag köpte iallafall Lynx Aurora idag. Får hoppas det kommer fram också och att man inte blir blåst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för problem du har hört talas om med optisk överföring...? Jag känner i alla fall inte till några - och det är en vedertagen standard som är mycket välbeprövad.

Det som skiljer mellan AES och ADAT är egentligen bara att överföringen är optisk eller elektrisk - och det ena är inte bättre än det andra.

Kanske kan man tycka att ADAT är bättre, eftersom det är optisk överföring och väldigt billiga kablar, medan AES körs med 25-pin D-sub och därför blir betydligt dyrare kablar - men med tanke på ljudkvaliteten så är det ingen som helst skillnad.

ADAT-protokollet tillåter max 48kHz, så därför använder man det utökade S/MUX-protokollet där en kanal delas upp på två ADAT-kanaler om man vill köra 96kHz samplingsfrekvens. Det är också därför många 8-kanaliga AD/DA-omvandlare har en Main och en Aux, så att de ändå kan köra 8 kanaler in/ut i 96kHz.

Man tackar för den lärorika informationen. Och om jag förstått det rätt så har RME raydat 32 kanaler, så dvs om man vill köra i 96khz så får man 16 kanaler via S/MUX. Jag hittade ett RME RAYdat begangnat idag från en svensk musikaffär..väntar på svar imorgon angående priset.. Bra att inte kablarna är så dyra..finns ju inget mer trist att lägga pengar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med i det Claes skriver.

Kan lägga till att den nackdel jag ser med optisk kabel är att den är mer ömtålig. Så i ruffare miljöer såsom live och OB skulle jag välja andra lösningar såsom ethernetkabel som dessutom klarar längder på upp mot 100 meter(jämfört med tio meter för lightpipe).

Detta är dock inga problem i en stillsam studiomiljö.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är lite osäker på hurvida jag har behov av den eller ej. Är som sagt ny på ADAT området.

products_hdsp_9632_wcm.jpg

The Word Clock Module (WCM) provides a galvanically isolated word clock input and two word clock outputs (BNC connectors). Both outputs have their own driver stages, providing an extremely low jitter signal. A push switch activates 75 Ohms termination for the hi-impedance input. SteadyClock, part of the PCI card, guarantees an excellent performance in all clock modes. Its highly efficient jitter suppression refreshes and cleans up any clock signal, and provides it as reference clock at the two outputs.

Installation is done in a convenient manner using the supplied bracket. No PCI slot on the motherboard is required. The module is internally connected via a 10-pin connector and a flat ribbon cable to the PCI card. Thanks to several LEDs (power, termination, LOCK) and the highly integrated concept of installation, first operation and usage are simple even for the inexperienced user.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det ska du inte behöva.

Samtidigt undrar jag. Kommer Lynxen med ADAT-kort installerat?

Om inte vore Lynx eget AES16 ett alternativ som kort till datorn.

Bra att du tog upp det...jag har nämligen totalt glömt bort totalt att Lynxen bara har ADAT via expansions kort...

AES16e kostar runt 5700.. men RAYdat kostar typ lika mycket..frågan är vad adat expansions kortet kostar...ska kolla upp det..isånnafall kanske det inte är lönt att köpa Raydat. Den främsta fördelen med RAYdat var ju att man kan använda det till andra ljudkort i framtiden. Samt att RMEs drivrutiner är mkt bra.

Sedan vet jag inte hur det skiljer i latency mellan AES16e kortet och Raydat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, rent kostnadsmässigt kanske det går på ett ut.

Å andra sidan. Om du planerar att sälja vidare någon gång framtiden kan kanske ett HD-kort och AES16 öka värdet och göra det lättare att sälja.

Stabiliteten hos Lynx egna pci-kort vet jag inget om, men det går ju att kontrollera med lite googling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, rent kostnadsmässigt kanske det går på ett ut.

Å andra sidan. Om du planerar att sälja vidare någon gång framtiden kan kanske ett HD-kort och AES16 öka värdet och göra det lättare att sälja.

Stabiliteten hos Lynx egna pci-kort vet jag inget om, men det går ju att kontrollera med lite googling.

Jag tror snarare det är lättare att sälja RAYdat seperat...för det kan man använda till alla ljudkort.... AES16 fungerar enbart med Lynxs egna produkter tror jag ?

kostar åtminstonde 1500 kr mer med raydat lösningen...men tänker långsiktigt..så frågan är vad som blir bäst på längre sikt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstod det som att du övervägde Raydat för att behålla det om du eventuellt sålde vidare Lynxen.

AES16 funkar med alla enheter med stöd för AES.

Ett annat alternativ vore att montera in ett LT-USB i Lynxen. Givet att mjukvaran fungerar smidigt gör det Aurora till ett smidigt high-end USB-ljudkort med 16 analoga in/ut i upp till 96 kHz.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstod det som att du övervägde Raydat för att behålla det om du eventuellt sålde vidare Lynxen.

AES16 funkar med alla enheter med stöd för AES.

Ett annat alternativ vore att montera in ett LT-USB i Lynxen. Givet att mjukvaran fungerar smidigt gör det Aurora till ett smidigt high-end USB-ljudkort med 16 analoga in/ut i upp till 96 kHz.

Okej.

Jag måste säga att jag är väldigt skeptiskt till usb, vill helst undvika det. Ett fåtal tillverkade t.e.x rme och Antelope gör ju sina egna usb kretsar...dom kan säkert mäta sig med pcie... Antelope's orion ska ju mäta sig med madi..men Lynx är många år gammalt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...