Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Fick precis nys om det hÀr. StÀmmer det verkligen att Protools 10 tar upp nÀra 15gb pÄ disken vid installation?

Hört mer Àn en person sÀga det nu, och Avid skriver dylikt pÄ sin sida: "Minimum 15GB free space on startup drive required for Pro Tools installation. http://avid.force.co...bility/en419171

Det lÄter mycket ...

Cubase kÀnner jag till vÀl, och det tar upp max 1,5-2gb pÄ disken om man tar med samtliga ljudbibliotek och extratillbehör som medföljer. Men Avid skriver att 15gb Àr minimum för Protools (?) Bara alltmÀnt nyfiken.

Redigerat av Signia
Annons
Postat (redigerat)

Du ska ha minst 15gb ledigt för att starta Pro Tools smÀrtfritt. En check som görs sÄ du har plats att skriva filer pÄ, tror jag.

Allt som allt ligger hela AVID mappen (virtural instruments och PT) pÄ 4 gig

edit: pÄ min dator i alla fall.

Redigerat av Naymari
Postat

Ahh.. Valle ja! Ok jag nĂ€mnde installationsfilens storlek.. men 30 MB Ă€r bara marginellt mera i dag! 🙂

Postat

Du ska ha minst 15gb ledigt för att starta Pro Tools smÀrtfritt. En check som görs sÄ du har plats att skriva filer pÄ, tror jag.

Allt som allt ligger hela AVID mappen (virtural instruments och PT) pÄ 4 gig

edit: pÄ min dator i alla fall.

Okej. Ja det lÄter lite som man kanske misstÀnkte.

Skulle du sÀga att Protools10 sÀger till, att om man har mindre Àn 15gb pÄ systemdisken sÄ kan (eller bör) man inte köra igÄng programmet? Kommer det upp en dialogruta t.ex.?

Postat

Okej. Ja det lÄter lite som man kanske misstÀnkte.

Skulle du sÀga att Protools10 sÀger till, att om man har mindre Àn 15gb pÄ systemdisken sÄ kan (eller bör) man inte köra igÄng programmet? Kommer det upp en dialogruta t.ex.?

Skulle ana att det kommer upp ett DAE error. Men jag har ingen aning. Har aldrig hÀnt!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.