Jump to content
Annons

Sökes: Studiolokal i Göteborg


Pierre

Recommended Posts

Nu går en era ur tiden när området där vår studio ligger ska rivas. Vi söker därför en ny studiolokal.

Nuvarande lokal är 73 kvm med trägolv, 3,1 takhöjd, till stor del akustikbehandlad (ett stort antal diffusionspaneler i trä som är medtagbara). Vi har ett par uppsättningar monitorer och ett rack. Vi har kört mixerlöst. Vi har en fin samling mikrofoner. I instrumentväg ett piano, gitarrer och en del slagverk. Storleksmässigt kan vi tänka oss halva nuvarande storleken.

Vi är för närvarande några parter som delar på tiden. Eventuellt ny partner kan diskuteras.

Har du en passande lokal eller känner till någon?

Alla tips på mottages tacksamt!

Pierre

Redigerat av Pierre
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

Hej. Vad tråkigt att höra! River dom borta vid Liseberg alltså?

Jag har tyvärr inga rum lediga, men om ni har inspelningar som ni inte kan ta om ni hamnar "mellan lokaler" så hör av er, så kan jag försöka hjälpa er - Med lite tur är det när jag är ledig eller ute på turnéjobb - eller så kanske jag känner någon som har en lucka.

Ska hålla öronen öppna, förr eller senare dyker det alltid upp något. Har du någon övre gräns på vad hyran får ligga på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, det är Lyckholms Bryggerier som ska rivas. PEAB ska bygga nytt och det kommer att ske i etapper - först ut är byggnaden där studion ligger.

Vi har haft en hyra på runt 4 800 kr (inkl el, som varierar mycket med årstid). Antingen flyttar vi alla som delar till något gemensamt nytt, eller så delar vi upp oss.

Tack för att du håller öronen öppna, tips på småstudios och liknande välkomnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...