Jump to content
Annons

Vart köper man studiomöbler ?


Ekstasis

Recommended Posts

Vart köper man studiomöbler här i sverige ?

Jag antar att utbudet är smalt här i sverige och att dom flesta bygger själv.

Men alla har inte den förmångan att snickra ihop egna grejjor...

Jag är intresserad av vad som finns ute på marknanden och framförallt vilka priser det rör sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ett alternativ är ju att ta fram papper och penna och kludda ner någonting

som faller en i smaken, och sedan vända sig till närmsta snickeriverkstad och

höra vad dom ska ha för att tillverka det. Annars kanske det finns någon skola för

finsnickeri i närheten, brukar kunna bli ännu billigare. 🙂

/Filip

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan varmt rekommendera JB-musik. De är inte direkt billiga, och frakten går lös på en del slantar, men resultatet blev för mig väldigt, väldigt bra. Jag skissade ned vad jag ville ha på papper, fotade av och skickade till dem och fick tillbaka en komplett ritning.

Du kan se den färdiga lösningen jag köpte av dem här: http://forum.studio....ost__p__1416416

Redigerat av Fabz
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan varmt rekommendera JB-musik. De är inte direkt billiga, och frakten går lös på en del slantar, men resultatet blev för mig väldigt, väldigt bra. Jag skissade ned vad jag ville ha på papper, fotade av och skickade till dem och fick tillbaka en komplett ritning.

Du kan se den färdiga lösningen jag köpte av dem här: http://forum.studio....ost__p__1416416

Skickar dom med bussgods ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickar dom med bussgods ?

Nej tyvärr med Schenker. De %€"! idioterna på Schenker ringer mig 15 minuter före ankomst, trots att jag betalat extra för avisering. Vad är det för avisering med 15 minuter?! De vägrade dessutom att ställa in hela härligheten i lobbyn i huset där jag bor trots att de fick portkod och allt. Så jag fick sätta mig i en taxi från jobbet för att möta upp dem. Otrevliga som fasen var de också.

Redigerat av Fabz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 3 månader senare...

home-zaor-recording-studio-furniture-600x449.jpeg

Tror det får bli ett sådant! ser bra ut, och smidigt att ha lättåtkomst till rattboxarna.

Snyggt! men va fan är det för lutande ramp i mitten under bordet? Kan inte vara lätt att ha en stol på de där =P

Link to comment
Dela på andra sajter

Att alla verkar vilja ha keyboarden rakt framför sig?

Har jag aldrig haft, kommer nog aldrig ha. Vill ha tangentbordet rakt framför mig, och lägger man keyboarden där också, då blir det tårta på tårta.

Vill inte titta på skärmen när jag spelar heller. Har alltid haft keyboarden på sidan, typ 90 graders vinkel eller nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig signia gällande keyboardet. Har mitt framför mig just nu men har börjat störa mig på att det är ivägen. Kommer att bli en 88 tangenters på stativ bredvid mig istället och någon form av pad platta på den. Skönt att ha skrivbordet så rent som möjligt. Fast det hamnar väl något annat skit där istället =P

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...