thegrreat1 Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 Vad gör man om man inte kan några ackord eller musik teori men man verkligen gillar att hålla på med musik. Jag har haft problem med att få in allting jag lär mig så jag glömmer snabbt bort det viktiga som" ackord "Och ibland svårt att komma på en melody. Jag gör ofta musik i dubstep/house stilen och försöker att inte låta som alla andra artister..
Erik dP Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 ...Nuförtiden behöver du inte kunna nånting om du bara har en melodi i huvudet: http://www.auriaapp.com/Products/voice-band Dock måste du ha en bärbar pryl med ett gnagat äpple. #!
Fertan Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 http://www.musikteori.se/?page=kapitel Google är din vän!
Izy Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 (edited) Du kan inrikta dig på Rap. ? Och för att förtydliga, jag fattar vad han menar Edited November 22, 2012 by Izy
thegrreat1 Posted November 22, 2012 Author Posted November 22, 2012 Saken är att jag kan göra låtar men det tar längre tid eftersom jag inte kan några ackord och om jag lär mig dom så glömmer jag dom lika snabbt.
Zakyath Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 Lär dig dur och moll-skalan (de är samma fast börjar på olika toner) och vilka ackord som passar in i dem. Sju toner/sju ackord är det alltså, det är inte så mycket att hålla koll på. Då har du en ganska stabil grund iaf.
kylistar Posted December 2, 2012 Posted December 2, 2012 du får helt enkelt ta o läsa lite musikteori, du behöver inte kunna speciellt mycket för att använda dig av dom vanligaste ackorden och hur du använder dom tillsammans, borde nog räcka för det du vill uppnå, annars kan du ju använda samplingar med redan färdiga ackord i men då kan du ju dock inte använda synthar och få ett eget sound blir svårare.
Recommended Posts