Jump to content
Annons

Erfarenhet av Golden Age?


Groovebox

Recommended Posts

Annons
  • 2 månader senare...
pme (oregistrerad)

Det är kanon grejer. Visst, de kör inte med milspecade kontakter, aviation pottar och allt vad de kan hitta på. Undvik MK1 om du kan, om du har MK1 så finns det två saker som man bör göra för att bli av med lite brus. En jordningsfel och op:ampen för mätaren är felaktigt konstruerad. Detta är fixat i MK2 men inte heller svårt att fixa för en händig i en MK1. Synd bara att gain väljaren går åt fel håll i MK2. I USA har många haft problem med nättransformatorn. Det är 110 v och inte samma som i europa. Filtrera bort det när du läser på gearslutz.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Fick hem min GAP PRE 73 MK2 nu och är helt i chock!

Om jag jämför denna preamp med min inbyggda på saffire 6 usb kortet som jag har så är det ooootrolig skillnad.

Vet inte ens var jag ska börja, skillnad i "förstärkning" är helt enorm och kvaliten och registret som kommer in är fan otrolig.

Detta var verkligen den felande länken i MIN kedja för att få in ett bra ljud. Den här preampen är så jävla tokgrym också för att jag kan spela in på "vanlig" volym eftersom det blir så bra signal ändå.

Bästa 2700:- jag någonsin spenderat EVER!

Första testet igår så micade jag fan inte ens ordentligt, orkade inte spela tight och la bara ETT gitarrspår, ÄNDÅ låter det bättre än en färdig mix med två spår och inspelat på högre volym med mitt saffire.

Sen om man kör lite med GAINEN på preampen och lägre output så får man fett gött ljud bara av det.

5/5!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...