oscarb15 Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 Jag söker efter en DAW-controller med motoriserade faders, play/record/stop/osv för under 10 000. Mina DAW's för tillfÀllet Àr Pro Tools 10, Reason 6 och Reaper 4. Har tittat lite pÄ Avid Artist Mix, men kÀnns som att man fÄr för lite för dom pengar man lÀgger ut. Vad har ni för tips pÄ prisvÀrda DAW-kontrollenheter? (Ledsen om detta har diskuterats förut, gjorde en sökning men fick inga resultat)
MRS8 Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 ..eller bcf2000 om du vill ha riktigt lÄgt pris http://www.thomann.de/se/behringer_bcf_2000.htm
drloop (oregistrerad) Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 Eller den hÀr http://www.thomann.de/se/icon_qcon_pro.htm
DrÀngen Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 bcf2000 skulle inte jag rekommendera. Reglagen lÄter nÄ fruktansvÀrt mycket, man fÄr vad man betalar för. SÄ jag har skrapat ihop lite pengar och satsat pÄ nÄgot annat. Icon har jag ingen erfarenhet av.
MRS8 Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 Eller den hÀr http://www.thomann.d...on_qcon_pro.htm Snygg!
Guitar Nilsson Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 Med Tascam Porta följer sÄnt dÀr med gratis typ. Att inte ha start stopp back osv, bara musen, vore förödande för mitt musikskaperi.
Halkbi Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 bcf2000 skulle inte jag rekommendera. Reglagen lÄter nÄ fruktansvÀrt mycket, man fÄr vad man betalar för. SÄ jag har skrapat ihop lite pengar och satsat pÄ nÄgot annat. Icon har jag ingen erfarenhet av. Dock sÄ kan man enkelt ÄtgÀrda de problemen med att öppna enheten och spÀnna remmarna. Enligt uppgift blir reglarna mer finkÀnsliga efter det ocksÄ (med fabriksinstÀllningarna beter de sig lite "hoppigt".) Tiden att fÄ fason pÄ reglarna tycker jag Àr vÀl vÀrt vad man sen kan fÄ ut av BCF2000, som jag inte haft nÄgra invÄndningar mot i övrigt.
hegobald Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 Skaffa en iPad och AC-7 procontroller och bli modern! đ
DrÀngen Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 Dock sÄ kan man enkelt ÄtgÀrda de problemen med att öppna enheten och spÀnna remmarna. Enligt uppgift blir reglarna mer finkÀnsliga efter det ocksÄ (med fabriksinstÀllningarna beter de sig lite "hoppigt".) http://www.youtube.com/watch?v=5tq3WJXvoqk Tiden att fÄ fason pÄ reglarna tycker jag Àr vÀl vÀrt vad man sen kan fÄ ut av BCF2000, som jag inte haft nÄgra invÄndningar mot i övrigt. Ja du ser! Hade ingen aning om detta. Gjorde mig av med min för nÄgon mÄnad sedan. Och dÄ har den legat i garderoben i över ett Är.
DrĂ€ngen Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 Skaffa en iPad och AC-7 procontroller och bli modern! đhttp://www.youtube.com/watch?v=-fndBzk6C5g Hehe ja iPaden Ă€r ett förbannat bra verktyg i studion!!
oscarb15 Postat 11 oktober 2012 TrĂ„dstartare Postat 11 oktober 2012 bcf2000 skulle inte jag rekommendera. Reglagen lĂ„ter nĂ„ fruktansvĂ€rt mycket, man fĂ„r vad man betalar för. SĂ„ jag har skrapat ihop lite pengar och satsat pĂ„ nĂ„got annat. Icon har jag ingen erfarenhet av. Vad har du satsat pĂ„ dĂ„? đ Schyssta förslag allihopa, behringer verkar lite vĂ€l lĂ„gt och Mackie Universal lite vĂ€l dyr. Men Icon Qcon Pro verkade ju inte helt dum. Finns det fler förslag att rekomendera?
DrĂ€ngen Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 Vad har du satsat pĂ„ dĂ„? đ Schyssta förslag allihopa, behringer verkar lite vĂ€l lĂ„gt och Mackie Universal lite vĂ€l dyr. Men Icon Qcon Pro verkade ju inte helt dum. Finns det fler förslag att rekomendera? Just nu har jag min AKAI MPK61 och iPad som controller. Har inte haft ett direkt behov av en just nu. Har inte gjort sĂ„ mycket musik pĂ„ senare tiden tyvĂ€rr. Men det Ă€r klart att det Ă€r bra mycket roligare att mixa med en rekorderlig kontrollenhet. Framförallt nĂ€r man lĂ€rt sig den och fĂ„r upp arbetsflödet. Skulle jag slĂ„ till pĂ„ en idag skulle det bli en Mackie alla gĂ„nger. Men som sagt det Ă€r ju om jag skulle köpa en.
Top Floor Studios Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 Avid Artist Mix (eller Euphonix MC Mix som den heter om du hittar den begagnat) Àr grymt bra. Och jag har testat dom flesta.
Lundin Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 Jag var pÄ vÀg att bestÀlla Qcon men sen kom CMC till Cubase sÄ det var enkelt val i det lÀget.. Mackie protokollet anvÀnder de flesta enheter och det funkar bra i de allra flesta fallen.. jag har som Topp Floor testat det som finns dÀrute, SSL Nucleus, Euphonix, Novation, Behringer, Steinberg, Doepfer och har Àven en 32 kanals digitalmixer för 75 papp som jag pÄbörjade ett Cubase controllerscript till men det föll pÄ nÄgra funktioner som inte gick att invertera i Cubase för att passa till funktioner i mixern. men som sagt, jag har inte testat Qcon.. Dock sÄ ser det intressant ur dÄ den Àr baserad pÄ Mackie till halva priset MED motorreglar.. dÀremot kanske motorreglarna inte Àr kvalitativa och tystgÄende sÄ det kan ju bli en chansning. Har en behringer BCF och BCR 2000 i garderoben som jag anvÀnt i 3 timmar och de funkar ju hur bra som helst, men de saknar ju andra saker som var kritiskt för mig sÄ de fick lÀmna plats för 8st CMC + en Novation Remote Zero. (Automap) Ska du anvÀnda controllern universellt till Protools, Reaper och Reason sÄ kanske en hÄrdvara baserad pÄ Mackie protokollet Àr svaret pÄ din frÄga.
DrĂ€ngen Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 Jag var pĂ„ vĂ€g att bestĂ€lla Qcon men sen kom CMC till Cubase sĂ„ det var enkelt val i det lĂ€get.. Mackie protokollet anvĂ€nder de flesta enheter och det funkar bra i de allra flesta fallen.. jag har som Topp Floor testat det som finns dĂ€rute, SSL Nucleus, Euphonix, Novation, Behringer, Steinberg, Doepfer och har Ă€ven en 32 kanals digitalmixer för 75 papp som jag pĂ„började ett Cubase controllerscript till men det föll pĂ„ nĂ„gra funktioner som inte gick att invertera i Cubase för att passa till funktioner i mixern. men som sagt, jag har inte testat Qcon.. Dock sĂ„ ser det intressant ur dĂ„ den Ă€r baserad pĂ„ Mackie till halva priset MED motorreglar.. dĂ€remot kanske motorreglarna inte Ă€r kvalitativa och tystgĂ„ende sĂ„ det kan ju bli en chansning. Har en behringer BCF och BCR 2000 i garderoben som jag anvĂ€nt i 3 timmar och de funkar ju hur bra som helst, men de saknar ju andra saker som var kritiskt för mig sĂ„ de fick lĂ€mna plats för 8st CMC + en Novation Remote Zero. (Automap) Ska du anvĂ€nda controllern universellt till Protools, Reaper och Reason sĂ„ kanske en hĂ„rdvara baserad pĂ„ Mackie protokollet Ă€r svaret pĂ„ din frĂ„ga. Reglagen pĂ„ Mackie ska (om jag inte minns fel) lĂ„ta lite dom ocksĂ„. Om dom inte Ă„tgĂ€rdat det nu. Inte har du en kort liten recension om Nucleus att dela med dig av? đ Man har haft lite vĂ„ta drömmar om den, sĂ„ det vore kul om du ville dela med dig av dina erfarenheter av den.
Lundin Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 (redigerat) Reglagen pĂ„ Mackie ska (om jag inte minns fel) lĂ„ta lite dom ocksĂ„. Om dom inte Ă„tgĂ€rdat det nu. Inte har du en kort liten recension om Nucleus att dela med dig av? đ Man har haft lite vĂ„ta drömmar om den, sĂ„ det vore kul om du ville dela med dig av dina erfarenheter av den. NĂ€, helt tyst blir det nog aldrig. jag behövde inte spekulera om motorreglarna.. Det finns en recension hĂ€r av nya Qcon pro och det verkar inte vara nĂ„got att fundera över.. den verkar Ă€ven ha full support för protools nu.. enligt det klippet frĂ„n NAMM 2012. SSL Nucleus ja, jag fĂ„r se om jag kan sĂ€tta mig ner och försöka komma ihĂ„g allt som var positivt, vad som var irriterande och vad som var dĂ„ligt.. det Ă€r i princip en Mackie MCU om man skalar bort preamp och det inbyggt ljudkortet eftersom den bygger pĂ„ det protokollet.. men den har en jĂ€dra pondus nĂ€r man sitter vid den, helt klart Redigerat 11 oktober 2012 av Lundin
MRS8 Postat 12 oktober 2012 Postat 12 oktober 2012 Jag var pÄ vÀg att bestÀlla Qcon men sen kom CMC till Cubase sÄ det var enkelt val i det lÀget.. Mackie protokollet anvÀnder de flesta enheter och det funkar bra i de allra flesta fallen.. jag har som Topp Floor testat det som finns dÀrute, SSL Nucleus, Euphonix, Novation, Behringer, Steinberg, Doepfer och har Àven en 32 kanals digitalmixer för 75 papp som jag pÄbörjade ett Cubase controllerscript till men det föll pÄ nÄgra funktioner som inte gick att invertera i Cubase för att passa till funktioner i mixern. men som sagt, jag har inte testat Qcon.. Dock sÄ ser det intressant ur dÄ den Àr baserad pÄ Mackie till halva priset MED motorreglar.. dÀremot kanske motorreglarna inte Àr kvalitativa och tystgÄende sÄ det kan ju bli en chansning. Har en behringer BCF och BCR 2000 i garderoben som jag anvÀnt i 3 timmar och de funkar ju hur bra som helst, men de saknar ju andra saker som var kritiskt för mig sÄ de fick lÀmna plats för 8st CMC + en Novation Remote Zero. (Automap) Ska du anvÀnda controllern universellt till Protools, Reaper och Reason sÄ kanske en hÄrdvara baserad pÄ Mackie protokollet Àr svaret pÄ din frÄga. Det verkar finnas en stor mÀngd av Steinberg CMC. Finns det nÄgon form av precentation av vad som skiljer de Ät nÄgonstans?
Evil_E Postat 12 oktober 2012 Postat 12 oktober 2012 Det verkar finnas en stor mĂ€ngd av Steinberg CMC. Finns det nĂ„gon form av precentation av vad som skiljer de Ă„t nĂ„gonstans? Yes, Kolla in http://www.steinberg.net/en/products/controllers.html?et_cid=20&et_lid=61&et_sub=Controllers SjĂ€lv har jag CC121 och Ă€r mycket nöjd och undrar hur jag tidigare klarat mig utan đ
Pekka Postat 19 oktober 2012 Postat 19 oktober 2012 Tjohej, Àr oxÄ ute efter en kontroller. Har kikat en del nu och det verkar som att " icon qcon pro" Àr ett bra val, men sen hittade jag Àven ett program till ipad som verkar vara jÀkligt bra..den heter "v-control pro" . . Vilket Àr mest att föredra, gamla hederliga midi mixern eller ipad med v-control??
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.