Jump to content
Annons

Novation Remote 61SL MkII eller Arturia's Analog Experience THE LABORATORY 61


BobbyBenjaminz

Recommended Posts

Ska köpa en ny MiDi-klaviatur och det står mellan dessa två. Novation's "Remote 61SL MkII" eller Arturia's "Analog Experience THE LABORATORY 61". Vilken skulle du ha valt och varför? Bla, det jag gillar med Arturia's Laboratory är att Analog Factory följer med.. Men det kan man ju köpa ändå iofs. Svårt val det här tycker jag 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker att Novations klaviatur är betydligt mkt skönare än Arturias. Men mjukvaran som hänger med i Arturiapaketet är grym. Svårt! Men som icke-synthare hade jag valt Novation. Som jag faktiskt också valde i verkligheten, slog det mig när jag sänkte blicken en aning och såg mitt eget klaviatur 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Novation 95 gånger av 96.. Har för mig att deras senaste automap-hybrid-klaviatur var superskön att spela på samtidigt som den har Automap-funktion för pluggar.. Tyckte att Arturias klav var "sådär" i spelkänsla samtidigt som den gör sig bäst ihop med den egna mjukvaran och syntarna.. Novation är mer universell i.o.m Automap ( Läs på om Automap så fattar du säkert vad det är och vad det gör ) Automap funkar f:ö ypperligt att styra Automappade Arturiasyntar med

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...