Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vad gör man om man inte kan nÄgra ackord eller musik teori men man verkligen gillar att hÄlla pÄ med musik.

Jag har haft problem med att fÄ in allting jag lÀr mig sÄ jag glömmer snabbt bort det viktiga som" ackord "Och ibland svÄrt att komma pÄ en melody.

Jag gör ofta musik i dubstep/house stilen och försöker att inte lÄta som alla andra artister..

Annons
Postat (redigerat)

Du kan inrikta dig pÄ Rap.

?

Och för att förtydliga, jag fattar vad han menar

Redigerat av Izy
Postat

Saken Àr att jag kan göra lÄtar men det tar lÀngre tid eftersom jag inte kan nÄgra ackord och om jag lÀr mig dom sÄ glömmer jag dom lika snabbt.

Postat

LÀr dig dur och moll-skalan (de Àr samma fast börjar pÄ olika toner) och vilka ackord som passar in i dem. Sju toner/sju ackord Àr det alltsÄ, det Àr inte sÄ mycket att hÄlla koll pÄ. DÄ har du en ganska stabil grund iaf.

• 2 veckor senare...
Postat

du fÄr helt enkelt ta o lÀsa lite musikteori, du behöver inte kunna speciellt mycket för att anvÀnda dig av dom vanligaste ackorden och hur du anvÀnder dom tillsammans, borde nog rÀcka för det du vill uppnÄ, annars kan du ju anvÀnda samplingar med redan fÀrdiga ackord i men dÄ kan du ju dock inte anvÀnda synthar och fÄ ett eget sound blir svÄrare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.