Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Vad gör man om man inte kan några ackord eller musik teori men man verkligen gillar att hålla på med musik.

Jag har haft problem med att få in allting jag lär mig så jag glömmer snabbt bort det viktiga som" ackord "Och ibland svårt att komma på en melody.

Jag gör ofta musik i dubstep/house stilen och försöker att inte låta som alla andra artister..

Annons
Posted (edited)

Du kan inrikta dig på Rap.

?

Och för att förtydliga, jag fattar vad han menar

Edited by Izy
Posted

Lär dig dur och moll-skalan (de är samma fast börjar på olika toner) och vilka ackord som passar in i dem. Sju toner/sju ackord är det alltså, det är inte så mycket att hålla koll på. Då har du en ganska stabil grund iaf.

• 2 weeks later...
Posted

du får helt enkelt ta o läsa lite musikteori, du behöver inte kunna speciellt mycket för att använda dig av dom vanligaste ackorden och hur du använder dom tillsammans, borde nog räcka för det du vill uppnå, annars kan du ju använda samplingar med redan färdiga ackord i men då kan du ju dock inte använda synthar och få ett eget sound blir svårare.